installatiefout FSX

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
fraver131
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 dec 2012, 20:55

installatiefout FSX

Bericht door fraver131 »

hallo

ik heb mijn pc opnieuw moeten installeren en nu tijdens de installatie van FSX krijg ik een foutmelding
met de code 1722 en 1306 iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: installatiefout FSX

Bericht door FlipS »

Over error 1722 is wel wat te vinden op dit forum: viewtopic.php?f=189&t=5968
Daarin wordt onder meer genoemd dat je wellicht KB928080 moet installeren.
Los daarvan: je moet als administrator installeren. Als je vanaf DVD installeert die automatisch opstart, heb ik nu niet bij de hand op welk moment je moet kiezen voor 'Uitvoeren als administrator'. Als de DVD niet automatisch opstart en je zelf het Setup-bestand moet zoeken, is dat het moment om uit te voeren als administrator.
Over error 1306 heb ik niets kunnen vinden in relatie tot FSX. Wel over error 1309.
Lees eerst even alles wat er in het onderwerp wat ik hierboven aangaf, uitgelegd wordt en probeer dat. Als dat nog niet het goede resultaat geeft, laat je dat maar weten en dan gaan we verder zoeken.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
fraver131
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 dec 2012, 20:55

Re: installatiefout FSX

Bericht door fraver131 »

Hoi bedankt voor je reactie, ik heb bovenstaande al geprobeerd en helaas zonder goed resultaat
het is overigens 1603 en geen 1306 :? ik heb de pc al meerdere keren opnieuw geinstalleerd maar ik krijg FSX niet meer geinstalleerd.
Ik heb een iso bestand gemaakt van de DVD om zo te kijken of het lukt als ik het opstart als administrator maar ook dat heeft helaas niet het gewenste resultaat opgeleverd.
Ik heb heel veel Add-ons voor FSX maar als ik nu Steam neem kan ik die dan ook installeren?
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: installatiefout FSX

Bericht door FlipS »

Het zou ook nog kunnen dat er een probleem is met de verificatie van je licentie omdat Microsoft FSX allang niet meer ondersteunt. Daar schijnt een oplossing voor te zijn, maar zelf ben ik meteen overgestapt op Steam Edition.

Als je overweegt om Steam Edition aan te schaffen, kan ik dat zeker aanbevelen. Ik heb al mijn FSX add-ons in Steam Edition kunnen installeren. In Steam Edition zijn enkele bugs uit de oude FSX opgelost. In de oude versie kreeg ik regelmatig een g3d.dll error (crash to desktop) en dat heb ik in Steam Edition nog niet gehad. Met uiautomationcore.dll heb je geen problemen meer en tweaken is niet nodig. SP1 en SP2 zitten er al in; heb je ook niets meer mee te maken.

Blijft over dat ook Steam Edition 32-bits is, zodat je met mooi gedetailleerde add-ons gemakkelijk een OOM krijgt.
Als je een zware pc hebt, kun je ook nog overwegen om Prepar3D v5 te installeren. Dat is 64-bits zodat je geen OOM's meer krijgt. Je zou dan van al je add-ons moeten uitzoeken of je licentie ook geldig is voor P3D v5. Meestal is dat zo; niet altijd. Ik heb een aantal add-ons opnieuw moeten downloaden (zonder extra kosten) om de nieuwste versie te krijgen die ook geschikt is voor P3D v4 (en bijna altijd ook voor v5, maar die heb ik nog niet). Je kunt alle ORBX sceneries zowel in FSX, FSX SE als in P3D (alle versies) installeren.
Het belangrijkste dat ik opnieuw zou moeten kopen, zijn vliegtuigen van A2A Simulations. Nou zijn dat wel de mooiste en beste vliegtuigen die ik heb, en daarom heb ik FSX SE nog geïnstalleerd.
Erg oude vliegtuigen uit de begintijd van FSX zijn meestal niet geschikt voor P3D v4 en v5. Die zijn meestal niet erg gedetailleerd zodat ik ze niet mis. Wel mooi gedetailleerd en niet geschikt voor P3D v4 en v5 is de Diamond DA20-100 Katana van Aerosoft. En zo kunnen er meer zijn. Je bent dus wel even aan het uitzoeken maar als je pc het trekken kan, loont het om naar P3D v5 te gaan.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
fraver131
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 dec 2012, 20:55

Re: installatiefout FSX

Bericht door fraver131 »

Hoi bedankt voor je informatie ik ga er mee aan de slag
Plaats reactie