Transparante vliegtuigen in FSX na her- installatie.

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Transparante vliegtuigen in FSX na her- installatie.

Bericht door janlida »

Beste Simmers.
Hopelijk is er iemand die mij uit het navolgende probleempje kan helpen.
Na een her- installatie FSX heb ik ook enkele al veel eerder gekochte DVD -s willen installeren die ik ook al had in mijn eerdere FSX. Gaat om DVD s van PC Aviator
zoals de Carenado C 337, King Air C 90 B , PA - 34T Seneca 11, Skylane CT 182T HD, PBY Catalina en de DHC2 BeaverX.
Deze toestellen stonden eerder dus al in de eerdere FSX en draaiden prima. Helaas nu bij herinstallatie krijg ik alleen maar transparante toestellen te zien. Kan iemand mij vertellen hoe dit mogelijk is en wat ik fout doe. Sommige toestellen zijn met code en andere niet.
Hopelijk heeft iemand een antwoord. Zelf ben ik niet zo erg technisch en hoop op een voor mij leesbare en begrijpelijk antwoord.
Alvast bedankt.
Groet KLM 349. [vlieg] :hm
Gebruikersavatar
madfred
Instructor
Instructor
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 jan 2007, 21:27
Locatie: Colorado Springs, USA

Re: Transparante vliegtuigen in FSX na her- installatie.

Bericht door madfred »

Ik heb FSX al een tijdje achter me gelaten,

Maar als ik het mij goed herinner had jouw probleem te maken met SP1/SP2.

Heb je FSX SP1 en SP2 geinstalleerd? ALs dat zo is, dan is je installatie corrupt. Verwijder en her-installeer SP1 en SP1
Zorg ervoor dat je FSX opstart en een vlucht start (gewoon op de landingsbaan starten). Daarna kan je SP2 installeren.

Als je FSX Gold hebt, dan is het noodzakelijk om ook the Acceleration Pack (disk 2) te installeren, aangezien die SP1 en SP2 bevat.

Ik hoop dat bovenstaande nuttig is.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Transparante vliegtuigen in FSX na her- installatie.

Bericht door FlipS »

Dat is inderdaad erg vreemd. Begrijp ik het goed dat je de oude boxed version opnieuw hebt geïnstalleerd? Met andere woorden: je herinstallatie is geheel hetzelfde als de eerdere installatie? In dezelfde pc? Hele pc opnieuw geïnstalleerd?

Grafische eigenschappen/mogelijkheden worden regelmatig uitgebreid en daardoor kunnen vliegtuigen soms niet weergegeven worden in een andere versie van het programma. Bijvoorbeeld een aantal vliegtuigen uit FSX kan niet worden weergegeven in P3D v4 en v5. Maar wat voor FSX gemaakt is, zou in FSX weergegeven moeten worden.

Er zou misschien een probleem kunnen zijn met DirectX. Sommige FSX vliegtuigen worden niet goed weergegeven als preview DX10 is aangevinkt. Dat kun je gemakkelijk bekijken. In DX9 (default in FSX, ook in FSX-SE) zouden alle FSX vliegtuigen helemaal compleet weergegeven moeten worden.
Bij wijzigen van de DX-versie moet je FSX wel opnieuw opstarten.

En heel misschien kan er een probleem zijn door het ontbreken van de juiste Visual C++ versie en vandaar mijn vraag of je de herinstallatie in dezelfde pc deed. Of heb je ook Windows opnieuw geïnstalleerd? Bij een upgrade van bijvoorbeeld Windows 7 naar Windows 10 blijven alle geïnstalleerde versies van Visual C++ behouden. Maar als je Windows opnieuw installeert met verwijderen van de oude Windows, ben je wel alle extra geïnstalleerde versies van Visual C++ kwijt.

Ik kan me niet voorstellen dat je probleem iets te maken heeft met de Service Packs, maar het is te proberen. Even in aanvulling op wat Madfred schreef: je moet SP1 én SP2 installeren óf Acceleration Expansion Pack.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Re: Transparante vliegtuigen in FSX na her- installatie.

Bericht door janlida »

Hallo Madfred en FlipS.

Hartelijk dank voor jullie reacties. Begrijp ik hieruit dat ik eerst de ge-installeerde vliegtuigen moet verwijderen, dan SP1 en SP2 of AccExp.pack moet installeren en pas dan de vliegtuigen uit payware via dvd's ? Ik heb de Gold Edition incl .AccEXp.Pack.
Ik heb alléén FSX geinstalleerd op de zelfde PC als waar hij al op zat. Ik heb (nog) W7.

Ik ga e.e.a. uitproberen komende dagen.
Het resultaat laat ik graag weten.
Groet KLM 349. [vlieg] :dup:
Gebruikersavatar
madfred
Instructor
Instructor
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 jan 2007, 21:27
Locatie: Colorado Springs, USA

Re: Transparante vliegtuigen in FSX na her- installatie.

Bericht door madfred »

Ik weet niet zeker of het noodzakelijk is om de reeds geinstalleerde vliegtuigen eerst te verwijderen, maar als ik in jouw schoenen stond zou ik inderdaad de geinstalleerde vliegtuigen verwijderen, en dan de Accell Pack installeren.

Vergeet niet om FSX op te started en de standaard vlucht te laden (je hoeft niet op te stijgen)nadat je de Accell Pack hebt geinstalleerd.
Het is tevens aanbevolen FSX te starten na installatie van ieder vliegtuig/scenerie add-on, zodat FSX zijn configuratie bestand correct kan vernieuwen.

Ik heb jaren geleden een dokument gescheven dat heeft mij alswel als vele andere FSX gebruikers geholpen.
Hier is een link naar her dokument: https://drive.google.com/file/d/0B6cnSF ... KbQGBjs5PA. Het is wel in het Engels.

En de tips van FlipS met betrekking tot preview DirectX 10 en installatie van Visual C++ versies zijn zeer zeker ook van belang. Sommige add-ons installeren benodigde Visual C++ versies als onderdeel van de add-on installatie.

Ik kijk uit naar jouw bevindingen.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Re: Transparante vliegtuigen in FSX na her- installatie.

Bericht door janlida »

Beste FlipS en Madfred.
Ik heb datgene gedaan wat jullie mij hebben geadviseerd en.... tot mijn verbazing(niet verkeerd bedoelt hoor) is het deels gelukt om mijn vliegtuigen terug te krijgen, maaaaaar........ :hm tot mijn stomme verbazing zie ik nu het volgende; Carenado KingAirC90B heeft 6 liveries, slechts 1 te zien .DA-20 Katana heeft 18 liveries, slechts 2 te zien. CatalinaPBY heeft 12 liveries, slechts 1 te zien. Carenado C 182 T heeft 5 liveries, slechts 1 blanco te zien. Carenado PA34T Seneca 11, heeft 3 liveries, slechts 1 te zien. Carenado C337 Skymaster heeft 5 liveries, slechts 1 blanco te zien.
Mijn Visual++ is in mijn bestand meermalen aanwezig dus is niet weg. Ook heb ik Acc.pack ge-installeerd . DX10 is niet aangevinkt dus zou het weer normaal moeten zijn. Toch vind ik het jammer dat al de eerder genoemde liveries weer wel zichtbaar zouden zijn.
Wie weet het juiste antwoord?
Alvast bedankt voor de reactie.
Groet
KLM349. [vlieg] :hm :hm
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Transparante vliegtuigen in FSX na her- installatie.

Bericht door FlipS »

Heb je 'Show all variations' niet aangevinkt?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
janlida
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 165
Lid geworden op: 09 jun 2011, 15:31
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Re: Transparante vliegtuigen in FSX na her- installatie.

Bericht door janlida »

Hoe dom kan een mens zijn. Inderdaad had ik dat NIET aangevinkt. Nu wel en ja hoor daar is alles.
Zo te zien is alles weer opgelost en draait mijn FSX weer als van oud. Top dus.!!!!!

Heel hartelijk dank voor alle goede info die ik heb mogen ontvangen. Ik ben werkelijk echt geweldig geholpen door FlipS en Madfred :dup: :dup: :dup: :dup: :dup:

Wellicht dat ik einde van het jaar eens ga bekijken of ik uit de voeten kan met de nieuwe MSFS 2020 met al zijn sceneries en moois en updates. Maar dat zie ik dan wel weer. Ik ben een echte scenery vlieger en in MSFS 2020 kom ik dan prima aan mijn trekken( denk ik ).

Hartelijke groeten
KLM 349 [vlieg] :D :D
Gebruikersavatar
madfred
Instructor
Instructor
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 jan 2007, 21:27
Locatie: Colorado Springs, USA

Re: Transparante vliegtuigen in FSX na her- installatie.

Bericht door madfred »

Blij te horen dat alles weer werkt as vanouds.

MSFS2020 is inderdaad een hele nieuwe ervaring, maar er is nog veel dat moet worden gerepareerd, of nog niet is geimplementeerd.

Veel vliegplezier
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
Plaats reactie