Error 1722 3en 1603

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
wim
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jun 2018, 23:40

Error 1722 3en 1603

Bericht door wim »

IK heb van greenscan en flipS Met betrekking op mijn vragen en de problemen die ik heb met FSX SE. veel antwoorden gehad. Echt het hele weekend bezig geweest en FSX draait nog niet goed. Sluit nog steeds automatisch af. Krijg na verloop van tijd het bekende ronddraaiende ïcoon in beeld en dan na een paar minuten sluit FSX SE af en kom ik op het bureau blad terug. Weet iemand hier een oplossing voor?

Wel heb ik geprobeerd om mijn FSX CD Gold te instaleren Maar ik loop ook op tegen de mooie melding ERROR1722 ... Als de installatie bijna voltooid is. Nu weet ik dat er al heel veel berichten staan op dit forum over dit onderwerp. Veel berichten zijn al wat ouder dus ik hoop dat er weer wat nieuwe ontwikkelingen zijn om deze ERROR 1722 op te lossen Als deze melding verschijnt komt later de melding, ERROR 1603 Fatal error during installation. Ik heb echt alle oplossingen geprobeerd die op dit forum staan ook nog veel oplossingen van het internet Maar hij blijft terugkomen. zelfs het programma Restoro gekocht online. Zei gaven aan dat ze 1722 wel konden repareren. Niet dus. Om gek van te worden. Weet hier iemand een oplossing voor ??. Als ik Windows opnieuw installeer zou het dan weg zijn? ik heb geen DVD van Windows, maar hij is door de leverancier op mijn PC gezet. kan een installatie doen dat mijn bestanden behouden blijven en een schone installatie het dit geloof ik uitvoeren. zodat ik alle bestanden wist. ik weet alleen niet of hij dan ook de installer er opnieuw opzet. volgens de melding is dit bestand het probleem.
Doe alles als administrator wat ik doe of verander op mijn PC, dus niet als gebruiker.

Want ik zou na 3 weken instaleren en tobben nu toch wel weer eens graag een fkightsim hebben op mijn PC die werkt.
Maar alle input is zeer welkom.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Error 1722 3en 1603

Bericht door FlipS »

Ik zou je toch echt op het hart willen drukken om FSX Gold Edition in het doosje te laten zitten en FSX Steam Edition te installeren. Anders krijgen we straks weer de hele sessie UIAutomationCore.dll, tweaken en weet ik wat al niet meer, dat voor de meesten van ons al zo lang geleden is dat we eerst weer op moeten zoeken hoe dat ook alweer zat.

Toen ik FSX Steam Edition installeerde, was ik gewoon in één keer klaar. Geen bugs, geen haperingen bij de installatie. Gewoon op het icoon klikken, inloggen bij Steam, een tijdje wachten, instappen en wegvliegen. Geen enkel probleem. Geen bugs, niks tweaken. Geen SP1 en SP2, maar gewoon zorgeloos installeren.

Waar ik nu een beetje bang voor ben, is dat door alle procedures er overal bestandjes van FSX en FSX SE staan. Ik denk dat we dat wel kunnen oplossen. Het probleem zit zeker niet in Windows.

Installeer een freeware programma waarmee je programma's 'diep' verwijdert, bijvoorbeeld Revo Uninstaller. Start dat programma en selecteer vervolgens FSX en/of FSX SE. Zodra het verwijderen gebeurd is, zal het programma vragen of ook alle bijbehorende bestanden en programmaonderdelen verwijderd moeten worden. Kies 'Ja'.
Er zullen dan nog enkele mappen blijven staan. Sommige mappen zijn leeg en doen geen kwaad. Andere (in de directory Documenten) bevatten persoonlijke bestanden zoals opgeslagen vluchten; in Afbeeldingen staan nog screenshots (als je die gemaakt hebt). Die doen allemaal geen kwaad dus die kun je gewoon laten staan. Die mappen worden weer opnieuw gemaakt en/oif gebruikt zodra je FSX SE installeert.

Kijk voor de zekerheid in C:\Gebruikers\[jouw naam]\AppData\Roaming\Microsoft. Als daar een map FSX staat, verwijder die dan.

Zodra FSX en/of FSX SE verwijderd is, draai je nog een keer CCleaner waarbij je vooral een Registry Clean uitvoert. Nadat dat gebeurd is, start je de pc opnieuw op.
Dan installeer je FSX SE opnieuw. In het begin krijg je op gegeven moment een venster waarin het installatiepad staat. Verander C:\ in de letter van de drive waar je FSX SE wilt hebben. Laat de rest zoals die is (Program Files (x86)\Steam\SteamApps\Common\FSX; als ik me goed herinner. Vervolg de installatie.
Geef de installer de tijd die nodig is. Als het lijkt alsof de installer is vastgelopen: ga koffie drinken. Wacht tot de installer om een commando vraagt of tot de installer klaar is. Hoe lang dat duurt, hangt van de snelheid van je pc af. Tenslotte moet je een venster krijgen waarin je op 'Finish' klikt. Eerder dan dat je op 'Finish' hebt geklikt, is de installer niet klaar.

Op deze wijze zou FSX SE probleemloos moeten functioneren. Start het programma en maak een vlucht. Als het programma inderdaad goed functioneert, kun je het afsluiten en add-ons gaan installeren.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
wim
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jun 2018, 23:40

Re: Error 1722 3en 1603

Bericht door wim »

Het was zeker mijn bedoeling om alleen met de Steam edition te werken. maar door de problemen met se toch die keus gemaakt. Maar ik ga het toch nog een keer proberen met SE. ik moet wel een hoop verwijderen. Zou het niet beter zijn windows opnieuw er op te zetten Schone instalatie. en da SE opnieuw erop zetten?.
ik heb verder niets op deze pc staan,ik gebruik hem echt alleen voor FSX. is misschien sneller en dan ben ik hoop ik alle bestanden kwijt. Maar kan ik FSX SE opnieuw downloaden.Daar had ik al naar zitten zoeken maar kon het niet vinden. Dus zal wel zoeken worden hoe deze opnieuw binnen te halen. Klopt dus wel dat mijn installatie fout is gegaan. Want het Finish schermpje heb ik nooit gehad. Ik wil hem op de D schijf zetten en niet op de standaard C: schijf. ik gaat het weer proberen.
Want als ik een nieuwe PC koop wil ik daar alleen FS2020 opzetten en misschien prepar3d.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Error 1722 3en 1603

Bericht door FlipS »

Als er verder niets op je pc staat, is herinstallatie van Windows een goede optie. Nou weet ik niet precies hoe dat gaat. Je hebt een licentie van Windows 10 en als het goed is, zou je dus gewoon opnieuw moeten kunnen installeren en herkent Windows je licentie. Vroeger kreeg je een license key maar dat is nu niet meer zo; Windows 10 herkent je licentie op een andere manier. Maar daar heb ik nog geen ervaring mee dus dan zou je zelf op internet moeten zoeken hoe je een herinstallatie uitvoert. Ik neem aan dat je het antwoord kunt vinden op de website van Microsoft.

Ook een herinstallatie van Windows kost tijd, zodat ik er niet zeker van ben dat je dan sneller klaar bent. Met de methode die ik noemde, zou je pc voldoende schoon moeten zijn voor een herinstallatie van FSX SE.

Met opnieuw installeren van FSX SE heb ik ook nog geen ervaring. Ik neem aan dat je moet inloggen in je account bij Steam en dat de weg zich dan verder zelf wijst. Waarschijnlijk dezelfde procedure als bij de eerste installatie. Je downloadt alleen een setup-bestand; dat installeert daarna het programma (waar dus wel een actieve internetverbinding voor nodig is). Als het niet zo eenvoudig gaat, wil ik nog wel een keer voor je zoeken.

Ik schreef eerder dat de snelheid waarmee een installatie wordt uitgevoerd, afhangt van je pc. In dit geval waar de installatie via internet wordt uitgevoerd (en dus niet met een gedownload .exe-bestand, afgezien dan van setup.exe) hangt het ook van je internetverbinding en -gebruik af. Als je een krappe internetverbinding hebt en je gaat tijdens de installatie internetten, dan gaat de installatie extra lang duren. Heb je een snelle internetverbinding, dan is tegelijk installeren en internetten geen probleem. Wij hebben tv via internet. De tv vraagt bij ons ongeveer de helt van de capaciteit. Als bij ons de tv aanstaat, duurt installeren via internet dus merkbaar langer. Als je glasvezel hebt en zeker als dat een wat duurder abonnement is, dan is er geen enkel probleem.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
wim
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jun 2018, 23:40

Re: Error 1722 3en 1603

Bericht door wim »

Nee er staat verder niets op mijn PC. En hij zou het moeten herkennen dat ik een licentie heb op Windows 10. Ik heb het op 1 na snelste internet / TV abonnement van KPN. maar als ik echt alleen mijn pc aanhebt om Windows te instaleren zou het snel moeten gaan. Maar ik ga eerst jou tips proberen schoonmaken met cccleaner enz. kijken of dit voldoende is om SE er opnieuw op te krijgen.
PeterL
Instructor
Instructor
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 dec 2009, 19:08
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Error 1722 3en 1603

Bericht door PeterL »

Zoals FlipS al schreef: vergeet de boxversie van FSX en installeer FSX Steam. Ik had de gewoonte eens per jaar mijn FSX te verwijderen om daarna met een schone installatie opnieuw te beginnen. Met FSX-SE was dit nooit een probleem. Voorwaarde was wel dat er geen spoor van de oude installatie achterbleef. De juiste volgorde van verwijderen en opnieuw installeren had ik ooit genoteerd een die heb ik er maar eens bijgezocht. (Ik heb al sinds mei 2020 geen flightsim meer op mijn pc staan, dus ik wist niet alles meer uit mijn hoofd) Na het deinstalleren blijft de hoofdmap van FSX nog altijd op je pc aanwezig met daarin nog allerlei data van bijv. add-ons. Verwijder dus als stap 2 deze achtergebleven map FSX. Ga nu naar "gebruikers/naam/appdata/roaming/microsoft en verwijder daar ook de map FSX. Ook staat er in Program Data een map FSX, ook die verwijderen. Voor de zekerheid ook de map Flight Simulator Files in Mijn Dokumenten. Daarna, wat FlipS ook zegt, CCleaner de zaak schoon laten maken. Opnieuw opstarten en Steam installeren. Als je FSX bij Steam hebt gekocht is er geen noodzaak opnieuw te downloaden. Inloggen op je Steamaccount en dan vind je FSX gewoon in de Library waar al je bij Steam gekochte software staat. Van daaruit installeren in de door Steam aangegeven default locatie is prima. Steam/Steamapps/common als ik mij goed herinner. Het kan niet anders of het moet lukken op deze manier.
Wel, veel heb ik aan het verhaal van FlipS niet toe te voegen, maar ik hoop dat het je op weg helpt.
Sukses
wim
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jun 2018, 23:40

Re: Error 1722 3en 1603

Bericht door wim »

I ben al bezig met het pruimen van de FSX bestanden. en ik zie inderdaad wat mappen staan van FSX (SE) Die ken ik ook verwijderen. Maar misschien een gekke vraag. Als ik FSX SE compleet verwijder. En zoals jij schrijft het opnieuw downloaden niet nodig is van FSX SE. Ik draai FSX CE dus dan online ik ga dan een add on instaleren bijvoorbeeld van NL of van PMDG dan kunnen deze toch geen connectie maken met FSX. Want ik neem aan dat een add on ook tijdens het instaleren naar bestanden van FSX SE zoekt. Of sla ik de plank nu geheel mis? Ik weet wel uit het verleden met de box versie dat je de add on niet altijd op de zelfde plek had staan als je FSX bestanden. Maar ik veronderstel dat tijdens de installatie wel door de add on gekeken wordt waar FSX staat. Maar zoals ik al zeg ik kan het helemaal mis hebben hoor.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Error 1722 3en 1603

Bericht door FlipS »

FSX SE wordt geïnstalleerd in je pc maar niet via een downloadbestand maar rechtstreeks vanaf de server van Dovetail Games. Wat er op je pc komt, is grotendeels hetzelfde als met de oude boxed version. Verschillen zijn dat Dovetail Games een aantal verbeteringen heeft aangebracht en dat je FSX SE opstart vanuit Steam (dat ook in je pc wordt geïnstalleerd maar wel verbinding legt met de server van Steam).
Als Steam en FSX SE geïnstalleerd zijn, heb je de mogelijkheid om FSX SE geheel offline te starten en te draaien, maar dat moet je instellen. Offline instellen kan wanneer je wilt en je kunt altijd weer terug naar online.

De directorystructuur van FSX SE is dezelfde als van de oude FSX. Dat betekent dat je vliegtuigen installeert in het programma zelf (..:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\Common\FSX\SimObjects\Airplanes) terwijl je sceneries kunt installeren waar je wilt.

Payware add-ons hebben een installer die zelf zoekt naar FSX of FSX SE. Bij de installatie verschijnt een venster waarin de gevonden locatie staat. Dat gebeurt ook als je FSX SE installeert in een andere directory dan C:\Program Files (x86)\ et cetera. Mocht de installer het programma niet kunnen vinden, dan kun je zelf browsen naar de juiste directory.
Freeware add-ons hebben niet altijd een installer (NL-2000 heeft dat wel). Als je handmatig moet installeren, staat in het meegeleverde ReadMe bestand hoe je de add-on moet installeren. Meestal zijn het .zip-bestanden die je in een zelfgekozen map uitpakt. Daarna verplaats je de uitgepakte bestanden naar de plaats waar ze naartoe moeten. Meteen uitpakken in FSX SE kan ook, maar vaak klopt de directory dan niet en werkt de add-on niet.

De wijze van installeren in Prepar3D is dezelfde als in FSX. Scenery koppel je via de Scenery Library. Als je FSX SE en P3D in dezelfde pc hebt, hoef je de uitgepakte scenery maar op één locatie te zetten; dan kun je het vanuit beide programma's koppelen. In het geval van NL-2000 komt installatie in FSX SE en P3D automatisch goed maar met de restrictie dat de nieuwste versie van NL-2000 niet compatible is met FSX SE. Versie 4 is wel compatible met beide programma's.
Installatie van ORBX scenery wordt verzorgd door ORBX Central.
Als je FSX SE en P3D in dezelfde pc hebt en je hebt vliegtuigen die compatible zijn met beide programma's, moeten ze wel in beide programma's afzonderlijk geïnstalleerd worden.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
wim
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jun 2018, 23:40

Re: Error 1722 3en 1603

Bericht door wim »

Vanavond alle mappen / bestanden met de naam FSX of FSX SE verwijderd En inderdaad gaf steam aan, als ik FSX SE weer wil draaien ik deze eerst weer moet downloaden. Dit gedaan, en even alles geprobeerd, en hij lijkt beter te draaien als de eerste keer. alleen nog even kijken als ik een langere vlucht gaat maken of FSX dan weer niet vast loopt en afsluit. Maar dit ga ik donderdag uitproberen. Ik ben tot nu toe blij dat het wat vlotter loopt op de pc. het probleem wat ik had met de remmen die blijven hangen is in ieder geval opgelost na de herinstallatie. Ik ben blij met alle tips die ik op mijn vragen heb gekregen op het forum. :D Nu nog hopen dat het vast lopen ook verholpen is bij langere vluchten.
wim
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jun 2018, 23:40

Re: Error 1722 3en 1603

Bericht door wim »

Een paar maal gevlogen. Tot nu toe geen problemen. Een vlucht gemaakt naar Heathrow ging perfect. Wil nu gaan proberen of ik Nl 2000 er op kan zetten. en wat repaint vliegtuigen. Maar zeker ook weer veel vluchten uitvoeren. en starten met de aanschaf van een groter scherm.
Maar uitzoeken wat een mooi en snel scherm(TV) is. Ook met het oog op de aanschaf van een nieuwe PC zeer binnenkort. Zit zelf te denken aan een samsung 55 inch Qled 4 K tv heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien wel met een ander merk. welke snelheid is het beste voor het scherm/TV
Ik denk zo snel mogelijk. Maar 21 MS is denk ik te langzaam.
Gebruikersavatar
madfred
Instructor
Instructor
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 jan 2007, 21:27
Locatie: Colorado Springs, USA

Re: Error 1722 3en 1603

Bericht door madfred »

Hallo Wim,

Altijd leuk om een update van je computer spullen door te voeren.

De huidige generatie TV's hebben een dudanige snelheid (15ms of sneller) dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken.

De Samsung 55 inch Qled 4 K tv is een TOP model, and kan ik zeker aanbevelen. Samsung staat bekend om de levendige kleur tonen, en hoge qualiteit.

Veel plezier met de research en aanschaf van je nieuwe hardware. En natuurlijk veel vlieg plezier.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Error 1722 3en 1603

Bericht door FlipS »

Fijn dat het grootste probleem is opgelost! Installeren van NL-2000 kan op zich geen probleem zijn. Voor FSX (SE) moet je versie 4 hebben. Ik ben benieuwd hoeveel fps je dan haalt op EHAM!
En hoeveer je komt. Als ik in FSX SE met een redelijk vliegtuig van de NL-2000 versie van EHAM opstijg, heb ik binnen tien minuten een Out of memory error. Met de ND/Milviz Chinook op EHEH heb ik nog sneller een OOM. Dat gaat alleen goed als ik de grafische instellingen een eind terugzet. Maar om de grafische instellingen te verminderen, had ik geen dure pc hoeven kopen. Vandaar dus P3D v4 of v5.

Voor de aanschaf van een duur beeldscherm zou ik adviseren om dat eerst uit te proberen. Ik had de gelegenheid om een 4K OLED scherm uit te proberen. Dat was een scherm met 39 ms reactietijd. Met 'reactietijd' wordt de tijd bedoeld die een pixel nodig heeft om van helemaal zwart helemaal wit te worden of omgekeerd. Maar je oog reageert al vóór die verandering helemaal voltrokken is en in de flight simulator heb je zelden dat een pixel van het ene uiterste naar het andere moet. Op de runway gaat de helderheid van grijs naar wit of omgekeerd. Daar is de maximale reactietijd niet voor nodig.
Hoe dan ook had ik bij die test geen enkel probleem met de vliegtuigen die ik toen heb uitgeprobeerd. De A2A T-6 heb ik pas met mijn eigen scherm (reactietijd 21 ms) geprobeerd. En dat is tot nu toe het enige vliegtuig waarbij ik wat problemen ondervind en dan alleen nog bij redelijke zijwind.
Ik verwacht dat je met de vliegtuigen waar jij mee vliegt, geen enkel probleem zult ondervinden met een wat langere reactietijd, maar nogmaals: probeer het vóór je geld uitgeeft.

Even het technische verschil. De meeste beeldschermen (TN, IPS, VA, QLED) werken met vloeibare kristallen. Achter die vloeibare krsitallen heb je een lichtbron. Doordat het licht in de kristallen iets verstrooid wordt, heb je geen absoluut zwart noch absoluut wit. OLED werkt niet met vloeibare kristallen; het zijn de LED's zelf die aangestuurd worden. Daardoor heeft een OLED scherm het hoogste contrast maar doordat LED's trager werken dan vloeibare kristallen, is de reactietijd langer.
Samsung heeft het QLED scherm ontwikkeld. Dat werkt dus ook met vloeibare kristallen maar door een moderne techniek heeft Samsung het contrast kunnen verhogen. Hoger dus dan TN, IPS en VA maar lager dan OLED. Maar dan dus wel met korte reactietijd.

Ik vermoed dat de videokaart van je huidige pc geen 4K kan aansturen. Dat kun je vinden in de specificaties.
Een ander probleem is tearing. Dat ontstaat doordat het beeldscherm een nieuw frame gaat renderen als het vorige nog niet klaar is. Om dat probleem te verkleinen zijn diverse soorten synchronisatie ontwikkeld. Mijn (niet oude) videokaart heeft het oudste systeem: nvidia V-sync. Dat kost al gauw 30% van de frame rate. Daarom heb ik V-sync uitgezet, maar nu zijn er situaties (vooral als ik scherpe bochten draai) waarin tearing optreedt. Moderne videokaarten hebben G-sync (nvidia) of FreeSync (AMD). Daar moet het beeldscherm geschikt voor zijn.
Kortom: veel om uit te zoeken!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
wim
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jun 2018, 23:40

Re: Error 1722 3en 1603

Bericht door wim »

Dank voor de uitgebreide reactie. Ik ga zeker NL200 instaleren. Ik had inderdaad gelezen dat de laatste versie van NL200 niet werkt in FSX SE en dat ik 4 moet hebben. Ga ik dus zeker ook doen. Ben inderdaad al blij dat het nu allemaal weer draait. ik ga het langzaam uitbouwen met wat nieuw senery`s en vliegtuigen. Als ik een repaint wil instaleren kan ik dan het beste die van open sky gebruiken of zijn er andere die beter zijn? en heb ik nog iets speciaals nodig als ik open sky repaint toestellen wil instaleren?. en ik zal als ik eea geinstaleerd heb laten weten wat de frame rate doet als ik in vlieg of opstijgt in Amsterdam. Ik heb ook nog veel software liggen voor FSX maar ik denk dat het meeste niet zal draaien onder FSX SE.

Wat het scherm betreft, ben ik inderdaad ook goed aan het zoeken. want ik moet ook rekeninghouden als ik straks een andere PC aanschaft dat ik weer niet een ander scherm moet kopen omdat ik met een nieuwe PC mooiere beelden neer kan zetten. bedankt voor de uitleg over de verschillende schermen.

Daarom zit ik ook te twijfelen als ik een nieuwe PC heb en een nieuw scherm of ik FS 2020 of Prepar3D zal gaan gebruiken. LA je op internet kijkt zien ze er beide geweldig mooi uit. dus ook daar probeer ik zoveel mogelijk informatie over te vergaren.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Error 1722 3en 1603

Bericht door FlipS »

Je kunt gewoon elke repaint gebruiken die voor het vliegtuig in kwestie gemaakt is. Ik zoek vaak via Google Afbeeldingen met een zoekopdracht 'repaint [FSX of P3D][naam van het vliegtuig]'. Dan zie ik heel snel of erbij is wat ik zoek. Ik heb van ORBX FTX Engeland, Noorwegen, een deel van Alaska en een deel van British Columbia geïnstalleerd. Dan vind ik het leuk om een repaint te hebben van een vliegtuig dat daar ook werkelijk vliegt. Een paar dagen geleden vond ik bijvoorbeeld een repaint voor de Flight Replicas Piper Super Cub Extreme2 van een vliegtuig dat in Anchorage is gestationeerd (repaint van Jan-Kees Blom). Ik heb nu dus een vlucht opgeslagen met dat vliegtuigje met die repaint op een vliegveldje bij Anchorage. Op Duxford (freeware vliegveld van Airfield Construction Group) heb ik een aantal vliegtuigen met repaints van vliegtuigen die daar gestationeerd zijn of die daar tijdens de Tweede Wereldoorlog gestationeerd waren. En nog veel meer.

Als je zoekt, kun je ook beginnen bij de downloadsites. Die zijn er vele. De grootste zijn Avsim.com en Simviation.com. Voor warbirds Sim Outhouse. Voor freeware scenery freewarescenery.com. Via diezelfde website kun je ook veel repaints vinden voor enkele van de vliegtuigen van A2A Simulations. Kortom: op internet kun je vele uren doorbrengen om je flight simulator mooier en interessanter te maken. Op YouTube vind je ook veel videos over het vliegen, zowel met de echte vliegtuigen als met de virtuele versies daarvan. Daar kun je vaak veel van leren. En nog veel meer. Ik heb het nooit bijgehouden, maar het zou best kunnen dat ik in verband met de flight simulator net zoveel uren op internet zit als dat ik zelf virtueel aan het vliegen ben. Zodat ik intussen ook wel wat weet over het besturen van echte vliegtuigen.

Nagenoeg alle software die ontwikkeld is voor FSX functioneert probleemloos in FSX SE en vaak zelfs in P3D v1 t/m v3, soms ook nog in v4 (v5 weet ik nog niet). Bijvoorbeeld ACG Duxford dat ik net noemde, is ontwikkeld in een tijd dat FSX nog recent was en Steam en P3D nog lang niet bestonden. Ik heb het gewoon in P3D v4 geïnstalleerd en daar functioneert het gewoon, inclusief alle AI-vliegtuigen. De RealAir Spitfires, ik meen uit 2008, functioneren gewoon in P3D v4, inclusief vliegveld West Malling en de AI Spitfires. Alleen zijn PBR textures daar niet voor mogelijk maar dat stoort bij dit type vliegtuigen helemaal niet (dat stoort alleen bij de Silver Spitfire die enkele jaren geleden van zijn verf werd ontdaan en daarna gepolijst).
Soms kan een installer de weg niet vinden; dan moet je even helpen browsen. Wat bij mij vaker voorkomt is dat oude software nogal armetierig overkomt als je inmiddels nieuwe software hebt. Denk bijvoorbeeld aan het verschil tussen default en PMDG.

Hulpprogramma's verouderen minder snel en hoe vreemd het ook klinkt, veel van die 32-bits hulpprogramma's zijn ook bruikbaar in 64-bits P3D v4. Mijn meest gebruikte hulpprogramma is Real Engine; daarvan heb ik zelf moeten uitzoeken hoe ik het in 64-bits kon gebruiken. AI-carriers 2, Winch-X en nog veel meer: uit FSX werkt gewoon in P3D v4. In Cockpit Sounds moest ik dezelfde wijzigingen aanbrengen als in Real Engine.
Voordeel van freeware is dat je alles kunt proberen. Voordeel van payware is dat het meestal mooier is dan freeware (maar dus niet altijd). De C-47 (militaire variant van de DC-3) van Manfred Jahn met schitterende VC van Jan Visser is mooier dan wat ik aan payware van dat vliegtuig ken. Dino Cattaneo bouwde zo'n mooie F-35 dat die nu zelfs default meegeleverd wordt door Lockheed-Martin in P3D.
Dus zoek en probeer! En voor vragen hebben we dit forum!

Nog even over de beeldschermen: je kunt een 4K scherm gewoon in HD gebruiken. Dan geniet je niet van de resolutie waar het voor gemaakt is, maar dan kun je dat beeldscherm later blijven gebruiken met een krachtiger pc. Je moet dan in de grafische instellingen van je pc HD (1920 x 1080 x 32) instellen.

Je hebt een snelle internetverbinding en dan zou ik in jouw geval zowel P3D v5 als MSFS2020 installeren. Die bijten elkaar niet en de kosten die je dan maakt, vallen volkomen in het niet bij de kosten voor hardware. Ik wacht nog met MSFS2020 om twee redenen: onze internetverbinding is wat krap voor het downloaden van dat programma; dat gaat dan meer dan een dag duren. Eenmaal geïnstalleerd zal het geen probleem meer zijn. De andere, minder belangrijke reden is dat van mijn meest favoriete vliegtuigen nog geen versies zijn voor MSFS2020. Maar er is hier een begin gemaakt met de aanleg van glasvezel, zodat ik binnen afzienbare tijd ook MSFS2020 ga installeren in dezelfde pc waarin ik nu FSX SE en P3D v4 heb. Als de pc te weinig schijfruimte heeft, kan ik een SSD door een grotere vervangen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
wim
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jun 2018, 23:40

Re: Error 1722 3en 1603

Bericht door wim »

Ik ga gewoon wat uitproberen om te downloaden. Nu heb ik nog veel software van ORBX liggen op DVD zeg maar de eerste versie zou deze ook werken in Steam? Ik heb daar diverse vliegvelden en regio`s van. dat zou mooi zijn als ik die nog zou kunnen gebruiken. Ik kan het wellicht proberen te instaleren. werkt dan heb ik geluk zo niet dan pech.
Ik ga inderdaad even zoeken naar wat repaint op hey internet. Ja ik ben inmiddels achter dat je dagen kunt zoeken op het net. Mijn bedoeling is ook als ik in een bepaald werelddeel vliegt om ook gebruik te maken van een maatschappij die daar vliegt. Vandaar mijn vraag over de repaint.
Toen ik vroeger met FSX vloog ( box versie ) download ik veel repaint vliegtuigen. Maar zoals ik al eerder schreef heb ik zo`n 10 jaar niet de tijd gehad om te vliegen op de PC. EN nu kom ik er achter dat ik echt veel vergeten ben. Vandaar mijn vele vragen, Moet weer even bijspijkeren.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Error 1722 3en 1603

Bericht door FlipS »

Ja, ORBX scenery is zonder meer bruikbaar in Steam.
Als je de aankoopbewijzen nog hebt, bood of biedt ORBX je ook de mogelijkheid om je licenties in een nieuw account onder te brengen. Dan kun je de scnery installeren via ORBX Central. Voordelen zijn dat je dan meteen alle eventuele updates krijgt en dat je het straks ook kunt installeren in P3D en waarschijnlijk zelfs in MSFS2020, voor zover dat van toepassing is. Het landschap in MSFS2020 is realistischer dan dat van ORBX maar het zou wel aantrekkelijk kunnen zijn om de vliegvelden in MSFS2020 te installeren.

Ik weet niet of ORBX nog steeds de mogelijkheid biedt de licenties in een nieuw account onder te brengen; dat is te vinden op de eigen website van ORBX. En je moet dus aankoopbewijzen hebben; alleen de license keys worden niet geaccepteerd.
Maar anders kun je gewoon vanaf DVD installeren. Ik meen dat je de DVD's maar één keer kunt installeren, ofwel in FSX SE ofwel in P3D. Als je ze nu in FSX SE installeert en je zou ze later in P3D willen, dan zou je ze in FSX SE moeten verwijderen. Je kunt eerst proberen of een dubbele installatie mogelijk is. Ik ben ook niet zeker of ORBX scenery voor FSX helemaal compatible is met P3D; in elk geval grotendeels. Proberen kan altijd.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
wim
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jun 2018, 23:40

Re: Error 1722 3en 1603

Bericht door wim »

Al een paar maanden gevlogen met FSX steam zonder dat er een error kwam. Ik ben iedereen dankbaar voor de gegeven tips. Nu ga ik FSX langzaam verder voorzien van wat uitbreidingen. EN ik ga op een nieuwe PC die ik binnenkort krijg FS202 instaleren kijken hoe deze werkt.
Gebruikersavatar
madfred
Instructor
Instructor
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 jan 2007, 21:27
Locatie: Colorado Springs, USA

Re: Error 1722 3en 1603

Bericht door madfred »

Hallo Wim,

Blij te horen dat je vlieg plezier aan FSX Steam beleeft. :dup:

Zodra je FS2020 op de nieuwe PC hebt geinstallerd zal er een hele nieuwe wereld voor je open gaan.

Wel moet ik zeggen dat FS2020 nog steeds niet heel goed is voor airliners, maar voor VFR vliegen [vlieg] is er geen betere sim (ondankt dat er nog voldoende problemen op te lossen zijn)
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
Plaats reactie