Error 1722

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
FlyingLOTNL
Controller
Controller
Berichten: 80
Lid geworden op: 30 dec 2012, 16:08

Re: Error 1722

Bericht door FlyingLOTNL »

Luister, als je microsoft belt ofzo zeggen ze toch: kijk even bij support en dan KB928080 of zulke dingen.
Er zit niet 1 ieniemini krasje op 1 van de cd's

Het is gewoon een bug van microsoft die niet op te lossen is!
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Error 1722

Bericht door FlipS »

Ik heb je taalgebruik even aangepast. Ik begrijp dat je geïrriteerd raakt, maar we houden het hier netjes.

Vóór je je pc liet veranderen werkte het. Het is dus geen bug maar er is iets fout gegaan bij het veranderen van de HDD en SSD. Ik heb zo'n procedure eens zelf uitgevoerd. Daar is een speciaal programmaatje voor, dat zet je op een CD-rom of DVD en daarmee boot je. Dan kun je het OS en desgewenst andere programma's van de ene schijf naar de andere zetten. Bij mij (en ik ben maar leek) ging dat probleemloos. Ik heb FSX niet opnieuw hoeven installeren en ik kreeg geen foutmeldingen.
Ik denk dus dat het vooral ligt aan degene die je pc verbouwd heeft. Geeft die garantie?

Wellicht beste oplossing: alles eraf en helemaal opnieuw beginnen. Dat is niet leuk, dat weet ik, maar als je eenmaal problemen hebt en je gaat zitten prutsen, raak je meestal van kwaad tot erger.
Sterkte!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Error 1722

Bericht door arno »

DaromoNL schreef:Het is gewoon een bug van microsoft die niet op te lossen is!
Dit lijkt me niet juist. Want dan zou bijna iedereen er last van moeten hebben. Ik denk dat het bij jou toch uitzonderlijk is. Combinatie van problematische schijven en windows 8 en fsx. :G:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
FlyingLOTNL
Controller
Controller
Berichten: 80
Lid geworden op: 30 dec 2012, 16:08

Re: Error 1722

Bericht door FlyingLOTNL »

Ik heb week ban gekregen xD maarja.
Ik wou dus fabrieksherstel doen maar dat kon niet omdat er geen herstelschijf was ofzo.
Dus mijn pc is naar die vent toe die zou als het goed is alles eraf halen en windows vista erop zetten + SSD eruit
Dan kan ik hoop ik eindelijk [vlieg]
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Error 1722

Bericht door arno »

DaromoNL schreef:Ik heb week ban gekregen xD maarja.
Iedereen weet dat we dit niet zomaar doen. :mrgreen: en dat het een les is geweest.Maar je bent er weer :dup: en..
DaromoNL schreef: Dan kan ik hoop ik eindelijk [vlieg]
Wij hopen met je dat dan de problemen zijn opgelost.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
Mikee
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 jan 2008, 15:50

Re: Error 1722

Bericht door Mikee »

Ik heb ook een probleem met Error 1722. en FSX wil helaas niet opstarten.
ik heb al het Software Licensing System gedownload wat volgens Windows de oplossing moest wezen. maar nee! ook dit helpt niet. Een aantal keren een herinstallatie gedaan maar dat hielp helaas ook niet.
Even voor de duidelijkheid ik heb 100% een legale versie. en ik heb een windows 8 pc.

Hebben jullie tips? Ik wil weer vliegen ;)
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Error 1722

Bericht door FlipS »

Heb je http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=15480 gelezen en toegepast?
Ik neem aan dat je administrator bent van je pc en dus als administrator inlogt als je software installeert?
Los hiervan: lees http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=18436 ook even; dat gaat niet over de oorzaak van error 1722 maar helpt je wel om andere problemen te voorkomen.

Op dit forum staan enkele berichten over FSX en Windows 8. Die combinatie kan goed samengaan maar waarschijnlijk moet je enkele probleempjes oplossen. Voor zover ik weet staat error 1722 helemaal los van het besturingssysteem, maar mocht FSX niet goed functioneren in Windows 8, zoek die berichten dan even op.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
Mikee
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 jan 2008, 15:50

Re: Error 1722

Bericht door Mikee »

Ik heb de eerste link van je bekeken, en doorgenomen en FSX volledig verwijderd, Maar ook die link stuurt me weer door naar die tool. Tevens werkt die tool niet zie ik. ik doe het volgende in CMD:

C:\Users\My Asus>cd\
C:\>cd MicrosoftKB928080
C:\MicrosoftKB928080>resetsldl -All
Cleaning up Token Store at: C:\ProgramData\Microsoft\SLDL\\SoftwareLicensing
Failed to delete the token store.
Error -- HRESULT 80004005

Zoals je kunt zien geeft die een foutmelding aan.

uiteindelijk nogmaals herinstallatie gedaan maar nog steeds geen effect ik krijg weer deze melding:
Afbeelding

als ik op sluiten klik krijg ik vervolgens weer Rolling back action
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Error 1722

Bericht door FlipS »

Dit is een lastig probleem, temeer daar het bij mij nooit is opgetreden waardoor ik er zelf geen ervaring mee heb.
Ik heb het gevoel dat het probleem niet zit in de Software Licensing en dat KB928080 wellicht niet van toepassing is. Deze storing treedt namelijk maar erg weinig op.
Daarom ga ik weer even terug naar het schoonmaken van de pc. In de eerste link die ik noemde, wordt een uitgebreide procedure genoemd maar ik zie daarin niet dat het altijd nuttig is om na het verwijderen van een programma een registry boost uit te voeren. Dat kan bijvoorbeeld met het freeware programma CCleaner. Daarin zitten tools voor een normale schijfopruiming en ook voor een registry boost. Heb je dat al geprobeerd?

Verder kan ik me herinneren dat je na het invoeren van de registration key gewoon verder kunt gaan maar dat de installatie dan vastloopt. De key moet eerst bevestigd worden met een Enter. Wellicht is dat een overbodige opmerking, maar misschien?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
Mikee
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 jan 2008, 15:50

Re: Error 1722

Bericht door Mikee »

Ja maar het is gelijk na het installeren, een registratie key invoeren kan nog niet want fsx wordt helemaal niet opgestart. Ik vind het ook vreemd want eerder ook nooit problemen gehad.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Error 1722

Bericht door FlipS »

Sorry, dat was me even ontgaan. Dan begrijp ik het optreden van deze storing nog minder omdat de installatie van FSX normaal zou moeten opstarten als de pc 'schoon' is en een melding zou moeten geven als nog ergens een relevant bestand aanwezig is waardoor het voor FSX is alsof er nog een versie aanwezig is.

Hoe dan ook zou ik een registry boost uitvoeren.

Waar ik verder nog aan denk is dat je één of meerdere versies van Microsoft Visual C++ moet hebben. Maar ik weet niet welke want dat verschilt per besturingssysteem en ik heb nog Windows 7. Welke er wel zijn, kun je zien via het Configuratiescherm.
Er zijn flight simmers die FSX onder Windows 8 wel aan de gang hebben gekregen (ik meen dat jij de tweede Windows 8 gebruiker bent met error 1722 terwijl anderen wel normaal konden installeren); ik hoop dat die op je vraag willen reageren.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
Mikee
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 jan 2008, 15:50

Re: Error 1722

Bericht door Mikee »

Ik ga de registery boost eens uitvoeren, al denk ik niet dat dat het probleem is. Ik heb een gloednieuwe laptop waar ik fax voor het eerst op installeer geregistreerde bestanden van dit spel zijn er dus eigenlijk niet. Microsoft visual C++ zou dus ook up to date moeten wezen. Maar ik ha er op zoeken
Ik hoop dat er meerdere zijn die dit probleem hebben gehad een oplossing hebben.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Error 1722

Bericht door FlipS »

De kwestie is dat FSX een oud programma is waardoor je problemen kunt hebben in een pc die up to date is maar daardoor juist oude elementen mist. Ik vermoed dat Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable aanwezig moet zijn. Als deze versie van dit hulpprogramma niet nodig is voor FSX hoef je zeker niet te vrezen dat het storingen veroorzaakt; er kunnen vele versies van dit programmaatje tegelijk aanwezig zijn. Ze worden alleen gestart als een toepassing ze nodig heeft. Dus in dit geval: baat het niet, het schaadt ook niet.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
Mikee
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 jan 2008, 15:50

Re: Error 1722

Bericht door Mikee »

Helaas, Alle instructies die je doorgaf uitgevoerd maar nog steeds de error melding :S
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Error 1722

Bericht door FlipS »

Dan kan ik je helaas niet helpen. Ik denk dat het tijd wordt om een vraag voor te leggen aan Microsoft. Dat FSX zelfs niet wil opstarten moet volgens mij een probleem in Windows zijn, niet in FSX. Je zou nog één ding kunnen proberen. Er zou een bug in Windows 8 kunnen zitten die verantwoordelijk is voor deze storing en het zou kunnen dat daar een update voor is (uit de pagina over error 1722 blijkt dat die storing bij meer toepassingen kan optreden dan alleen bij FSX. Er staat ook dat je dan meestal ook een error 1605 krijgt, maar dat is bij jou niet het geval. Wellicht houdt dat verband met het feit dat de op die pagina aangeboden oplossing bij jou niet werkt). Waarschijnlijk heb je automatisch updaten aanstaan en dan zou je pc helemaal bij moeten zijn. Maar dat zou je kunnen controleren door via de site van Microsoft te zoeken naar updates voor je systeem.

Levert dat ook niets op, dan kun je op verschillende manieren een vraag voorleggen aan Microsoft: telefonisch, per e-mail of via de pagina waar error 1722 wordt besproken. Onderaan staat de vraag of de informatie op die pagina je geholpen heeft. Je kunt invullen dat dat niet zo is en uitleggen wat je probleem is. Ik weet niet of je dan zelf een reactie van MS krijgt of dat de pagina wordt uitgebreid.
Er is waarschijnlijk nog een mogelijkheid: de leverancier van je pc + Windows moet goede waar afleveren. Zoals ik al noemde verwijst error 1722 kennelijk naar een fout in Windows 8. Je kunt van de leverancier vragen dit onder garantie in orde te maken. (Ik neem aan dat je nog garantie hebt?)

Ik hoop dat je het probleem op één van deze manieren toch nog opgelost krijgt.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
Mikee
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 jan 2008, 15:50

Re: Error 1722

Bericht door Mikee »

Okee.. Ik heb Microsoft een twitter bericht gestuurd naar @microsofthelpt misschien dat die mij verder kunnen helpen, laten we het hopen!
Jij in ieder geval bedankt voor je hulp ik hoop ook dat het snel opgelost wordt

Update:
Met de hulp van @microsoftHelpt op twitter is het gelukt om FSX te installeren. Eigenlijk precies hetzelfde uitgevoerd als wat hier werd uitgelegd en nu werkt het wel. Soms zijn computers gewoon niet te begrijpen.
FlyingLOTNL
Controller
Controller
Berichten: 80
Lid geworden op: 30 dec 2012, 16:08

Re: Error 1722

Bericht door FlyingLOTNL »

-UPDATE-

Ik heb een half jaar geleden toch maar windows 8 opnieuw geinstalleerd en nu werkt FSX btw. weer :D

grDaromoNL
Mike1982
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2019, 15:54

Re: Error 1722

Bericht door Mike1982 »

Beste mensen ook ik kom er niet uit! Als ik de adviezen zoals weergegeven door mij voorgangers uitvoer dan krijg ik de volgende melding:

C:\MicrosoftKB928080>resetsldl
Usage: resetsldl.exe /{[ls]LicenseStore|[ts]TrustedStore|[a]All}
resetsldl /? or /help
Options:
-LicenseStore <AppID>
Cleanup the machine license store. When AppID is specified, only remove licenses corresponding to that AppID
-TrustedStore
Cleanup the machine trusted store
-All
Cleanup both the license and trusted stores
Success.

C:\MicrosoftKB928080>

--------------------------------

Ik ben geen computerdeskundige, maar wat moet ik precies intypen hier? Alvast dank voor het meedenken
Mike1982
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2019, 15:54

Re: Error 1722

Bericht door Mike1982 »

Ik gebruik Windows 10. Kan iemand mij helpen?
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Error 1722

Bericht door arno »

Mike, heb je het begin van dit bericht/draadje gelezen en gevolgd? Bericht van een beschrijving door Daniel.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Plaats reactie