Probleem met downloaden MSFS2020

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2020

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Hannes62
Observer
Observer
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2020, 10:48
Locatie: Den Helder

Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door Hannes62 »

Hallo allemaal,

Ik wilde FS2020 gebruiken om vliegvaardigheid op te doen en procedures onder de knie te krijgen. Ik ken de minimum specs voor FS2020 en toch wilde ik het op mijn laptop met i3-8145SU met 8 Gb Ramm installeren, niet voor de scenery maar voor de cockpit en de veel betere aerodynamische eigenschappen van de vliegtuigen. Later ga ik wel upgraden naar i9, RX3080, 3x4k und so weiter. Keuzes....

Het installeren lukt niet. Het lijkt alsof MS niet wil dat ik het installeer op een inferieur systeem. Nou, dan hadden ze dat maar moeten zeggen. Nu, 3 dagen na de introductie heb ik bij MS Support Team de volgende vraag neer gelegd. Dezelfde vraag leg ik dus ook hier neer.

MSFS 2020 wil niet installeren

Mijn laptop voldoet NIET aan de minimum eisen, Intel i3-8154SU met 8 Gb RAM, toch MSFS 2020 aangeschaft.

In bezit van Digital Ownership en de voorinstallatie ging probleemloos. Vanaf 18 augustus lukt het niet om de full 150 Gb te downloaden.
Eerst was ik tot het eerste scherm met algemene instellingen en na "Next" verscheen het scherm: "Checking for Updates' Dit heb ik uren laten staan maar er gebeurde niets.

Op 19 augustus kwam ik niet verder dan de melding: "Probleem met aanmelding bij uw X-box account, probeer het later weer". Na 20x proberen lukte het nog niet.

Vandaag weer geprobeerd, nu kom ik nog minder ver: Ik kom tot aan "Press any key to continu". Er gebeurt niets, het beeld wordt zwart en na 20 seconden verschijnt de melding "Press any Key......" weer, keer op keer.

Wie kan mij helpen. Als Microsoft weigert het op een systeem onder de minimum eisen te installeren dan had ik dat graag vooraf geweten.
Bollo
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2017, 10:34

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door Bollo »

Ik vond dit op het avsim forum :

I have solved the problem "Press any key to start" and loop black screen, after hours and hours of headcache:

I missed the xbox app and services, so first of all, you need to:
install Xbox App from microsoft store
open Xbox App and check to have installed:
- Xbox Identity Provider
- Purchase App
- Feedback Hub
wait the installation then run as administrator Flight Simulator from start
Now, you will have to press a key and finally you will be asked to login in the Xbox live with your microsoft account.
continue and you will start to can download or play with your game.

Misschien krijg je het hiermee voor elkaar?
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door 777 »

Hoi bolto, ik heb het zelfde probleem en ga dit ook proberen.
Al blijf ik het waanzin vinden dat je Xbox troep moet downloaden voor een Microsoft programma.

Overigens krijg ik vaak de melding code ( langreeks cijfers).
Dus weinig kans waarschijnlijk.
Ondanks dat hebben de dvd's 95 gig op m'n F drive gezet.
Maar de upgrades via de store werken dus niet..

Heb gezien dat op m'n C station in meerdere mappen dingen zijn geplaatst mbt fsms 2020. Of is dat gewoonlijk zo?

Alle tips zijn welkom.
Ik lees ook AVSIM forum 3 uur per dag... Wil nu eindelijk kunnen starten. Verder dan " press any key" :(

Groeten René

edit- geen resultaat.
Martin3h
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 okt 2013, 09:33

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door Martin3h »

Ik heb het zelfde probleem zoals vele anderen, het is weer Microsoft zoals gebruikelijk, waarom het makkelijk maken als het ook moeilijk kan.
Je zou verwachten dat ze na 10 jaar wat geleerd zouden hebben, maar nee hoor de zelfde zooi al over. ><
Maar we komen er wel uit met zijn allen.
Gelukkig heb ik X-Plane 11 om een beetje normaal te kunnen vliegen.
Dus we gaan het proberen Bollo en bedankt voor de tip.

En een tip voor Microsoft:
Ga eens bij X-plane kijken, kan je van leren hoe het ook simpel kan, en goed. :mrgreen:
Gebruikersavatar
CordeBruin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 791
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:37
Locatie: Brasschaat, Belgium
Contacteer:

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door CordeBruin »

Heren,

Misschien een open deur, maar hier is een filmpje om de eventuele problemen op te lossen.
Het is helaas wel in het engels.

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo

Groeten,

Cor
Join V-Bird VA. Look at vbirdva.com
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door 777 »

Ha Cor,

Tja waren dat de problemen maar die ik had...
Dan vloog ik al. :wink:

Nul feedback of bericht of excuses van Microsoft, dat vind ik eigenlijk wel droevig...
Gebruikersavatar
René Bruggink
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 jan 2011, 10:45
Locatie: De Kwakel

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door René Bruggink »

Hoi allemaal,
Download van deluxe en premium deluxe ging zonder problemen in een keer.
Het instaleren heb ik 6 keer opnieuw moeten doen.
De 1ste keer las de computer dvd 1 niet, de volgende keer een fout bij dvd 2: kon een bestand niet vinden daarna het zelfde bij dvd 4 , toen bij dvd6 en als laatste bij dvd 8.
Vandaag maar weer eens opnieuw geprobeerd en warempel alle 10 de dvd's geïnstalleerd.
Na opnieuw opstarten zijn we nu de updates naar premium de luxe aan het instaleren.
Als dit goed is gegaan zal ik dat melden.


Groeten René Bruggink


Onder tussen is alles geïnstalleerd heb alle vliegtuigen en alle vlieg velden.
Ben nu bezig met flightcontols in te stellen dat is wel een flink werkje.
Maar ja alles is net een beetje anders dus met een beetje proberen komen we er wel.

Groeten René
Laatst gewijzigd door René Bruggink op 23 aug 2020, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Intel Core i9-10900 2,8 GHZ ,GeForce RTX 2080 Super ,Geheugen: 32 GB RAM,
1 TB SSD & 1TB HDD, Windows 11 64 bit , Honeycomb Alpha en Bravo ,
T.Flight rudder pedals, 2 x 32" curved samsung monitoren en een Streamdeck MK2
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door 777 »

Ik heb eerst de dvd's alle 10 gedaan, daarna code geven en daarna pas de upgrades via de store. Die opent vanzelf na de 10e DVD. Anyway, zonder succes.
Andere volgorde dus. Ik ging er ook heel stom vanuit dat ik alles zou hebben na 10 dvd's...

Hopelijk heb jij meer succes.
Ik ben er goed ziek van na 6 dagen gezeik..
Martin3h
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 okt 2013, 09:33

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door Martin3h »

Het is me eindelijk gelukt om de boel,na 6 dagen, aan de praat te krijgen.
Door dat ik, met behulp van YouTube, van mijn computer een zooitje had gemaakt,heb ik besloten om een herstel met behoud van mijn files, van Windows 10 te doen.
Dit is goed uitgepakt want na dit herstel ging het installeren goed.
Dus de conclusie moet zijn dat mijn computer niet in orde was.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door FlipS »

Fijn dat je het voor elkaar hebt en dat je laat weten waar de oorzaak zat!

Waar ik nou zo nieuwsgierig naar ben: is er iemand die het hele programma gedownload heeft?
Ik heb een ADSL verbinding. Blijkens de speedtest haalt die de voor ADSL vrij normale snelheid van 20 megabit/seconde (wat voldoende zou zijn om met MSFS2020 te kunnen vliegen). Ik weet niet hoe groot het downloadbestand van MSFS2020 is, maar als dat bijvoorbeeld 80 GB is, dan zou het downloaden in het ideale geval een kleine negen uur kosten. Maar doorgaans haal je de maximale snelheid niet. Bijvoorbeeld Prepar3D (ik kan me niet herinneren hoe groot dat downloadbestand was; moet ongeveer een vijfde van MSFS2020 zijn) kostte een hele nacht. Niet zo erg; dan slaap ik toch. Als ik verder reken met dezelfde verhouding, dan zou downloaden van MSFS2020 bijna twee dagen kosten. Of blijkt dat mee te vallen?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Martin3h
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 okt 2013, 09:33

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door Martin3h »

Gisteren om ongeveer 1700 uur begonnen met de download van ongeveer 95 Gb en vannacht om 2 uur was het klaar.
Nu begonnen met het instellen van de controls, maar dat is niet zo simpel.
Mijn CH Yoke wordt niet herkent dus dat is mijn volgende probleem.
Verder vindt ik het vreemd dat je eerst 10 dvd moet installeren en dan gaat FS ook nog eens 90 Gb downloaden.
Dan krijg ik als de FS opgestart is een pop-up van Xbox dat ik in moet loggen (?)
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door 777 »

Ja, helaas hangt het samen met xbox...

Wel fijn dat het je gelukt is !

Ik kom nu niet verder dan " checking for updates " ( heb ook de dvd versie, duurste )

Het blauwe balkje en dan verder gebeurd er niks...

Moet ook steeds via task manager eruit. escape werkt in ider geval dan niet.

Moedeloos wordt ik hier, vandaag al weer 7 uur ! aan het lezen en troubleshooten. En dat is al dag 8...

Hopelijk komt microsoft snel met een update ( las iets over de 27e ), waarvan je dan moet hopen dat je die wel kunt installeren natuurlijk :roll:
Martin3h
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 okt 2013, 09:33

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door Martin3h »

Misschien is een systemherstel ook voor jou een optie,voor mij was het een uitkomst.
Die Xbox pop-up is opgelost door een uninstall van de Xbox app.
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door 777 »

Ik dacht dat het een voorwaarde was om ingelogd te zijn met je xbox account..Maar je kunt dus gewoon de sim starten zonder de xbox troep ?

Zo'n systeemherstel, ben ik dan niet alle andere games kwijt zoals Xplane11 en Gta 5 ?
Martin3h
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 okt 2013, 09:33

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door Martin3h »

Bij mij werkt het zonder Xbox dus weg met die troep en je kan het altijd opnieuw installeren mocht dit nodig zijn.

Als je een system herstel doet met behoud van je mappen dan blijft je x-plane gespaard.
Dat is het mooie van x-plane de hele sim zit in een map.
Hannes62
Observer
Observer
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2020, 10:48
Locatie: Den Helder

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door Hannes62 »

Oeps, sorry dat ik niets van me heb laten horen. Ik heb het probleem gefixed! Rigoureus! Hoe? Ik heb m'n geld teruggevraagd en gekregen. :G:

Het probleem zat 'm echt in het grafische geheugen. Toen ik FS2020 bestelde keek ik hoeveel Grafische RAM de laptop heeft, het zei 4 Gb. Het is dus gewoon 1 Gb en dan weigert MS de download open te stellen. Geld terugvragen was binnen 2 minuten geregeld via het telefoonnummer van de Microsoft Store in NL: 0800 0205934 en de volgende dag stond het weer op m'n PayPal.

Ik moet dus een complete Gaming PC optuigen en aangezien de minimum specs een investering van minimaal 700 - tot 1000 euries vragen wacht ik nog even en kijk de kat uit boom: wat doet een ander en wat zijn betaalbare componenten om redelijk te draaien.
Ik kan ook wat tweedehands spul bij elkaar scharrelen maar dan nog wacht ik af wat anderen hier allemaal overkomt :wink:
Martin3h
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 okt 2013, 09:33

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door Martin3h »

Goed dat je uitgevonden hebt waar de fout zat.
Succes verder.
Gebruikersavatar
Polito
Instructor
Instructor
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:59
Locatie: Euskal Herria

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door Polito »

Gisteren bij Microsoft gekocht, helaas kwam niet de pakket-versie maar directe download.
Opgestart en dan moet men actualiseren.
Dat gaat even goed tot internet gestopt wordt.
Provider ziet geen fouten. Nou, ik wel.
Kun je opnieuw beginnen met hetzelfde resultaat.
Iemand ervaring?

Niemand, hoop ik.
Zojuist heeft mijn providor het modem vervangen met als resultaat dat binnen no-time het programma geïnstalleerd is.
Nu gaan we ons overal in verdiepen.
Groet, Paul
Intel i5-8400CPU 2,71Ghz - Windows 10 Pro 64 bits - 16Gb RAM - Geforce GTX1050 - HPCompaq LA2206xc/LG L225WS - T.Flight Stick X
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door Japio »

Was er nu maar eens iemand die in duidelijke mensentaal kon vertellen - stap voor stap - hoe e.e.a. geinstalleerd moet worden want uiteindelijk wordt je er zelfs een beetje depressief van dat het steeds maar niet lukt.
In mijn situatie is het zo dat als ik ben ingelogd bij Microsoft en kijk naar m,n bestelgeschiedenis zie dat ik digital owner ben en Flightsimulator is geïnstalleerd maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de door mij geïnstalleerde Xbox app, maar als ik via de Windows verkenner wil kijken waar die staat is het nergens te vinden maar er moet nog steeds zo,n 152 GB worden geïnstalleerd en hoe krijg ik dat in godsnaam voor elkaar. Bellen naar de afd. support van Microsoft games of de klantenservice lukt ook niet meer omdat je via allerlei omwegen uiteindelijk bij een sprekende pop terecht kom en je wordt doorverwezen naar help.Microsoft.com en daar wordt je dus ook niet geholpen.
Nieuwe zware PC en monitors gekocht maar helaas is vliegen er voorlopig niet bij, tenzij er een wondertje gebeurt en een engeltje op m,n schouder vertelt hoe ik alles kan regelen.
Ik mag toch aannemen dat er medewerkers van Microsoft zijn die er beroepshalve danwel hobbymatig mee bezig zijn en ook dit forum bezoeken en zullen begrijpen dat de toch wel behoorlijk ingewikkelde installatie procedure voor MSFS2020 voor een aantal een brug te ver is, welnu help diegenen en de schrijver deze uit de nood en vertel ons hoe het moet, bij voorbaat dank voor reacties. :G:
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door greencan »

Om te beginnen kwam ik zelf niet eens in de buurt van het downloaden van MSFS2020.
Wat een totaal gebruiksonvriendelijke ellende.
Gelukkig had mijn zoon hem (fs2020) binnen en hij kon wel even langskomen om bij mij de boel te regelen.
Toen hij aan de slag ging had ik het meteen door: Slikken of stikken. De FS wereld -daartoe beperk ik me even- is nu volledig in handen van Google, Microsoft, Facebook en nog zo wat spelers waar ik altijd ver van wenste te blijven. Overal moet je accounts voor aanmaken. Doe je dat niet? Vette pech, dan kom je niet bij de club.
Tot mijn schande heb ik mijn principes voor MSFS2020 de deur uitgedaan, maar ik kan nu wel weer mee op ons forum en dat is me veel waard.
Zoon maakte een Steam account aan. Vanuit daar -The Store- kon 2020 gedownload gaan worden. De betaling liep in mijn geval via IDEAL.
Daarna kon ik een soort van installer downloaden. Gedaan natuurlijk. Daarop klikkende moest ik weer wat hindernissen nemen met passwords e.d. en vervolgens kon de download beginnen.
In mijn geval duurde die een uur of 13, maar dat weet ik niet zeker want ik ben gaan slapen.
En dan het moment van de waarheid. :AI:
Sorry mensen, alles werkte!
En dan zou ik natuurlijk super-happy moeten wezen zou je zeggen.
Nee hoor! Nog niet!
Ik heb hier een Thrustmaster Hotas Warthog in gebruik. Microsoft -of wie dan ook- vond het nodig om die alvast maar voor mij te programmeren, met als resultaat dat elke willekeurige vlucht gedoemd was ergens diep in de grond te eindigen.
Uren heeft het gekost om dat allemaal recht te breien.
Maar dat was eigenlijk het enige. Verdere problemen ben ik nog niet tegengekomen.
Vervolgens wilde ik van de mogelijkheid gebruik maken om VR te vliegen. Daar was het mij namelijk om te doen.
Ook daarvoor waren weer downloads en accounts nodig. Big Brother all over the place, maar het werkt wel.
Zozeer zelfs dat ik niet anders meer wil vliegen en dit een ieder aan kan raden.
Conclusie zover: MSFS2020 levert een hindernisbaan, totaal gebruiksonvriendelijk voor mijn leeftijdscategorie (mijn mening), maar eenmaal werkend een waar genoegen om te vliegen. En dan met name VFR.
Afbeelding
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door Japio »

Mooi, maar nog niet voor mij. De installer waar je het over hebt was in ca.15 seconden gereed maar het downloaden en installeren wat mijn probleem is van die 152 GB , hoe heb je dat gedaan want als ik op installeren klik gebeurt er niets.
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door greencan »

Uit berichten hierboven maak ik op dat MSFS niet installeert als zaken hem niet bevallen. (Hannes62 noemde te weinig grafisch geheugen de reden voor het niet open stellen van de download).
Zou het in die richting gezocht moeten worden?
Ik heb in ieder geval niets 'gedaan' anders dan erop geklikt, en toen ging het zoals het zou moeten gaan.
Meer kan ik er niet over zeggen.. :G:
Afbeelding
Rowica
Observer
Observer
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2010, 10:51

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door Rowica »

Beste forum,

Het troost mij om te lezen dat ik lang niet de enige ben met installatie problemen van MSFS2020...man man man, wat een drama.
Na vele moedeloze pogingen om vanaf de DVD's de sim te installeren, ben ik hoopvol begonnen met de download versie.

Nu zie ik rechtsonder in het downloadscherm een blauwe knop met daarin 'Pauze' staan.
Als ik hierop klik kan ik dan het proces pauzeren, afsluiten en de volgende dag weer verder gaan waar hij de vorige dag gebleven was ?
Of moet ik dan weer helemaal opnieuw beginnen ? Iemand hier ervaring mee ?
Alvast bedankt voor de reactie(s).

Gr Rowica
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door greencan »

Welkom Rowica!
De download kan afgebroken worden en zal een volgende keer verder gaan waar hij/zij? gebleven was.
Afbeelding
Rowica
Observer
Observer
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2010, 10:51

Re: Probleem met downloaden MSFS2020

Bericht door Rowica »

Beste greencan,
Bedankt voor de reactie. Inderdaad het downloaden ging de volgende dag gewoon verdaer waar het de dag daarvoor gebleven was.

Gr Rowica
Plaats reactie