Grafisch probleem

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2020

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
ClaesVaeck
Observer
Observer
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2020, 16:56

Grafisch probleem

Bericht door ClaesVaeck »

Goedenavond allen,

Al een aantal weken(sinds patch 1.8.3.0) heb ik vervelend probleem met FS.

Als ik nieuwe Free Flight begin werkt alles prima totdat ik tijdens de 'pre-flight-cinematics' op 'Fly' klik. Dan bevriest het beeld en zie ik niks meer gebeuren. Ik hoor het vliegtuig en reageert ook op gas geven en dergelijke. Ook op de VFR-map zie ik vliegtuig over de kaart bewegen. Dus alles lijkt normaal te werken. Maar ik zie dus niks
Probleem is ook heel willekeurig, gisteren keer op keer zonder problemen gestart, vandaag na 15x proberen maar gestopt want probleem blijft :(

Heb al van alles geprobeerd, grafische instellingen gewijzigd. Vsync aan/uit. Framerate omlaag gebracht. Core clock omlaag(in MSI Afterburner) Data in game aan/uit. Niks lijkt te werken!
Kan het een energieprobleem zijn op moederboard of SSD?

Afbeelding

Heeft iemand idee?


Specs pc:
Processor: AMD 8350 Eight-Core - GPU: Radeon RX 5500 XT 8GB - Win10 Pro 64bits - Samsung 860 EVO 500GB SSD
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Grafisch probleem

Bericht door greencan »

Bump. Je weet maar nooit...
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Grafisch probleem

Bericht door FlipS »

Blijkbaar is er niemand die hier een antwoord op heeft, en in elk geval ik niet. Maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het probleem ontstaat door een energieprobleem van moederbord of SSD want dan zou het hele programma (en wellicht zelfs Windows) afgesloten worden.
Ik zoek de oorzaak in de patch. Het lijkt op een storing in de videokaart en met name het videogeheugen. Wellicht wordt het videogeheugen niet goed opgeschoond waardoor het op gegeven moment volloopt. Het videoRAM van je videokaart is groot genoeg volgens de system requirements die Microsoft opgeeft. Je schrijft dat het probleem ontstond na installatie van een patch. Vandaar dat ik vermoed dat het videoRAM langzaam volloopt door een bug in die patch.
Of doet dit probleem zich al direct voor bij het eerste opstarten? Want dan kan het videoRAM nog niet vol zitten.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie