Compleet nieuw systeem na ongeschikte laptop

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2020

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Hannes62
Observer
Observer
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2020, 10:48
Locatie: Den Helder

Compleet nieuw systeem na ongeschikte laptop

Bericht door Hannes62 »

Hoi allemaal,
In augustus poste ik hier als newbe twee berichten omdat ik bij de release van MS2020 direct wou meedoen, op bescheiden niveau, met mijn I3 laptopje. Het werd niets omdat mijn laptop maar 1 Gb grafisch geheugen had. MS2020 verrekt dan om op te starten. Zonder problemen m'n geld teruggekregen van MS, TOP!

Voor m'n bedrijf had ik een nieuw PC in gedachten zodat ik eindelijk wat CAD-programma's kan draaien, Fusion of Inventor, en het blijkt dat 90% van de CAD-componenten ook in een Game PC zit, de Yoke en een headset heb je bij CAD niet nodig :P Afgelopen week heb ik de componenten uitgezocht en i.s.m. een lokale PC-shop de boel gekocht en in elkaar laten zetten. Ik wilde niet verder gaan dan HD-resolutie. 4K kan later wel
en ik vond 2 mille inclusief BTW mooi genoeg voor mijn 'CAD-PC'.

Dit is het geworden:
Behuizing: BeQuiet! Pure Base 600 (idd, ik hoor bijna niets)
Voeding: Corsair RM 650 Watt
Processor: AMD Ryzen 7 3800XT
Moederbord: ASUS ROG Strix B450-F Gaming
Geheugen: Corsair Vengeance 32 GB DDR4-3000
Videokaart: Gigabyte Windforce OC GeForce RTX 2060 Super
SSD: Samsung 860 EVO 1 TB
HDD: Western Digital Blue 2 TB
Monitor:LG34WN650, 34 inch Ultra Wide 2560x1080
Toetsenbord / muis: Sharkoon Skiller SGK5, Logitech M185
Besturingssysteem: Windows 10, 64-bits
Extra:Noctua NH-U12A (koeler)

Privé:
MS2020 Premium De Luxe
Yoke CH Exlipse (marktplaats)
Headset: HYPERX Cloud II Rood

Ik heb me laten leiden door de drie Game-systemen die hardware.info eerder dit jaar had samengesteld: budget, gemiddeld en 4k. Samen met de kennis van de lokale leverancier is dit het geworden en ik ben dik tevreden!
Ik wilde eigenlijk waterkoeling hebben, zoals hardware.info op het 4k-systeem adviseerde, maar voor 10 euro meer heb ik deze beest van een koeler.

Het beeld op de LG monitor is voor mij méér dan goed. Op hardware.info is deze week een vergelijkende test met GPU's en CPU's in MS2020 gedaan en de conclusie was, o.a.: de RTX 2060 Super met een Ryzen 5 kon goed meekomen met de i9 en Ryzen 9 (en ik heb een 7), de 5000 serie van AMD is helemaal top maar ik had een budget. De RTX 3080 is zooooo slecht leverbaar dat ik daar helemaal niet op wilde wachten. De PC-shop adviseerde wel om te wachten op de 5000 serie maar ik heb dat vriendelijk aan de kant geschoven.

Het is afwachten of ik met dit systeem ook nog tevreden ben als ik 3 maanden verder ben en in zwaar weer heb gevlogen of vaak laag over hotspots die zeer gedetailleerd zijn. Voor de zekerheid heb ik alle grafische instellingen op medium gezet zodat er geen onnodig rekenwerk door de GPU hoeft worden gedaan.

Later meer!
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Compleet nieuw systeem na ongeschikte laptop

Bericht door greencan »

Graag! Als dit niet gaat werken, wat dan nog wel??
Afbeelding
Hannes62
Observer
Observer
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2020, 10:48
Locatie: Den Helder

Re: Compleet nieuw systeem na ongeschikte laptop

Bericht door Hannes62 »

Haha Greencan, ik dacht, als newbee, dit is wel het minste wat je er in kunt stoppen. Nu we niet op vakantie konden in 2020 kun je je vakantiegeld aan deze hobby besteden en virtueel elke plaats in de wereld bezoeken :D
Plaats reactie