Flight Yoke CH Eclipse weigert bij vliegen

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2020

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Hannes62
Observer
Observer
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2020, 10:48
Locatie: Den Helder

Flight Yoke CH Eclipse weigert bij vliegen

Bericht door Hannes62 »

Hallo beste mensen,

Ik heb de CH Eclipse volledig werkend gehad, gedurende 3 dagen. Die 3 dagen had ik de complete setup in de woonkamer staan omdat ik nog wachtte op een bureau, Toen dat binnen en gemonteerd was heb ik de CH Eclipse van de PC afgekoppeld en alles weer op het bureau opgebouwd en aangesloten.
Als ik bij "Options" kies voor "Controls" zie ik de CH Eclipse ook op een tabblad staan, ik zie de switches reageren als ik er op druk.
Als ik in "My Hangar" ben kan ik met de CH Eclipse de camera bedienen.
Kortom, de CH Eclipse wordt herkend.

Ga ik vervolgens naar: Flight Training en kies voor de eerste les, Basic Controls & Camera en uiteindelijk op Ready To Fly klik dan zie ik de cockpit van de Cessna 152 en het motorgeluid en vervolgens geen beweging. Links bovenin een zwart schermpje met de naam OBJECTIVES, in het midden, onderaan, een groter zwart scherm met de naam BASIC CONTROLS. en daaronder CH Eclipse YOKE met de twee pijltjes naar links en rechts, zoals bij Options/Controls ook staat.
Alle keys werken niet, incl ESC. De cursor beweegt wel maar klikken werkt niet. Alleen een einde via taakbeheer stopt het programma.

Ik denk dat een 'reset to factory' zou helpen maar hoe doe ik dat?
Of heeft iemand een ander idee?
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Flight Yoke CH Eclipse weigert bij vliegen

Bericht door greencan »

Bump.
Afbeelding
Gebruikersavatar
René Bruggink
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 jan 2011, 10:45
Locatie: De Kwakel

Re: Flight Yoke CH Eclipse weigert bij vliegen

Bericht door René Bruggink »

Hoi Hannes,

Weet niet of je daar al aan gedacht hebt, maar kijk even naar je energie beheer bij je alle usb aansluitingen dat kan je doen bij configuratiescherm, apparatenbeheer en dan open je
Universal Seriële Bus -controllers daar zie je al je aansluitingen openen met je rechter muis knop dan zie je eigenschappen die openen zo kom je bij energiebeheer bij bijna alle aansluitingen als je daar op klikt moet je het vinkje weg halen bij (De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen)

Hoop voor je dat dit helpt heb zelf dit gedaan toen ik ongeveer de zelfde problemen had

Groeten Rene en succes.
Intel Core i9-10900 2,8 GHZ ,GeForce RTX 2080 Super ,Geheugen: 32 GB RAM,
1 TB SSD & 1TB HDD, Windows 11 64 bit , Honeycomb Alpha en Bravo ,
T.Flight rudder pedals, 2 x 32" curved samsung monitoren en een Streamdeck MK2
Plaats reactie