Welke versie aanschaffen

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2020

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
wim
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jun 2018, 23:40

Welke versie aanschaffen

Bericht door wim »

Tijdje niet kunnen vliegen met FSX, nu weer tijd om de draad op te pakken. Had het idee om dan direct met FS 2020 te beginnen. Er zijn 2 mogelijkheden in aanschaf zie ik. Op DVD of downloaden. Nu lees ik dat de DVD versie nogal eens problemen oplevert met instaleren. Is dit bij de download ook ? moet ik gaan voor de DVD of download versie. En als ik de download versie zou kiezen krijg je dan ook automatisch de nieuwste versie met alle updates of moet je die later als nog binnen halen.
Ik hoop dat er iemand is die mij een advies kan geven hierin.
Double
Controller
Controller
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 jun 2020, 22:52

Re: Welke versie aanschaffen

Bericht door Double »

Hallo Wim, ik kan niet voor anderen spreken maar ik heb ervaring met de download versie uit de microft store. DVD wil nog wel eens een installatie storing geven en duurt langer. Zolang je bent aangemeld via xbox krijg automatisch de updates.

Let wel je moet wel 150 gb vrij hebben op je schijf of ssd.
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Welke versie aanschaffen

Bericht door FsTheo »

En ik heb de DVD-versie. Liet zich zonder problemen installeren op deze Windows 10 Pro machine. :D
De updates gaan ook goed, met enige regelmaat wordt een stuk van de wereld steeds mooier gemaakt.

Maar ik ben het met Double eens, echt advies geven lukt natuurlijk niet, hooguit ervaringen delen.
En dat heb ik net gedaan. :P

Theo :wink:
wim
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jun 2018, 23:40

Re: Welke versie aanschaffen

Bericht door wim »

Hallo FS Theo, en Double,
Ik snap het hoor dat een advies heel moeilijk te geven is. Want als je zo op internet leest is het ook heel verschillend de ervaringen die mensen hebben met download of DVD. Ik ben wel blij met de reactie van jullie. Die kan ik zeker goed meenemen in mijn beslissing welke versie ik ga aanschaffen. IK hoor ook veel de klacht van mensen dat bij de DVD versie DVD 1 in de drive moet blijven. En veel ervaren dit als hinderlijk. dus dit zal ik ook meenemen in mijn overweging.
Nogmaals dank voor jullie reacties
RudyB
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 mei 2020, 15:24

Re: Welke versie aanschaffen

Bericht door RudyB »

De DVD is eigenlijk alleen leuk als collectors item. Echt nutting voor installatie is het niet, eigenlijk alleen maar lastig met steeds schijf wisselen. Online is 1x klikken genoeg, daarna gaat alles vanzelf. Na een DVD installatie zal MSFS alsnog eerst vele GB gaan downloaden om de inmiddels verschenen updates te installeren. Dan kan je net zo goed de hele installatie online doen. En inderdaad, dat de DVD erin moet om op te starten is natuurlijk helemaal van gisteren.
Plaats reactie