Update 6 niet zichtbaar in de M App store...

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2020

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Pietergsxr
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 mei 2014, 10:59

Update 6 niet zichtbaar in de M App store...

Bericht door Pietergsxr »

Hallo iedereen,
De nieuwe update 6 van gisteren 07-september, is bij mij niet zichtbaar in de app store. Balen.
Iemand hetzelfde probleem?
Trouwens sinds de update 5 heb ik al problemen, de sim vliegt er steeds uit naar het bureaublad.
Het eigenaardige is echter dat wanneer ik start met mijn MB339, alles wel gewoon werkt en het programma dus niet crasht.

Herkend iemand dit?

Al met al weer een hel bak gedoe....

Groetjes, Pieter
Double
Controller
Controller
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 jun 2020, 22:52

Re: Update 6 niet zichtbaar in de M App store...

Bericht door Double »

Het lijkt wel alsof de Aso bo,s de update elke keer ingewikkeler maakt.
Maar goed, bij het opstarten wordt je verwezen naar de microstore. Daar moet je bij games jou pakket zien te vinden. Vervolgens wordt je aan je lot overgelaten. Rechts boven in het scherm staan 3 punten. Druk daarop en dan wordt de update knop zichtbaar. Soms moet je daar 2x op klikken. Als je geluk hebt dan wordt een smal voortgangs streepje zichtbaar. Als dat klaar is dan wordt het xbox scherm zichtbaar. Zoek in dat scherm jou versie en klik rechts op spelen. Dan duurt het starten weer even tijd en dan mag je de verplichte update binnen halen. Daar is die arme pc weer uren mee bezig. In hoofdscherm moet je naar de inhoud sceneries en dan kan je de gratis update VI wederom binnenhalen. Dus weer een uurtje wachten.

Und dann kein ergebnis in österreich,

Kunt u het nog volgen?
Double
Controller
Controller
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 jun 2020, 22:52

Re: Update 6 niet zichtbaar in de M App store...

Bericht door Double »

Over uitval gesproken daar heb ik ook af en toe last van na updates. Ik heb 8 gb op mijn videokaart en 32 gb ram.
Gebruikersavatar
Polito
Instructor
Instructor
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:59
Locatie: Euskal Herria

Re: Update 6 niet zichtbaar in de M App store...

Bericht door Polito »

Dit is wat Microsoft ervan zegt:
https://answers.microsoft.com/en-us/win ... 19b8bd5c64

De laatste reactie ondersteun ik ten volle! :oops:

:D Op Hotfix de volgende tip gekregen en... bij mij komt de update binnen!

In MS store click on the dots top right, then My Library, then click on Flight sim in the list and it should start downloading automatically.
Laatst gewijzigd door Polito op 09 sep 2021, 16:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Intel i5-8400CPU 2,71Ghz - Windows 10 Pro 64 bits - 16Gb RAM - Geforce GTX1050 - HPCompaq LA2206xc/LG L225WS - T.Flight Stick X
adtheboss
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2021, 14:43

Re: Update 6 niet zichtbaar in de M App store...

Bericht door adtheboss »

ja, ik kreeg de melding voor een update 8 september, doorgestuurd naar de store,maar niets te vinden en de sim start niet meer op,waardeloos dus en niets erover te vinden bij microsoft
adtheboss
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2021, 14:43

Re: Update 6 niet zichtbaar in de M App store...

Bericht door adtheboss »

Polito schreef: 09 sep 2021, 15:30 Dit is wat Microsoft ervan zegt:
https://answers.microsoft.com/en-us/win ... 19b8bd5c64

De laatste reactie ondersteun ik ten volle! :oops:

:D Op Hotfix de volgende tip gekregen en... bij mij komt de update binnen!

In MS store click on the dots top right, then My Library, then click on Flight sim in the list and it should start downloading automatically.
TOP, Het werkt
Pietergsxr
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 mei 2014, 10:59

Re: Update 6 niet zichtbaar in de M App store...

Bericht door Pietergsxr »

Inmiddels het lek boven (ongeveer). Update 6 geïnstalleerd. Het gaat ongeveer zo (denk ik achteraf, ben wat aan het klooien geweest).
Je gaat naar de MS store, in de zoekfuncie typen: Xbox, vervolgens kiezen om de Xbox app te downloaden en te installeren, dit schijnt dus nodig te zijn voor ook de PC gebruikers....
Dan zoeken in de app..of was het de MS store? naar het pakket dat je hebt gekocht van FS2020 en vervolgens drukken op installeren van de update.
De update 6 kan vervolgens worden gedownload, duurt iets van een uur denk ik. Als de sim zelf is opgestart, wel even in het menu beheren, alles wat gereed staat installeren. Dan is het klaar. In de MS store zie je nu ook dat de update van de sim is verwerkt.
Wat dan bij mij nog steeds zo is (zie eerdere topic van mij) dat de sim eruit vliegt naar het bureaublad. (Crash to desktop) Het gekke is , als ik vlieg met de MB339 werkt alles naar behoren en crasht de sim niet... Iemand ?
Groetjes Pieter
Pietergsxr
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 mei 2014, 10:59

Re: Update 6 niet zichtbaar in de M App store...

Bericht door Pietergsxr »

Het 2e lek is boven....Maar eens weer de actuele drivers van Nevida geïnstalleerd. Probleem van eruit crashen lijkt over. Blij... :D
Plaats reactie