tijdens game MSFS2020 wordt TCA ontkoppeld

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2020

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
FRANCOIS 51
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2018, 14:44

tijdens game MSFS2020 wordt TCA ontkoppeld

Bericht door FRANCOIS 51 »

goede avond,

hierbij een e-mail om hulp te vragen, zodat ik mijn kleinzoon kan helpen. Na aankoop van de msfs steam x op steam ... hij heeft in juli van dit jaar de aankoop MSFS 2020 gedaan, na veel problemen werkt de MSFS2020, daarna volgde 5 weken geleden een update ... de HD bleek te klein te zijn, hoewel er was nog 49gb vrij, dus kocht ik een externe ssd van 500 gb... en de update lukte en het spel werkte. ...er was een 120 gb nodig voor een update !!!
Nu gisteren 19/12 kreeg hij tijdens het spelen van het spel de melding dat de trustmaster TCA ( trottle enz.) was losgekoppeld??? de joystick werkte nog... hij heeft de captainpack airbus van trustmaster. Als we de map openen waarin trustmaster is geïnstalleerd.. zie ik de joystick, en op het scherm zie je dat alle knoppen en bewegingen werken. Ik zie ook de TCA (gas etc) en alle toetsen, schakelaars werken... en toch tijdens het spel... de TCA is niet gekoppeld... dus de TCA werkt niet... je ziet ook een vraagteken in de rechter benedenhoek van het frame. Dus, wat kunnen we doen.
voor de joystick firmware 1.11 control panel 3.07 en voor de TCA firmware 1.69 control panel 3.07 ... draait de gamelaptop op win 11.

wie kent de oplossing

grt,

françois
Plaats reactie