Bijna geen framerates na driver GTX1070

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Bijna geen framerates na driver GTX1070

Bericht door flightlevel1000 »

Beste simmers,

Het vreemde feit doet zich voor dat na het installeren van de meest recente driver voor de GTX 1070, de framerates niet hoger komen dan 4,5 - 7á 8.
Ook als alles stil staat op het vliegveld.
Ga ik taxiën dan blijft de waarde meestal hetzelfde. Het lijkt wel alsof de framerates vast zitten.
Met vliegen een bocht maken gaat dan met 5 f/s. Geen gezicht natuurlijk.
Voorheen liep alles vrij soepel met rond de 30 f/s.

Ik heb geen enkel idee hoe dit op te lossen is. De config waarden in settings zijn onveranderd gebleven.

Iemand een idee? Dan hoor ik dat graag. GTX1070 in Prepar3D V.4 Wellicht systeemherstel?

Flightlevel1000
willy647
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:57

Re: Bijna geen framerates na driver GTX1070

Bericht door willy647 »

Het lijkt erop dat de simulator de interne video gebruilkt, en niet je 1070.
Waarschijnlijk iets mis met de driver.
Kan je terugvallen op de oude driver ?
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Bijna geen framerates na driver GTX1070

Bericht door flightlevel1000 »

Hallo Willy647,

Vóór dat ik een systeemherstel doe zal ik kijken of ik de vorige driver nog kan vinden in de prullenbak. Heb die eruit gegooid.
Anders dan maar systeemherstel. En daarna de nieuwste driver nog eens installeren. Kijken of het dan wel goed is.

Misschien onbelangrijk maar toen ik die nieuwste driver wilde installeren kreeg ik twee keer een mededeling "kan niet verder omdat er nog installaties bezig zijn "of zoiets in die trant. Er waren geen installaties bezig. Raar toch? Ik heb de PC opnieuw opgestart en toen ging het goed wat de installatie betreft maar het gevolg niet.

Het is geen gekke gedachte die je opperde want daar lijkt het echt op.

Je hoort nog van me.

Bedankt.

Flightlevel1000
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Bijna geen framerates na driver GTX1070

Bericht door flightlevel1000 »

Kan het zijn dat ik de volgende fout heb gemaakt.
Ik had de download van de oude driver verwijderd uit de map downloads. Meer niet.
Tot ik er vandaag achter kwam, bij het weer terugzetten van het oude stuurprogramma, dat ik eerst de installatie uit programs had moeten verwijderen.

De nieuwe stond er wel in maar de oude is dus overschreven wat het euvel heb kunnen veroorzaken. Of toch niet?
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Bijna geen framerates na driver GTX1070

Bericht door flightlevel1000 »

Hoi Willy 647,

Het loopt momenteel als een zonnetje. Ik ben beter uit de strijd gekomen dan het de laatste tijd ging. Ik heb nu framerates tot 85.
Het minumum tot nu toe is 24 f/s.

Dus laten we dit maar zo. Maar geen nieuwe driver inzetten. Dat komt dan wel automatisch vanaf Geforce Experience.

Bedankt voor de tip.

Flightlevel1000.
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Bijna geen framerates na driver GTX1070

Bericht door greencan »

Nu alles als een zonnetje loopt: Alle automatische updates van je videokaart uitschakelen.
Dan blijft het zoals het nu is, goed dus.
Geloof me, ik heb er ervaring mee.
Updates willen nog wel eens ongevraagd dingetjes aanpassen. En dan kun je weer gaan zoeken naar de oplossing voor problemen die er eerst niet waren. Het is wel altijd oplosbaar, maar kost uren werk.. :mrgreen:
Afbeelding
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Bijna geen framerates na driver GTX1070

Bericht door flightlevel1000 »

Hallo Greencan,

Ik zal je raad opvolgen. En wat die problemen oplossen betreft en dat het uren kost? Dat zal het probleem niet zijn. Het is dat dan de kennis ontbreekt om te weten wat te doen.

Nu heb ik al 5 jaar ervaring met heel veel problemen en dacht alles wel gehad te hebben maar steeds is er weer wat nieuws. Meestal problemen waar niemand van gehoord heeft en die alleen op mijn PC voorkomen.

Maar in dit geval was de tip van Willy647 goud waard. En opschrijven in mijn schrift anders vergeet ik zo iets weer.

Ik hoop dat ik nu eens een jaar zonder problemen kan vliegen. De langste probleemloze tijd was 3 weken.

Maar goed. Bedankt voor de reactie.

Flightlevel1000.
Plaats reactie