P3D en FSX op één pc?

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Kan dat?
In toenemende mate erger ik me aan het feit dat ik als admin geen zinnig woord kan zeggen over p3d.
Het is me ondertussen wel duidelijk dat de nieuwe ontwikkelingen richting p3d gaan, maar ik heb geen zin om daar een aparte pc voor aan te schaffen. Er staan er hier al vier.
Mocht het mogelijk zijn, dan zet ik p3d erbij om te kunnen vergelijken en af en toe eens een gefundeerd antwoord te kunnen geven op p3d gerelateerde vragen.
Mijn FSX pc's zijn 64 bits beesten onder Win7 waarop FSX probleemloos draait, (één voor props en één voor jets) maar er valt zo te lezen duidelijk meer uit te halen.
De belangrijkste reden waarom ik nog niet ben overgestapt: Veel FSX payware-addons die waarschijnlijk niet met p3d gaan werken, behalve de Milviz F4E.
Er zijn twee antwoorden op mijn vraag mogelijk. Ja of nee. Een antwoord als 'misschien' of 'probeer eens dit of dat' gaat mij niet over de streep trekken.
We weten allemaal wel hoeveel tijd het kost om een in de soep gelopen installatie ongedaan te maken of te herstellen.
:tap:
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door FlipS »

Ja.

Het enige is dat ze niet gelijktijdig in één pc kunnen draaien, althans de 32-bits versie van P3D en FSX. Zodra je het andere programma start, krijg je de mededeling 'FSX is already running'.
Ik zou me kunnen voorstellen dat dit probleem zich niet meer voordoet met P3D v4 omdat voor de 64-bits versie een nieuwe 'engine' is gebouwd die waarschijnlijk niet meer herkend wordt als FSX. Dat kan ik niet proberen omdat ik v4 nog niet aangeschaft heb.
Maar naast elkaar installeren, kan probleemloos. Je kunt dezelfde scenery vaak in beide programma's koppelen; in elk geval NL2000 en Belgium 2012. ORBX scenery niet; één licentie is voor één programma.
Met freeware vliegtuigen kun je uiteraard zo proberen of ze voor beide programma's geschikt zijn. Sommige payware kun je tweemaal installeren, van andere moet je twee licenties hebben.
Niet alle oude 32-bits add-ons zullen in P3D functioneren of soms functioneren ze met al dan niet belangrijke beperkingen. Maar je hoeft dus ook niet met een kale P3D te blijven zitten; je hoeft niet alles opnieuw aan te schaffen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Goed nieuws!
Het gaat mij om p3d v4.
En dan met name het vergelijken van de framerates onder de zwaarste omstandigheden.
Eens kijken of mijn zes cores benut gaan worden. Ik zou al blij zijn met meer dan twee.
Een extra licentie voor het een of ander, ach, dat moet dan maar.
Beter rijk leven en arm sterven dan andersom wat mij betreft.. :mrgreen:
Afbeelding
PeterL
Instructor
Instructor
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 dec 2009, 19:08
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door PeterL »

Regelmatig bezoek ik een flightsimbijeenkomst waar P3D gedemonstreerd wordt. Ik ben niet onder de indruk. Eindeloos lange opstarttijden, (iets waar ik nou net vanaf wil) de default vliegtuigen die ik zie zien er niet uit, de vliegvelden zijn niks bijzonders, gewoon default en tot 2 keer toe een ctd. Verder moet er toch weer behoorlijk gesleuteld worden aan de settings om de sim aan je eigen systeem aan te passen. Ik heb ook begrepen dat als je de oude versie al hebt je gewoon voor v4 moet betalen, maar dat weet ik niet zeker. Kortom, dit soort demo's trekken mij niet over de streep.
V4 en FSX kunnen wel gewoon naast elkaar op 1 systeem.

1 ding is zeker: de toekomst is 64bit, maar ik wacht noch even af,
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Ook dit vind ik prettig om te lezen.
Het kan dus wel, maar het is kennelijk nog te vroeg om vreugdekreten te slaken en FSX aan de zijlijn te parkeren.
Wat betreft de opstarttijd van mijn FSX: Na de klik op het FSX-icoontje moet ik het systeem tenminste 2 minuten -of iets minder, afhankelijk van de startlocatie/addon scenery- de tijd geven om alles goed op zijn plaats te krijgen. Wil ik sneller, dan krijg ik de mededeling dat FSX niet meer reageert.
Ook niet supersnel dus, maar daarna werkt alles wel zoals het hoort.
Ik wacht nog wat andere reacties af.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door FlipS »

64-bits toepassingen worden sneller verwerkt dan 32-bits toepassingen. P3D v4 start dus in principe sneller op dan FSX. Maar P3D is uitgebreid t.o.v. FSX (onder andere met nieuwe grafische bewerkingen) en dat vraagt weer wat extra tijd. Het lijkt mij dat er geen groot verschil mag zijn en van gebruikers van P3D v4 heb ik nog niet gelezen dat het opstarten langzamer zou gaan.
Dezelfde scenery zou er in P3D mooier uit moeten zien dan in FSX; niet gedetailleerder maar wel betere schaduwwerkingen waardoor je een duidelijker 3-D beeld krijgt.

De scenery zal in de nabije toekomst wel verschil gaan maken. Scenery voor 32-bits flightsims moet erg beperkt blijven omdat je anders vastloopt in OOM's. Als ik met de A2A Harvard vertrek van NL2000 Eindhoven en in noordelijke richting ga vliegen, loopt FSX binnen een half uur vast in een OOM. Met P3D v4 kan de scenery weer gedetailleerder en nog mooier gemaakt worden; daar zul je geen OOM krijgen. Maar gedetailleerde scenery bestaat uit grote bestanden waardoor de laadtijden weer toe gaan nemen.
Of er nu al scenery op de markt is die gedetailleerder is dan de scenery voor FSX, weet ik nog niet. Op dit moment is X-Plane mooier dan P3D v4 omdat X-Plane al lang 64-bits is terwijl er voor P3D nog hoofdzakelijk geconverteerde FSX scenery is (die dus niet gedetailleerd is). Op termijn zal P3D net zo mooi worden als X-Plane.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Ik heb wat Youtube-filmpjes bekeken en denk te begrijpen wat PeterL bedoelt. In eerste instantie heb ik zoiets als mwah, mijn FSX is nu ook mooi.
Waar ik wel van onder de indruk raakte is dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=fl7P-XHiYtA
Hierin wordt duidelijk wat de potentie van p3d v.4.1 is als het gaat om addon/payware scenery.
Dat ga ik met mijn FSX op anderhalve core niet trekken.
Ik ga p3d dus aanschaffen en er eens lekker mee stoeien. We zien wel wat de toekomst brengt. :dup:
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

De hele middag gestoeid en vergeleken.
Download probleemloos (12+Gb), installatie probleemloos, herkenning van yoke en pedals probleemloos, evenals de Saitek TPM. Mijn andere kastjes ziet hij nog niet. Komt nog wel.
Vliegen dus.
Eerste indruk -nog niets aangepast- valt tegen.
Latere indrukken: Het wordt steeds beter en mooier, al naar gelang je bepaalde settings aanpast.
Youtube filmpjes helpen daarbij. Geweldige uitvinding, Youtube.
Natuurlijk ben ik nog niet overal geweest bij de settings, maar buitengewoon plezierig vind ik de opties bij lightning.
Daar kun je de helderheid van je beeld regelen en saturation geeft de mogelijkheid om de kleuren aan te passen.
Tip van FlipS (in een ander topic) over taakbeheer/prestaties gevolgd. Daar zie ik dat alle cores worden benut.
En daar is dan meteen een vreemde tegenvaller: De framerate.
Ik had verwacht dat die dankzij het benutten van alle cores veel hoger zou zijn, maar nee. Nog altijd wel 30+, maar FSX haalt bij mij op dezelfde locatie met eenzelfde toestel (de Maule) ruim het dubbele.
Dit begrijp ik dus (nog) niet.
Verder spelen met de settings dus.
Morgen verder.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door FlipS »

Kastjes aan de gang helpen: kijk eerst of er een exe.xml te vinden is in dezelfde subdirectory als waar Prepar3D.cfg staat. Ga vervolgens naar het exe.xml-bestand van FSX. Is er geen exe.xml-bestand van P3D? Kopieer dan het bestand van FSX naar P3D en verwijder eventueel alles uit dat bestand wat je niet nodig hebt.
Is er wel een exe.xml-bestand van P3D? Kopieer dan de entries voor de panels uit het bestand van FSX naar dat van P3D. Lukt dat niet, zoek dan op Google ...

Framerate: een goede videokaart is van belang. Vroeger werd beweerd dat AMD kaarten totaal ongeschikt waren voor FSX. Dat blijkt dus erg mee te vallen, maar anno 2018 is de krachtigste AMD kaart nog lang niet zo krachtig als de krachtigste Nvidia kaart. Die videokaart moet dan ook een groot videoRAM hebben. L-M adviseert 8 MB videoRAM. Voor FSX was 2 MB ruim voldoende.
Gewoon RAM mag ook wat meer; L-M adviseert 16 GB terwijl 8 ruim voldoende was voor FSX.

Verder zijn, zoals hiervoor genoemd, de grafische bewerkingen uitgebreid. Ik heb v4 nog niet maar in de vorige versies kon je kiezen voor wel of geen tessellation. Scheelde weinig in de beeldkwaliteit maar veel in de framerate. In mijn geval (i5 2500K, 8 GB RAM, HD6950 en P3D v2.5) halveerde de framerate met tessellation aan. Het lijkt me denkbaar dat er meer grafische bewerkingen zijn die voor een klein effect veel rekenkracht vereisen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Weer dank voor alle tips. Die kastjes komen later, eerst wil ik alles qua beeld goed hebben.
Uit ervaring met FSX weet ik dat de instellingen van de videokaart van bepalend belang zijn. Ook nu heb ik een geintje dat bij FSX ook speelde maar inmiddels is opgelost: Na een beeldwisseling (cockpit -outside spot enz) zakt de framerate van op dit moment 40-50 terug naar 3 of 4. Niet meteen. Ik kan aanvankelijk wel een aantal malen van view wisselen, maar na een keer of 5,6 gaat dit fenomeen zich voordoen. verder zoeken maar weer....
Edit: Hier valt dan uit te komen met ESC/resume.
Maar goed: Het moet beter.
Afbeelding
Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door zzip »

greencan,

Ik heb gewoon P3Dv4 geinstalleerd zonder één aanpassing en alles werkt prima .
Waar ik vroeger met de versie van Mijn EBBL Kleine Brogel voor FSX in FSX zo af en toe een hapering kreeg,
blijkt dit niet meer het geval met EBBL Kleine Brogel voor P3Dv4 in P3Dv4 te zijn .
Ook al is deze laatste meer gesoifistikeerder en 'zwaarder' dan de FSX versie .
Kijk inderdaad of je een geschikte grafische kaart hebt, eigenlijk hoe zwaarder, hoe beter .
Ikzelf heb een AMD FX-8350 Eight-Core processor, 16 GB Ram en een AMD Radeon R7 370 Series kaart .
En,... de laatste nieuwste drivers werken daarom niet altijd beter .
Ik heb problemen gehad met de toemalige laatste nieuwe drivers versie 17.12.1 , haperingen, vastlopers, welliswaar na een 10 tal minuten, snelle beeldwissels, ...
Ik heb dan een oudere versie gedownload, 17.11.2 en de problemen waren volledig opgelost .

Grtz
Peter
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Ik ben gisteren inderdaad met drivers gaan stoeien. Dat heeft geholpen want ik haal nu moeiteloos 100+ fps (in een R22,dat dan wel).
Maar: Alleen bij de eerste opstartsituatie, bij mij de VC. Ik kan dan vliegen zolang en zover ik wil, de fps blijft constant rond de 100+. Het kan dus wel.
Maar na het wisselen van view zakt de boel in elkaar of het beeldstuurprogramma reageert niet meer.
Had ik ook met FSX. Daar zat de oplossing in een andere setting op de videokaart (Nvidia GeForce GTX 560 ti) bij het gedeelte 3D instellingen. Daar moet ik iets veranderen wat voor FSX wel goed staat.
Geen idee welke instelling, dat wordt dus experimenteren.
Misschien heeft iemand een tip...
Wordt dus weer vervolgd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Problemen zijn opgelost. Het zat in de AA instelling. Die moet bij mij op 2. Ga ik hoger, dan loopt de boel in de soep.
Met de 'lichte' p3d standaard toestellen heb ik fraaie fps, >60.
Bij de zwaardere zo rond de 25-30. Ik kan een aantal settings niet op max zetten, tenzij ik met bijv.de R22 vlieg.
Hoeft ook niet, alles op max.
Bevalt het? Ja!
P3D v4 is -mijn mening- in alle opzichten mooier en beter dan FSX. Het hangt wel van je pc af of je al dat 'mooie en betere' er ook uit kunt halen.
Ook moet je een doorbijtertje zijn, tenzij alles meteen goed werkt. Zou zomaar kunnen! Maar zo niet, dan ben je wel weer behoorlijk wat uurtjes zoet. :mrgreen:
Verkijk je ook niet op de mooie Youtube filmpjes. Het kan dus allemaal wel, maar je moet eerst naar de flappentap...
En nu geleidelijk verder experimenteren met FSX addons, scenery, hardware etc.
In ieder geval hoef ik me niet meer te ergeren aan het feit dat ik niets van P3D afweet. Ik hoor er weer helemaal/een beetje bij.
:tap:
Edit: Ik vergat nog iets te melden. Bij de installatie moet je rekening houden met het beschikbare geheugen op C:\.
C:\ wordt gebruikt voor cache. Op pc 2 wilde ik ook P3D installeren, maar dat ging dus niet door. Ruimte zat op E:\, maar helaas niet op C:\.
Maar daar is misschien een list voor. Ik hoor wel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door FlipS »

Volgens mij kun je de cache verkleinen of zelfs uitschakelen. Heb je namelijk niets aan voor een flight simulator; die moet het hebben van het beschikbare RAM (en in 64-bits niet hinderlijk beperkt door de VAS). Geheugenruimte cache op een SSD of HDD werkt vertragend en dat wil je nou juist niet. In geval van nood steek je er nog een paar geheugenkaartjes bij.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Hoe vertel ik dat aan P3D? Bij de installatie kan ik alleen maar het doel -in mijn geval E:\ program files aangeven.
Zoals je weet ben ik een behoorlijke onbenul met dit soort zaken.. :oops:
Afbeelding
Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door zzip »

Misschien later eens in een bestandje gieten wat je allemaal kan/mag/moet aanpassen in P3Dv4 .

Succes
Peter
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

@Peter: Dat wil en kan ik wel doen, maar of iemand er wat mee kan is maar de vraag. Ik heb Youtube filmpjes bekeken van mensen die hun instellingen laten zien, maar die bleken dus ongeschikt voor mij.
Hoeveel hardwarecombinaties zouden er mogelijk zijn? Tientallen? Honderden? Geen idee..
Maar ik zal mijn configuratie z.s.m. doorgeven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door FlipS »

Als er te weinig schijfruimte vrij is zou je het wisselbestand (geheugen cache) kleiner kunnen maken maar ik zou eerst kijken of je andere bestanden kunt verplaatsen. Je moet altijd wat ruimte vrij houden op je schijven; aanbevolen is minimaal 10%.

Zou je het wisselbestand willen verkleinen, dan vind je hier uitleg en methode voor Windows 7 en hier hetzelfde voor Windows 10.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Ik heb alles eens goed bekeken. Ik durf het niet aan eerlijk gezegd...
Afbeelding
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door arno »

FlipS schreef:Zou je het wisselbestand willen verkleinen,
Begrijp ik het goed dat, als je het wisselbestand verkleint ( naar 10% van de grootte van je c-schijf) FSX of andere programma's dan beter gaan draaien? Of moet je, om fsx beter te laten draaien, het wisselbestand vergroten?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door FlipS »

Als je voldoende RAM hebt, zal het wisselbestand niet gebruikt worden. Het wisselbestand is een instelling die dateert uit de tijd dat RAM erg duur was en er dus vaak te weinig geïnstalleerd werd. Heb je te weinig RAM, dan kan Windows informatie die in het RAM opgeslagen zou moeten worden, tijdelijk in het wisselbestand zetten. Als er te weinig RAM is en bestanden van P3D v4 (dat zullen vooral texture bestanden zijn) zouden tijdelijk in het wisselbestand (dus op de HDD of SSD, waar ze net vandaan kwamen) gezet worden, dan kost het veel tijd om ze weer op te halen (net zoveel dus als toen die bestanden de eerste keer van de HDD of SSD gelezen werden). Dat is een ongewenste toestand die je moet vermijden door meer RAM te installeren en/of opletten dat er geen processen op de achtergrond draaien die veel ruimte in het RAM in beslag nemen.

32-bits toepassingen zoals FSX kunnen nooit meer dan ongeveer 3,5 GB RAM toegewezen krijgen (ongeacht of er wel of geen wisselbestand is). Dan zal er eigenlijk nooit iets naar het wisselbestand geschreven worden tenzij je erg weinig RAM geïnstalleerd hebt. Hoeveel RAM 64-bits flight simulators in beslag kunnen nemen, is nog niet bekend en hangt uiteraard af van de zwaarte van de scenery.

De ruimte van het wisselbestand wordt altijd in mindering gebracht op de ruimte op de HDD of SSD. Hoe meer RAM er is, hoe groter het wisselbestand. 16 GB RAM is tegenwoordig niet uitzonderlijk. Die ruimte ben je dan meteen kwijt op je HDD of SSD, terwijl het wisselbestand wellicht nooit gebruikt wordt. Want het enige proces dat erg veel RAM nodig heeft, is een 64-bits flight simulator en de bestanden daarvan wil je nou juist niet in het wisselbestand. Zou je dus grote vertragingen in je 64-bits simulator ondervinden (te herkennen aan het blijven hangen van het beeld), dan moet je meer RAM installeren zodat niets naar het wisselbestand wordt geschreven.

Of bij greencan P3D bestanden naar het wisselbestand worden geschreven, is nu nog niet bekend. Je wilt dat dat niet gebeurt en dan kun je dus instellen 'geen wisselbestand'. Die ruimte komt dan vrij op de HDD of SSD. Daarmee wordt P3D niet sneller, maar greencan merkte op dat er op de C:\-schijf van zijn tweede pc te weinig ruimte was. Door in te stellen 'geen wisselbestand' krijgt hij er 'gewone' ruimte bij en is het probleem wellicht opgelost.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door zzip »

Bedankt Filip voor de uitleg .

Daar heb je een punt greencan, iedere PC is anders en/of staat anders ingesteld .
Zelf alles uitvlooien en leren met de bluts en de buil is het beste .

Grtz
Peter
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

@Flips:
Bij C:\ staat ingesteld: Geen wisselbestand. Wel heb ik een drive genaamd Swap S. Die is niet toegankelijk, maar staat wel ingesteld als wisselbestandschijf. En daar ga ik dus de mist in: Geen idee wat er gebeurt, maar alles wat er gebeurt (met FSX) gaat tot nu toe goed. En dat wil ik graag zo houden..
@zzip: Ik heb al mijn settings ge-upload naar mijn xs4all parking. Screenshots. Maar om een onduidelijke reden kan ik er daarna niet bij. 403: Forbidden. Al mijn andere zaken daar kan ik gewoon wel bij..
3x met xs4all geprobeerd te bellen, wachten, wachten, totaal 26 minuten en toen was ik het zat. (die 26 minuten verschijnen wel op de nota, slechte zaak).Morgen nog een poging.
Edit: Vandaag weer niet. Dan maar via e-mail.
Afbeelding
Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door zzip »

Succes,
thx for mail .

Grtz
Peter
Afbeelding
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: P3D en FSX op één pc?

Bericht door greencan »

Misschien zijn er nog wat aarzelende twijfelaars, zal ik nou wel of niet...
Eens kijken of ik die nog een handje kan helpen met het volgende:
Veel vlieguren heb ik nog niet met P3D, maar al wel genoeg om te kunnen zeggen dat dit toch wel een aparte ervaring is.
Geen hinderlijke stutters meer! Gisteren een uur gevlogen met de Piper Cub, nul! stutters. Er is een wezenlijk verschil met de scenery opbouw, dat is wel duidelijk. Bij FSX wordt je scenery opgebouwd terwijl je vliegt. Er verschijnen bomen, er verschijnen gebouwen, een beetje afhankelijk van hoe de autogen staat ingesteld. Bij P3D is alles er gewoon al. Er komt niets meer bij en dat geeft een heerlijk rustig beeld. Uiteraard heeft dit te maken met de snelheid van de Piper, 55 kias, zoiets.
Nu eens kijken wat mijn zwaarste addon doet, de Milviz F4-E.
Dat is wel even anders.
Nog altijd prima te doen, maar het beeld is duidelijk onrustiger, zeker als je laag vliegt met hoge snelheid.
Pas op een hoogte van + 10000ft komt de rust weer terug. Speed 500 kias. Fps is rond de 25, maar met uitschieters naar boven en beneden.
@zzip: Ik heb het opstarten getimed. Vanaf de klik op het p3d icoontje: 50 seconden tot het keuzemenu.
Als de keuzes gemaakt zijn: 1 minuut tot ready for takeoff.
Aanzienlijk sneller dan mijn FSX, die doet er dubbel zo lang over.
Afbeelding
Plaats reactie