Stel hier uw X-Plane vragen.

Algemene discussieplek voor alles betreffende X-Plane

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Guido Pirard
Observer
Observer
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2017, 16:00

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door Guido Pirard »

Dear GOON818

THX , The Belgium police helikopter works now in my X-plane V11.
THX to you.

Now i must learn how to fly.
Think that i have a wrong joystick here? (Trustmaster, Simpel version)


For you a big Thanks to help me.
Now I can finally enjoy my Belgian police helicopter.

[vlieg] :y: :y: :y:
Greating,
Guido Pirard
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door Gerbress »

Mooi zo dat het gelukt is en zonder extra kosten. Nu maar flink aan het werk om te vliegen
Bedankt voor het terugmelden, hier hebben anderen ook wat aan. groet Gerard.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
elektronicanet
Observer
Observer
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2017, 14:33

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door elektronicanet »

Voor een gaaf geheim project (in Eindhoven) moeten een groot aantal video's gemaakt worden in X-Plane. We kunnen hier goed hulp van jullie bij gebruiken, een vergoeding is mogelijk. We zoeken hobby-piloten, liefst met een krachtige PC en in ieder geval met ervaring met het maken van video's in X-Plane. Als je interesse hebt om op komende weken mee te helpen, mag je me een PM sturen!

Mocht dit bericht hier niet thuishoren, zou ik graag horen waar ik het wel zou mogen plaatsen!
fvands
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2018, 19:23

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door fvands »

Is er iemand bekend met het volgende probleem?
Mixture control en startsleutel van Cessna reageren niet.
Configuratie werkt goed met de 737.
Ik gebruik x-plane 11.
hans illy
Observer
Observer
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2016, 13:38

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door hans illy »

ik heb jarenlang gewerkt met FSXGold, maar was kort geleden erg onder de indruk van een demo versie van XPlane11.
Ik zal vermoedelijk een snellere PC moeten aanschaffen, maar voor ik dat doe wil ik graag ervaringen horen hoe het
in de praktijk bevalt.
Is het de moeite waard om daar een snellere PC voor aan te schaffen, en wat zijn de teleurstellingen.
Bij voorbaat dank
Groeten

Hans Illy
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door FlipS »

Welkom op dit forum, Hans!

Er is hier al het nodige gediscussieerd over FSX, FSX-SE, Prepar3D en X-Plane. Misschien vind je hier http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... enschappen informatie waar je wat aan hebt?
Het is vooral belangrijk dat je van tevoren afweegt wat je wilt met een flight simulator.
Zowel voor X-Plane 11 als voor Prepar3D v.4 (beide 64 bits terwijl FSX, FSX-SE en oudere versies van P3D 32 bits zijn) zul je een zwaardere pc nodig hebben.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
GhostlyFriend
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2020, 11:42

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door GhostlyFriend »

Beste Forumleden,

Vandaag toegang gekregen tot jullie forum, omdat ik een oude hobby weer energie wil inblazen. Ik heb aan jullie direct de volgende vraag (heb op het forum (en op google :P)) gezocht, maar geen duidelijk antwoord gekregen.
Ik werk met OSX Catalina en X-plane 11. Ik heb als booster een leuke set Logitech Saitek controllers aangeschaft (na de specs te hebben gelezen) en wil deze nu laten werken. Ik heb
  • Radio Panel
  • Multi Panel
  • Switch Panel
  • 3 Fight Instrument Panels
Ik heb via een Plugin (https://forums.x-plane.org/index.php?/f ... inmac3264/) de eerste twee actief gekregen (nog niet ermee gevlogen, dus ik weet niet of de dials het allemaal doen en gesynct worden met het beeldscherm (en elkaar, wanneer functies elkaar overlappen op meerdere panels).
De FIPs krijg ik niet werkend.

Nu lees ik ergens dat FIPs een Windows driver nodig hebben en een windows machine en dat ik die via 'networking' of 'UDP' met OSX moet laten praten. Ik draai Win10 op Parallels op mijn iMac. Als ik daar de driver probeer te installeren krijg ik een 'invalid version' foutmelding.

Mijn vraag is de volgende:
Heeft iemand van jullie deze setup volledig werkend gekregen? Bestaat hier ergens een goede handleiding voor, die ik gemist heb in mijn zoekresultaten? Moet ik iets met een driver, die 35 euro lijkt te kosten?

Als het niet gaat werken, dan kan ik de spulletjes nu nog retour afzender sturen en verder gaan met de Yoke en Throttle (die wel goed werken) en de controls op het beeldscherm.

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!
PeterL
Instructor
Instructor
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 dec 2009, 19:08
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door PeterL »

Hallo,
Misschien dat Jeremy van de Flightsim Webshop je verder kan helpen. www.flightsimwebshop.com

Sukses!

PeterL
matthijs12
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 sep 2011, 13:21

Re: Stel hier uw X-Plane vragen. vulkan metal driver

Bericht door matthijs12 »

beste lezer,

ik heb x-plane 11.50 geinstalleerd maar nu moet de driver vulkan nog installeren. ik kan nu niet het vinkje vulkan niet aan klikken in x-plane.
heeft iemand een link voor mij waar ik deze driver kan downloaden zonder winzip te gebruiken?

ik zie graag jullie reacties tegemoet.

mvg, theo.
Gebruikersavatar
CordeBruin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 791
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:37
Locatie: Brasschaat, Belgium
Contacteer:

Re: Stel hier uw X-Plane vragen. vulkan metal driver

Bericht door CordeBruin »

matthijs12 schreef: 19 jul 2020, 15:53 beste lezer,

ik heb x-plane 11.50 geinstalleerd maar nu moet de driver vulkan nog installeren. ik kan nu niet het vinkje vulkan niet aan klikken in x-plane.
heeft iemand een link voor mij waar ik deze driver kan downloaden zonder winzip te gebruiken?

ik zie graag jullie reacties tegemoet.

mvg, theo.
Hoi Theo,

Heb je de laatste drivers van de je videokaart geïnstalleerd?

Groeten,

Cor
Join V-Bird VA. Look at vbirdva.com
matthijs12
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 sep 2011, 13:21

Re: Stel hier uw X-Plane vragen. vulkan metal driver

Bericht door matthijs12 »

Xplane start niet meer op met vulkan aan gevinkt.

ik krijg een melding x-plane kan niet verder draaien en zal nu stoppen. vkQueueWaitldle , er is een vulkan apperaatverliesfout opgetreden.

ik weet hier geen raad mee.

sta open voor verdere hulp.

mvg, Theo
Laatst gewijzigd door matthijs12 op 28 aug 2020, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
michel1967
Observer
Observer
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2014, 11:17

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door michel1967 »

hallo ik heb xplane 12 gekocht maar ik stuit gelijk al op een probleem en dat is
als ik xplane opgestart heb. moet ik eerst calibreren (x52 pro hottas) dat doe ik dan. maar hij slaat het niet op. ik zal er wat foto,s er bij doen zo
dan moet ik ook nog de knoppen toewijzen daar loopt het ook vast ik ben een noob totaal snap er niks van welke naam heeft elke knop kan iemand mij hiermee helpen aub sorry ik kan geen foto,s toevoegen dat moet ook weer op een speciale mannier zie ik
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door FlipS »

Welkom op dit forum, Michel!

Zou het kunnen dat je X-Plane moet opstarten als administrator? (Rechts klikken op het icoon) Ik heb zelf geen X-Plane maar sommige flight simulatoren slaan alleen aangepaste configuratiebestanden op als je opstart als administrator.
Als het probleem daar niet zit, hoop ik dat een X-Plane gebruiker reageert.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie