Nieuwe website

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
CordeBruin
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Nieuwe website

Bericht door CordeBruin » 24 aug 2019, 07:23

Goedemorgen,

Zoals de meeste wel weten had de vorige eigenaar geen tijd meer voor DutchFS vanwege een
druk privé leven en heeft V-Bird VA de site en forum overgenomen om een stuk historie niet verloren
te laten gaan.

Op dit moment ben ik bezig om een wat modernere website te bouwen die we ook weer kunnen
uitbouwen als we dat willen. De website wordt gebouwd met World Press en zal in eerste instantie
de oude onderdelen bevatten. Om files te downloaden zal je je moeten registeren maar het plan is
dat het forum geïntegreerd wordt in de website en dat je dus ook vanaf de website naar het forum kan gaan.
De bedoeling is dat alle forum gebruikers worden overgezet in de database van de website.

I.p.v. screenshot of the week zal er een slider te zien zijn. Op dit moment heb ik daar voor te testen de pictures
gebruikt die gebruikt werden bij screenshot of the week maar er zijn nieuwe nodig van hoge kwaliteit. Mocht je
screenshots hebben stuur ze dan mij toe of een link waar ik ze kan downloaden (ceo@vbirdva.com)

Je kan de WIP bekijken http://breezy.dutchfs.com/wp/
Niet registeren want het is nog geen actieve website maar je kan wel de voortgang bekijken en eventuele ideeën
aangeven.

De site zal geheel in het Nederlands zijn en blijven.

Fijn weekend allemaal.

Groeten,

Cor
Join V-Bird VA. Look at vbirdva.com
Afbeelding

arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Re: Nieuwe website

Bericht door arno » 24 aug 2019, 12:20

Oogt verfrissend. :dup:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

FooFighters
Moderator
Moderator

Bericht door FooFighters » 29 aug 2019, 13:03

Ziet er goed uit :dup:

In het stukje V-bird loopt de eerste zin niet echt. Staat ook een tik fout in.
Afbeelding

FlipS
Moderator
Moderator

Bericht door FlipS » 30 aug 2019, 11:03

De lay-out ziet er goed uit!

Er zijn natuurlijk veel screenshots te vinden in de rubriek die daarvoor bedoeld is. Klein probleem is het beeldformaat: zelf heb ik een monitor met beeldverhouding 16:10 en als daar een smalle strook uitgesneden moet worden, vallen veel van mijn screenshots af. Dat zal niet alleen bij mij zo zijn. Niettemin lijkt de langwerpige beeldverhouding mij te verkiezen.
Ik kan wel eens kijken of ik mooie screenshots heb die zich lenen voor een uitsnede.

Op de huidige homepage hebben we een rubriek 'Dutch flightsim news'. Veel nieuws staat daar nooit in; ik volg het flightsim nieuws niet en daardoor kan ik ook niet veel op de homepage vermelden (één dezer dagen zal ik de aankondiging van het FSWeekend publiceren). Er staat altijd erg veel nieuws op simFlight.nl; het lijkt me niet zinvol om naar hetzelfde te streven.
Misschien kunnen we onze nieuwsrubriek een andere naam geven: 'Dutchfs news' of 'Dutchfs flightsim news', en dan zou dat een rubriek kunnen worden in het forum. Eventueel een link op de homepage om meteen bij het nieuws terecht te komen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)

CordeBruin
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door CordeBruin » 25 sep 2019, 04:26

Goedemorgen,

Even een kleine update. Het heeft allemaal even op een laag pitje gestaan vanwege de geboorte van ons 2e kleinkind.
Ik ben inmiddels op de helft met het overzetten van de downloads. Let op we maken daar wel een selectie in .

Er worden geen downloads overgezet van FS2002 en ouder en ook vanaf FSX worden in sommige onderdelen gesnoeid.
Men kan op het moment dat de site actief is zelf downloads toevoegen die dan ook in onder je eigenbeheer vallen.

Heb al wel een nieuwsonderdeel geinstalleerd, maar ben nog op zoek naar een screenshot onderdeel. Het forum zelf
zal ook nog aangepakt gaan worden en ook worden geschoond, maar dat is voor later.

Groeten,

Cor
Join V-Bird VA. Look at vbirdva.com
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Dutchfs Website”