Even voorstellen?

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
AFR521
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1271
Lid geworden op: 06 jan 2007, 16:07
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door AFR521 »

Overgenomen account van Rene ben z'n neefje genaamd Hamza.

Naam: Hamza
Achternaam: Essaadi
Woonplaats: Maastricht
Afkomts: Marokaanse
Hobbys: Vliegen real-life en virtueel!, Meisjes versieren :mrgreen:
Status: bijna-relatie
Overige: Wil je me toevoegen op hyves? Dat kan: hza51.hyves.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

AFR521 schreef:Status: bijna-relatie
Weet zij dat ook? :lol:

Theo :wink:
AFR521
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1271
Lid geworden op: 06 jan 2007, 16:07
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door AFR521 »

Jah :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Polito
Instructor
Instructor
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:59
Locatie: Euskal Herria

Re: Even voorstellen?

Bericht door Polito »

Ik heet al 64 jaar Paul.
Ruim 2 jaar geleden ge(pre)pensioneerd en naar hier (Pasai San Pedro) verhuisd. Vlak bij San Sebastián (waar mijn vrouw vandaan komt, vandaar) in Spaans Baskenland. En niet ver van het vliegveld van Hondarribia (LESO).
En woonplaats van Tour-etappewinnaar Mikel Astarloza!
Denk niet dat het hier is als in de costa streken van Spanje. Het bevalt me prima en is nóg beter dan ik gedurende mijn 43 jaar op vakantie hier, had ervaren. Het heeft maar één nadeel (in mijn optiek natuurlijk!!): de Spaanse politiek. Als je NL (politiek gezien)gewent bent, went dit nooit. Kort gezegd: politieke haat en nijd onderling, nationaal en lokaal. Apart van het Baskische onafhankelijkheidsstreven, dat is een verhaal apart.
Maar als je dat kunt negeren is het hier een hemel. Veel buiten, ondanks dat het klimaat aan deze Atlantische kust niet zó veel verschilt van NL. Veel buiten is veel sociaal contact, is veel kennissen en veel vrienden.

Toch vind ik regelmatig tijd om thuis (veelal in de middagpauze tijd) een virtuele vlucht te maken (FS2004).
En bijna dagelijks een bezoekje aan Dutchfs, om van andermans problemen met FS2004 (en dan van de oplossingen natuurlijk) wat op te steken. En een pluim voor de staf, die alles in goede orde laat verlopen!
Groeten uit het zuiden :dup:

ps: beide fotootjes gemaakt uit een B737 van Raynair, die helaas vanuit Biarritz (lekker dichtbij) niet meer op Frankfurt-Hahn vliegt. Daar maakte ik toch regelmatig een retourvlucht mee.
Laatst gewijzigd door Polito op 23 jul 2009, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Intel i5-8400CPU 2,71Ghz - Windows 10 Pro 64 bits - 16Gb RAM - Geforce GTX1050 - HPCompaq LA2206xc/LG L225WS - T.Flight Stick X
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Polito schreef:: de Spaanse politiek.
Ach, ik zag gisteren de beelden voorbij komen uit het Koreaanse parlement...
Weinig 'Parle', wat die mensen doen! :D Ze waren het niet helemaal met elkaar eens en probeerden de anderen op hardhandige wijze tegen te houden, om maar te voorkomen dat die ging stemmen! :lol:

Eigenlijk meer een 'Battrement'.. :fl:

Theo :wink:
Gebruikersavatar
Frank
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 651
Lid geworden op: 17 jul 2007, 08:23
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen?

Bericht door Frank »

Ik zag het gister ook op het nieuws.
Wel een creatieve manier om meubels te gebruiken :lol:
"For once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skywards, for there you have been and there you will long to return." - Leonardo da Vinci
stevenfsx
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 nov 2008, 11:25

Re: Even voorstellen?

Bericht door stevenfsx »

Hallo iedereen, ik zal me dan even voorstellen. Ik ben Steven (bijna 14 - 1 sept) ga nu naar 3VWO. Heb me ooit aangemeld en 3 berichten geplaatst zie ik. 3 maanden geleden aangemeld op IVAO en dat is eigenlijk het enige topic waarin ik te vinden ben denk ik :). Verder ben ik actief met FSX. Hobby's: Luchtvaart, piano, xbox360, FS.
Als ik online ben, ben ik te vinden op IVAO. Meestal piloot (C) maar ook begonnen als ATC (S3).
Ben nu 1,5 jaar actief met FS. Ook ben ik op andere forums actief.
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

stevenfsx schreef:IVAO en dat is eigenlijk het enige topic waarin ik te vinden ben denk ik :).
Welkom terug dan maar Steven, alleen, als ik op je naam klik en dan al jou berichten bekijk... geen van de vier IVAO hoor! :lol:

Theo :wink:
jeremykou
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1373
Lid geworden op: 17 jul 2008, 22:13
Locatie: Tussen 0 en 40.000 voet. :-)

Re: Even voorstellen?

Bericht door jeremykou »

Sinds 22 april 1991 is het Jeremy. Jaja 18 jaar dus haha.
Mijn huidige hobby's zijn Flight Simulator uiteraard en alles wat met luchtvaart te maken heeft.
Al zal ik nog maar twee en een halve week de tijd voor Flight Simulator hebben want ik ben druk bezig met het inrichten van mijn kamer want ik begin 24 augustus op de NLS :D :D. Nu woon ik nog in Koudekerke, Zeeland, maar binnenkort uiteraard in Hoofddorp want 2.5 uur heen en 2.5 uur terug reizen gaat 'm niet worden nee.

En ik vind dat leuker dan m'n vriendin haha :lol: , dus voor mij zal de komende 2 jaar sneller gaan dan voor haar :mrgreen: . Ik heb dr zelf in ieder geval heel veel zin in want ik weet inmiddels al bijna een jaar dat ik mag beginnen. :y:
Groeten,
Jeremy


Afbeelding
ASL Airlines Ireland - First Officer A300-600
Sebastiaan
Controller
Controller
Berichten: 85
Lid geworden op: 30 jun 2009, 14:29
Locatie: Ergens ten zuiden van Nederland

Re: Even voorstellen?

Bericht door Sebastiaan »

Oh ja, zal ik dat dan ook maar doen hé voormits ik hier al een maand ben.

Ik ben Sebastiaan.
11 jaar en woon in België,Schilde.
Ik ben al van heel jong geïnteresseerd in de luchtvaart en alles wat daar mee te maken heeft.
Fs deed ik al van mijn 5 jaar.
Mijn hobby's zijn natuurlijk!!! FS en Golf
Dit jaar heb ik me aangemeld bij IVAO en 2 VA's: Brussels Airlines Virtual en V-Bird Virtual Airlines.
Vorig jaar heb ik mijn allereerste vlucht zelf aan het stuur gehad. (vliegles)
Mijn favoriete vliegtuigype is de MD11,Embraer 170/190
Sebastiaan
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 21 feb 2010, 05:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Proud member of SNVA Group!!!
PMDG MD-11X, Aerosoft TwinOtter X,Wilco EJets, Saitek Pro Flight Yoke and Rudder Pedals
stevenfsx
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 nov 2008, 11:25

Re: Even voorstellen?

Bericht door stevenfsx »

FsTheo schreef: Welkom terug dan maar Steven, alleen, als ik op je naam klik en dan al jou berichten bekijk... geen van de vier IVAO hoor! :lol:

Theo :wink:
Nee maar toen was ik nog niet op IVAO :)
Jeffrey93
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jul 2009, 12:07

Re: Even voorstellen?

Bericht door Jeffrey93 »

Mijn naam is jeffrey, 16 jaar, 5 VWO alweer.. Mijn hobby's zijn piano/keyboard spelen, luchtvaart en natuurlijk Flight simulator. Doe ik (nog) niet op IVAO, maar dat wil ik wel gaan doen. Vliegen op flightsimulator doe ik al heel lang. (voor mijn leeftijd dan he.. :) Het is begonnen als een doodleuk spelletje, ergens in 2001/2002; toen gebruikte ik nog fs95 :) :) Later in 2005/2006 op FS2004 en eigenlijk doe ik dat nog steeds. Alleen is er tussen toen en nu heel wat gebeurt. Eerst gewoon gevlogen met de default toestellen; beetje bij beetje kom je meer te weten en op een gegeven moment denk je een add-on te kopen: van PMDG. Was toch wat moeilijker dan ik had gedacht :roll: Dus ja, dan wordt je benieuwd en ga je handleidingen lezen, maar vooral veel uitproberen met zo'n kist. Vervolgens blijk het nog leuk te vinden ook :D ! Zo is het dus een beetje begonnen. En nu, een paar jaar, vele add-on's en meer professionaliteit later wil ik misschien zelfs piloot worden. (maar ja, dat wordt je ook niet zomaar he? :wink: ) Mijn lievelingsvliegtuigen zijn de 747 en de MD11.

Groetjes,

Jeffrey

PS: FsTheo, mijn vader is ook applicatiebeheerder geweest. :wink: Ik kan me zo'n kamer herrineren. :hm
PMDG 737-600/700/800/900 | PMDG 747-400(F) | PMDG MD11(F) | PMDG BAe JS4100 | Ariane 737-700/800/BBJ | Ariane 737-800X2 | RFP 747-100/200 | CLS 747-200/300 | Wilco Embraer Legacy | Wilco 737-300/400/500 |
Wilco A318/319/320/321 | LevelD 767-300
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Jeffrey93 schreef:mijn vader is ook applicatiebeheerder geweest. :wink:
Ik heb me laten vertellen dat er meer moeten zijn, dus dat zou heel goed kunnen! :lol:
Toch niet ook bij een gemeente? :shock:

Theo :wink:
Jeffrey93
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jul 2009, 12:07

Re: Even voorstellen?

Bericht door Jeffrey93 »

Jawel, bij een gemeente :oops: :)
PMDG 737-600/700/800/900 | PMDG 747-400(F) | PMDG MD11(F) | PMDG BAe JS4100 | Ariane 737-700/800/BBJ | Ariane 737-800X2 | RFP 747-100/200 | CLS 747-200/300 | Wilco Embraer Legacy | Wilco 737-300/400/500 |
Wilco A318/319/320/321 | LevelD 767-300
eddepet240

Re: Even voorstellen?

Bericht door eddepet240 »

Na enig zoeken het juiste topic gevonden :wink:

Ik ben Edwin,43 jaartjes jong en eigenlijk al vanaf mijn jeugd vind ik vliegtuigen fascinerend.Ik heb er nooit iets mee gedaan,behalve naar kijken :mrgreen: ,maar ik heb nu sinds kort een vliegsimulator.Wel een oudere(2004)maar dat maakt natuurlijk niets uit.Ik ga eens kijken of ik het vliegen een beetje onder de knie kan krijgen maar heb al wel in de gaten dat het geen makkie zal worden.
Ik hield me voornamelijk bezig met race sims.Erg leuk om te doen,daar ik ook een liefhebber ben van snelle vierwielers.Is wat anders dan mijn dagelijks werkpaardje waar ik maar 80 mee mag rijden.Juist ik ben vrachtwagenchauffeur.

Ik hoop en verwacht hier veel te leren want dat zal ik zeker nodig hebben :hm aangezien mijn vlieg vermogen zich beperkt tot af en toe een bescheiden rondje Nurburgring.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Even voorstellen?

Bericht door arno »

Welkom Edwin. Met Flightsimulator "spelen" is niet aan leeftijd gebonden. We hebben gebruikers van 11 jaar en gebruikers rond de 70. Dus je zit er midden tussen in. Iedereen kan het leren. Het zal alleen wel iets meer tijd vergen dan een racesimulator. Als je iets niet weet, gebruik dan rustig dit forum voor je vragen. Iedereen zal je terwille zijn met een antwoord. Veel vragen maar ook antwoorden staan reeds op dit forum. Dus als je een vraag hebt gebruikt dan eerst even de zoekoptie met een aantal kernwoorden. Kom je er dan nog niet achter dan stel je je vraag in een openstaand onderdeel ( waar jouw vraag heel erg op lijkt) of maak een nieuw bericht. Advies is altijd ook de lessen binnen Flightsimulation te volgen. Dan worden zaken ook duidelijker.

Nogmaals welkom en veel vliegplezier. :dup:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
koray-flyer96
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1043
Lid geworden op: 25 mar 2008, 19:20
Locatie: Gorinchem

Re: Even voorstellen?

Bericht door koray-flyer96 »

Ik zal u als jongste DFS lid ook even verwelkomen. En u bent niet de enige Trucker hier op DFS. :) Ik dacht dat die hun eigen hobby hadden :lol:
Gebruikersavatar
Jules
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 841
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:48
Locatie: Zevenaar, Gelderland
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door Jules »

Nou, toch niet de allerjongste, Koray? Welkom Edwin :dup: Dat er meer truckers en buschaffeurs simmen is natuurlijk niet zo gek :wink: Leren vliegen is een lang proces, ook op de PC. Begin gewoon lekker simpel een beetje te spelen, wees een beetje nieuwsgierig, lees af en toe eens wat stof (alles in de praktijk uitvinden lukt helaas niet :roll: ), en neem de lessen door. En dan steeds een stapje verder. Wie weet waar het eindigt..
Piloot voor V-Bird VA |www.vbirdva.com|PMDG 747-400X|MD-11X|DA Fokker 100/70|Aerosoft F-16|PBY Catalina
Rob-PA7RM
Instructor
Instructor
Berichten: 446
Lid geworden op: 01 sep 2007, 21:13
Locatie: Heelsum
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door Rob-PA7RM »

Zijn er ook nog Flightsimmers in de buurt van Heelsum/Renkum ? :hm
Afbeelding Flightsim news (at) Afbeelding
Gebruikersavatar
Frank
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 651
Lid geworden op: 17 jul 2007, 08:23
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen?

Bericht door Frank »

Zekers, ik woon zelf in Wageningen ;)
"For once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skywards, for there you have been and there you will long to return." - Leonardo da Vinci
Rob-PA7RM
Instructor
Instructor
Berichten: 446
Lid geworden op: 01 sep 2007, 21:13
Locatie: Heelsum
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door Rob-PA7RM »

O okay, is dat die holle boom. :shock: daar in het bos.
Afbeelding Flightsim news (at) Afbeelding
eddepet240

Re: Even voorstellen?

Bericht door eddepet240 »

Dank jullie wel voor het welkom.Het is zeker moeilijker als een racesim maar daarom denk ik niet minder leuk :lol:
Alleen al de afkortingen al die ik hier lees :o Maar als ik de :rr: goed lees moet het goed komen.
Vandaag heb ik een Saitek X52 binnen gekregen want met het toetsenbord was geen succes.Als ik op wou stijgen leek ik wel een rasechte raket :D Tot dat het woord stall in beeld kwam :y:
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door FsTheo »

Dat is dan nu in ieder geval al een woord, waarvan je de betekenis weet! :lol:

Theo :wink:
NickZorz
Instructor
Instructor
Berichten: 295
Lid geworden op: 05 jan 2007, 15:12
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Even voorstellen?

Bericht door NickZorz »

eddepet240 schreef:Dank jullie wel voor het welkom.Het is zeker moeilijker als een racesim maar daarom denk ik niet minder leuk :lol:
Alleen al de afkortingen al die ik hier lees :o Maar als ik de :rr: goed lees moet het goed komen.
Vandaag heb ik een Saitek X52 binnen gekregen want met het toetsenbord was geen succes.Als ik op wou stijgen leek ik wel een rasechte raket :D Tot dat het woord stall in beeld kwam :y:
Ik zie dat je in Uden woont, ik woon zelf vlakbij Oss. Helaas woon ik op dit moment nog in Portugal maar dat moet met een paar maandjes ook voor bij zijn dus mocht je echt in de moeilijkheden zitten dan laat maar weten. Aangezien we binnenkort een klein eventje hebben.
Sandrvich
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 nov 2009, 08:38
Locatie: Tirana, Albanië

Re: Even voorstellen?

Bericht door Sandrvich »

Ik ga me dan ook maar eens voorstellen!

Ik ben dus Sander (alias Sandrvich op luchtvaartfora, op spoorfora als sncf-sncb), 17 jaartjes jong en kom uit regio Breda.
Heb me eigenlijk altijd voor luchtvaart geïnteresseerd, altijd als ik met ouders langs een vliegveld reed even proberen een glimp op te vangen van die machtige brullende vliegmachines. Maar het was naar mijn idee een heel afgesloten wereldje, je moest veel moeite doen om een vliegtuig te kunnen zien en het was al helemaal miraculeus voor mij wat zich nu precies afspeelde in zo'n toestel, je voelt hem al aankomen: Ik had nog nooit gevlogen en kwam nagenoeg nooit op een airport. :lol:
Ik heb me jaren geïnteresseerd in de spoorwegen en wilde jarenlang treinmachinist worden. Maar sinds afgelopen zomer heb ik de spoorwegen wel een beetje gezien. Aan het eind van de zomer had ik dan ook m'n eerste vlucht van m'n leven: Van Düsseldorf-Weeze naar Stockholm-Skavsta met Ryanair! In de weken voorgaand aan de reis ben ik me heel intensief gaan bezig houden met vliegtuigen. Toen het uiteindelijk zo ver was, voelde ik me gelijk thuis toen ik eenmaal op m'n vliegtuigstoel, maar toen we eenmaal op de startbaan waren en de gashendel compleet open werd gegooid kon m'n dag echt niet meer stuk! Zo'n kick dat dat gaf, dat opstijgen, geweldig! 8) Ook het landen ging een stuk harder als dat ik verwachtte en toen wist ik het zeker: Dít wordt een nieuwe hobby van mij! :) ...2 maandjes later was het al weer raak: voor €0,02 retourtje Charleroi-Stockholm gedaan :mrgreen:

Sindsdien ben ik ook FS2004 gaan spelen. In het begin snapte ik er geen snars van, maar het lukt allemaal steeds beter! :)

Verder ben ik een echte reisfanaat in hart en nieren (op de windrichtingen zuid (B/FR/ES/IT/Afrika), oost (Heel de voormalige sovjet-unie+Noord-Korea) en noord (Scandinavië), west is amper aan bod :twisted: ), ik vind het geweldig om nieuwe dingen te ontdekken, te beleven en te zien. Vreemde talen hebben me ook altijd gefascineerd, frans en duits kon ik al best goed op redelijk jonge leeftijd spreken. :lol: Na m'n tweede bezoek in Zweden ben ik me een beetje zweeds gaan aanleren en dat beviel wel! :) Ondertussen zit ik er ook aan te denken om als ik mijn havo heb afgesloten, een opleiding voor vertaler te gaan volgen in Antwerpen.

...Om dan toch maar even mijn nickname te verklaren (Sandrvich): Rusland is altijd al een grote fascinatie van mij geweest, net als bij vliegtuigen (in het begin dan..), trok mij het "onbekende" er heel erg van aan. Ik houd me graag bezig met alles omtrend Rusland, de hele cultuur, producten, de taal, de muziek etc. boeit mij heel erg. Sinds 2 jaar kwam Oost-Europa daar ook bij aan de orde, waar ik door m'n muzieksmaak terecht kwam. (Voor wie het wilt weten: Shantel, Gipsy.cz, Emir Habibovic, Boban Markovic, etc.)
Zo was het communisme me ook heel erg gaan boeien, en als wijze van grap wilde ik eens van mezelf een communistische propaganda poster maken en zodoende kwam ik op de naam Komrad Sandrvich uit. Uiteindelijk kwam ik op het idee om Sandrvich te gaan gebruiken als nickname op luchtvaartfora. :tap:

Als ik dit zo teruglees kan ik toch wel spreken van interesse omslag rond mijn 16e jaar. :shock:
Afbeelding Trăiască Republica România! Afbeelding
Plaats reactie