Textures gedeeld/gekopieerd

Dit is de plek om repaintwerk te laten zien,er vragen over te stellen of anderen advies te geven om tot betere tekenprestaties te komen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Ericdenos1968
Student Pilot
Student Pilot

Textures gedeeld/gekopieerd

Bericht door Ericdenos1968 » 23 sep 2019, 08:44

Vraagje;

Ik ben weer aan het painten geslagen. Dit keer een F27 van JustFlight met de door hun geleverde paintkit. Nu kom ik op een probleem(pje):

Sommige delen van een texture (bv. Raam 3 van de cockpit) worden links en rechts "gedeeld" of gespiegeld, terwijl ik 2 verschillende kleuren wil. (ene kant van de romp is groen, de andere kant is grijs.) Als ik dat deel in een bv. groene kleur paint, neemt ie het over naar de andere kant die eigenlijk grijs moet zijn.

Hetzelfde gaat op voor de motoren. (1 texture voor 2 motoren) Eigenlijk moeten die een verschillend patroon hebben, maar het gepainte patroon wordt gespiegeld weergegeven op de andere.

Iemand een oplossing? (graag serieuze antwoorden)

Grtz, Eric

jankees
Senior Instructor
Senior Instructor
Contacteer:

Re: Textures gedeeld/gekopieerd

Bericht door jankees » 26 sep 2019, 21:26

Niets aan te doen vrees ik

FlipS
Moderator
Moderator

Bericht door FlipS » 27 sep 2019, 09:39

Ik ben geen painter, maar er is een voorbeeld waaruit volgens mij blijkt dat het wel kan: de default DC-3 van FSX. Daar zijn beide zijden gespiegeld maar Hans van Spelde maakte een aantal repaints in KLM kleuren door de decennia heen (te vinden op onze downloadpagina) en zijn repaints zijn niet gespiegeld.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)

mgr
Controller
Controller

Bericht door mgr » 30 sep 2019, 19:52

Hoi,

De Fokker 27 heeft inderdaad veel gespiegelde textures en sommige punten zelf verkeerd kant gemapde texture.

Ooit ook een Luchtmacht Fokker 27 proberen te painten, uiteindelijk er maar mee gestopt. Je kan een compromis proberen te vinden om toch het patroon er zo goed mogelijk op te krijgen maar toch de spiegeling te gebruiken.

Succes!

Marcel

Ericdenos1968
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Ericdenos1968 » 01 okt 2019, 18:02

Thanks,

Was ook bezig met een KLu Friendship (C-1) staat inmiddels op Avsim. De rest volgt binnenkort.

Eric

Plaats reactie

Terug naar “The Repainters Paintshop”