Scenery Build Software

Plannen om een scenery te bouwen? Dit is de plek voor vragen en het tonen van de resultaten!

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Braam
Observer
Observer

Scenery Build Software

Bericht door Braam » 14 mar 2020, 23:27

Goeieavond,

ik ben aan het rond speuren op het internet naar software die ik nodig heb om zelf een scenery te kunnen maken.
Ik ben al het een en ander tegen gekomen maar ben er nog niet heel erg wijzer van geworden.
Zijn hier personen die mij kunnen aanraden welke software echt nodig is en welke software handig zou zijn.

ik heb iets gelezen over Gmax, Sbuilder, DxtBump en hoop Blender 3D te kunnen gebruiken voor 3D modellen.

Ik wil namelijk graag gaan beginnen met het maken van een Scenery van het nieuwe Lelystad Airport met nieuwe terminal etc.

Alvast bedankt voor de info.

mvg, Braam

greencan
Site Admin
Site Admin

Re: Scenery Build Software

Bericht door greencan » 15 mar 2020, 00:08

Zelf scenery maken is éen van de leuke mogelijkheden in Fs.
De vraag die dan volgt is op welk niveau je dat wilt gaan doen.*
Ik wil namelijk graag gaan beginnen met het maken van een Scenery van het nieuwe Lelystad Airport met nieuwe terminal etc.
Dit klinkt niet bepaald als een vraag van een totale beginner. :mrgreen:
Misschien kun je deze vraag beter stellen op het NL2000 forum.

*Mijn werkzaamheden voer ik uit met ADE en FSdesign35. Geschikt voor eigen gebruik, maar het blijft 'spielerei' om het zo maar uit te drukken.
Afbeelding

Braam
Observer
Observer

Bericht door Braam » 16 mar 2020, 00:38

ik ben zelf graphic designer en zeefdrukker.
Als hobby en uit enorm veel interesse doe ik ook veel met 3D en games.

ik wil dus altijd al meteen op een best hoog niveau ontwerpen maken.
of in iedergeval proberen.

greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan » 16 mar 2020, 10:19

Ik weet dat de 'profs' allerlei programma's gebruiken waarvan ik de namen wel eens tegenkom, maar die mij verder niets zeggen. Vandaar de tip om eens contact te zoeken met NL2000.
Misschien komen er nog wat meer reacties, even afwachten dus maar..
Afbeelding

FlipS
Moderator
Moderator

Bericht door FlipS » 16 mar 2020, 10:57

Ik ben nog slechter thuis in het zelf bouwen van scenery dan greencan. Wat ik wel weet is dat er meerdere programma's zijn en dat de keuze van een programma afhankelijk is van de flight simulator waarvoor je bouwt (FSX, P3D v4, X-Plane, Aerofly FS2, etc.). Inderdaad zal het NL2000 team je daar veel over kunnen vertellen, maar dan alleen voor FSX en P3D v4.

Het NL2000 team is al bezig met de nieuwe Lelystad Airport (en ook de nieuwe Teuge International Airport). Het team richt zich momenteel alleen op P3D v4 omdat er niet de capaciteit is om alles ook uit te brengen voor FSX. De release zal nog even op zich laten wachten omdat het NL2000 team niet zo heel groot is. Als je zou willen meewerken aan het NL2000 team, dan zal je met open armen (nou ja, afgezien van het coronavirus) worden ontvangen!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)

Braam
Observer
Observer

Bericht door Braam » 17 mar 2020, 16:05

thanks voor de reacties.
ik zal zeker een kijkje nemen op NL2000.

Ben een beetje de programmas aan het verkennen.
Nu FS Earth Tiles aan het checken en vind het toch wel jammer dat de sateliet fotos wat ouder zijn dan bijvoorbeeld op google maps.
Ook bij het editten in photoshop is het toch een erg pixel achtige afbeelding, had iets meer detail verwacht.
maar denk ook wel dat met meer detail de files misschien wel erg zwaar worden.

toch zie ik wel als een toffe uitdaging en experiment om zelf een ground map/picture te maken via google maps om zo een strakker/mooier detail airport te kunnen maken. Eerst dus de (photoreal) ground texture maken en in FSX gooien en zien wat er mee gebeurd.
ik zit er aan te denken hiervoor een nieuw topic aan te maken voor mijn EHLE experiment.

greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan » 17 mar 2020, 17:15

En dat topic zal ik -en anderen ook waarschijnlijk- met veel belangstelling volgen. :dup:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “The Building Shack”