Transponders?

Fluisterend vliegen , nou ja, klein hulpmotortje mag ook.
De ideale plek om "zweverig" te doen.

Moderator: Moderator-groep

Patrick

Re: Transponders?

Bericht door Patrick » 15 apr 2010, 21:51

tomcatsburg schreef:Bij ons op de club is de transponderplicht uitgesteld tot 2010.

Tom
Ah, dus ze worden vandaag ingevoerd bij jullie? Het is nl 2010...

Ook ik vind de argumenten van de 1e poster niet erg steekhoudend. Daarnaast, blijkbaar zijn die dingen nodig omdat mensen zoals hij, want hij geeft het zelf toe, stiekem toch hoger gaan vliegen.
Zo'n hoogtebeperking is er niet voor niets. Het is zo dat als je in het verkeer iets verkeerd doet, je nog met beide benen op de grond staat en een kans hebt, in de lucht zijn die kansen bij een mid air collision bv een stuk kleiner. Als daar een Cessna vliegt bv, die deze hoogtebeperking niet heeft, verwacht hij je daar niet.

Regels in de luchtvaart moet je nooit breken. Je speelt met mensenlevens. In het verkeer doe je dat al, maar in de lucht nog veel meer.

Rob-PA7RM
Instructor
Instructor
Contacteer:

Bericht door Rob-PA7RM » 15 apr 2010, 21:52

Helaas is dat de oude. Absoluut niet meer geldig. Wanneer je zo een link naar de nieuwe hebt, graag.
Afbeelding Flightsim news (at) Afbeelding

jurrien plijter
Supervisor
Supervisor

Bericht door jurrien plijter » 15 apr 2010, 21:54

haha ik weet dat het de oude was :) gewoon de eerste link van google afbeeldingen gepakt om als voorbeeld te dienen van wat ik bedoelde ;)

Patrick

Bericht door Patrick » 15 apr 2010, 21:56

Maarten schreef: En zeg nou zelf, lees jij ooit een Air-collision incident in Nederland, waar een zweefvliegtuig bij betrokken is?
Ja Maarten. Een jaar geleden nog. Ik kwam toen op een site waar onderzoeksgegevens staan van luchtvaartincidenten. Ik was op zoek naar info over die Turkse 737. Daar stonden maar liefst resultaten van 4 zweefvliegincidenten, waarbij in ieder geval 1 mid air was.

Xolon
Supervisor
Supervisor
Contacteer:

Bericht door Xolon » 15 apr 2010, 22:00

@jurrien:

HAHA, dat is inderdaad de VFR-kaart van Nederland. Heeft overigens bar weinig met de ICAO te maken ;) De nieuwe is alweer uit en gemaakt in samenwerking van de LVNL en een Duitse kaartenmaker.
Afbeelding
FO Boeing 737-800 | C-47 Grease Monkey

Plaats reactie

Terug naar “Glider Aviation”