Solo komen en examen

Fluisterend vliegen , nou ja, klein hulpmotortje mag ook.
De ideale plek om "zweverig" te doen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
robertito2308

Solo komen en examen

Bericht door robertito2308 » 20 mei 2008, 14:18

Dag mensen,
weten jullie of het mogenlijk is om naar nederland te komen en alleen het examen to doen om solo te komen (ik woon niet meer in nederland) als ik in het buitenland al zo'n 50 starts heb gemaakt?
En als ik eenmal solo kan, wat moet ik darna nog halen voordat ik het brefet heb?
En als ik solo kan, mag ik dan al een passagier menemen?
Bedankt!! :D :dup:

Robert

tomcatsburg

Re: Solo komen en examen

Bericht door tomcatsburg » 20 mei 2008, 14:25

om solo te komen doe je niet echt examen, je moet aan de instructeur laten zien dat je vliegstandaard hoog genoeg
is. Dat hangt dus niet van het aantal starts af.

Als je eenmaal solo bent, ga je beginnen aan je VVO-1 en daarna de VVO-2. Je moet ook theorie-examen doen.

De exacte info staat op http://zweefvliegopleiding.nl/

En je mag pas passagiers meenemen als je het brevet hebt!

Byron

Bericht door Byron » 20 mei 2008, 15:37

Als jij in het buitenland woont, waarom zou je dan in vredesnaam je Nederlandse GPL willen halen.. :roll: Je moet een Nederlandse nationaliteit hebben. En als je in het buitenland 50 starts heb kan je niet zomaar hierheen om solo te komen (50 is sowizo wel erg weinig, vind je niet?)

Als je solo bent moet je onder leiding van een (Nederlandse!) instructeur vliegen. en met die instructeur checkstarts maken. Daarna moet je (in Nederland!) een theoretisch examen doen dat door (Nederlandse!) examinatoren wordt nagekeken. Dan doe je (in Nederland!) praktijkexamens met een (Nederlandse!) instructeur. Dan pas heb je je GPL.

Nee, als je solo bent kan je absoluut geen passagiers vliegen. Dat is ook logisch want je vliegt onder leiding van een (Nederlandse!) instructeur, en je bent nog veel te onervaren om passagiers te vliegen.

En dan een vraag aan jou... waarom in vredesnaam zou je dat willen?

Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor

Bericht door Bandbox » 20 mei 2008, 19:54

Zo Byron genoeg racistische opmerkingen gemaakt?
Racistisch? Waar heb jij het over? Hij heeft het alleen over het feit dat je door mensen opgeleid moet zijn met een Nederlandse nationaliteit, is waarschijnlijk een voorschrift vanuit het IVW-DL. Je kan dingen ook overdrijven hoor.

robertito2308

Bericht door robertito2308 » 20 mei 2008, 20:04

Ik weet niet waarom je zon racist moet zijn :S
Ik ben nederlands en heb bijna men hele leven in nederland gewoont (gewoon dat je het eventjes weet)
En verder wou ik het weten omdat ik weer in nederland kom wonen!

Bedankt voor je racist opmerkingen... :?

De andere mensen wel bedankt voor jullie antwoorden! :D

Bandbox
Senior Supervisor
Senior Supervisor

Bericht door Bandbox » 20 mei 2008, 20:11

Waar zie jij dan iets racistisch in? Jij gaf in eerste instantie aan dat je alleen naar Nederland wilde komen voor die GPL of wat dan ook, niet dat je weer in Nederland ging wonen en dus snap ik de reactie van Byron wel.

arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Bericht door arno » 20 mei 2008, 20:13

Het woord "racist" ( of een vorm daarvan) gebruiken in een reactie is totaal onnodig en geheel overbodig. Ik denk dat Byron in zijn verhaal goed wil benadrukken dat alles wat hier gebeurt volgens de Nederlandse maatstaven is. Door steeds maar het woord "Nederlands" er bij te plaatsen heeft niets, maar dan ook totaal niets, met racisme te maken.

arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

Maarten

Bericht door Maarten » 20 mei 2008, 21:23

*kuch* Ik ben ook zweefvlieger.

En Byron heeft het gewoon zeer duidelijk verteld, niets rasistisch.

Byron

Bericht door Byron » 20 mei 2008, 21:27

Whoa Sandertje, jij bevindt je op dun ijs hier. Hoe vaak moet ik mensen nog herinneren dat ze hier TE GAST zijn, en je dus als een gast moet gedragen! Mij een beetje uitschelden voor racist en dan hier de boel te proberen uit te maken? kom op zeg. En 50 solostarts is weinig, dat jij met 50 starts solo kwam zal mij en de rest van zweefvliegend nederland een wurst wezen, ik kwam met 55 solo.. interessant he? Het gemiddelde is 70 starts, feit.

Ik ben ABSOLUUT NIET rasistisch, ik ben [scheldwoord] communist man!

RACISME: elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven.
Arno legt prachtig uit wat ik bedoel.

Ja? Duidelijk? Als jij een spellingsfout maakt noem ik je toch ook niet meteen een analfabeet.. :wink:

En Robert, is fijn dat jij al bijna je hele leven in NL woont, ik ook (Ben zelf ook maar half Nederlands, dat je 't ff weet :roll: ) maar dat helpt je bij de regeltjes helaas niks. Ik ben absoluut niet rasistisch, ik ben gewoon een zweefvlieger die wel zijn brevet hier in Nederland gehaald hebt, die jou probeert uit te leggen hoe het zit.

Bandbox en Arno, natuurlijk zijn jullie welkom om hier te discussiëren over van alles en nog wat. Daar hoef je namelijk geen zweefvlieger voor te zijn, dit is een FlightSim forum!

Ik ga er van uit dat iedereen dit begrijpt, en ook begrijpt dat het kwetsend is als je iemand zomaar een racist noemt! Van dichtbij heb ik zelf meegemaakt wat racisme is (want zelfs onder West-Europa komt dit voor) en wat ik uitleg is een serie met regels, geen racisme. Als je wat dieper kijkt naar mijn boodschap zal je hopelijk wel merken dat ik doel op de nutteloosheid van het alleen hierheen komen om je GPL te halen. Want Robert, waar jij je GPL (of een gelijkwaardig document) ook haalt, volgens de ICAO normen is dat document overal geldig.

Ontopic, zodat het voor Robert helemaal helder wordt!

EDIT: Sandertje, nog één opmerking als 'Ja leuk, en nu weer ontopic' en al jou berichten hier worden verwijderd! Ik ben hier de moderator, dat soort dingen beslis ik wel.

Plaats reactie

Terug naar “Glider Aviation”