SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Ben je van plan een nieuwe PC aan te schaffen/bouwen?
Op dit forum kun je van gedachten wisselen ,meningen en ervaringen delen.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door FlipS »

Bedankt voor je reactie!
Inderdaad heb ik de gevoeligheid maximaal staan (voor alle spelbesturingen; voor zover van toepassing uiteraard).
FSX schakelt inderdaad automatisch om; je kunt gewoon het stekkertje van de X-52 eruit trekken en dat van de yoke erin en dan reageert FSX op de instellingen van de yoke (en omgekeerd).
Toen ik mijn yoke net had (ik had de X-52 al eerder) was er geen null zone en kon je nauwkeurig sturen. Het probleem is dus later ontstaan.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door PW053 »

Ok :dup:
Kijk eens naar je drivers :?:
Die software van "mat catz" vind ik twijfelachtig ....

Mvg, Frank [vlieg]
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 21 jul 2008, 19:58
Locatie: Dakloos

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Tsaar Martijn I »

Vandaag haalde ik het stof van mijn Saitek X52 pro joystick om weer eens te beginnen met FLight Simulator na een lange, hele lange, tijd. Nu bleek dat de rubber handdelen plakkerig zijn geworden in de loop der tijd, de joystick plakkeriger dan de throttle. Wat natuurlijk volkomen logisch is gezien het aantal contact uren.

Nu zag ik op internet dat dit een veel voorkomend probleem is en vraag mij af of hier mensen zijn die dit herkennen en hoe ze dit hebben aangepakt als nieuw folie, wegkrabben etc.
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door arno »

Welkom terug dan maar!. Gek hé, flightsimulator blijft trekken :mrgreen:
Probeer eens een klein beetje met zo'n brillo pannesponsje, heel licht opschuren. Of zo'n 2 delig afwassponsje. Heeft een zachte kant en een kant waarmee je een beetje kan schuren. Ook wel eens gelezen om een klein beetje talkpoeder op je hand te doen en dan het handvat aanpakken. Echt niet veel, anders stuift dat in de yoke. Dit alles is geen garantie dat het werkt, ook kan je mij niet verantwoordelijk stellen :y:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 21 jul 2008, 19:58
Locatie: Dakloos

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Tsaar Martijn I »

Zeker nu je een periode werkloos thuis zit, en druk bezig bent met solliciteren, is het een leuk tijdverdrijf en aangezien ik al stapels boeken heb weg gelezen en een beginners cursus Russisch afgerond heb.

Dat van talkpoeder zag ik al vaker voorbij komen, met inderdaad de gevaren ervan. Ga zeker even met zo'n pannendoekje een stukje schuren. Bedankt voor de tip.
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door FlipS »

Je moet het in elk geval niet doen met water, al dan niet met allesreiniger of iets dergelijks. Waarschijnlijk had je dat zelf al ontdekt. Na die reiniging werd het laagje bij mij nog veel plakkeriger en dat heb ik nooit meer goed gekregen. (Zelfde probleem trouwens met een fototoestel met zo'n laagje).
Ik heb het probleem opgelost door een control system te kopen van een andere fabrikant (joystick en throttle van metaal, waar geen laagje rubber op zit), maar dat zal niet de oplossing zijn die jij zoekt.
Het laagje heel voorzichtig verwijderen lijkt me de beste oplossing.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 21 jul 2008, 19:58
Locatie: Dakloos

Re: SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen

Bericht door Tsaar Martijn I »

Heb geen pannendoek kunnen vinden, wel een pannenspons van metaal snippers. Denk dat die iets te grof is en ga het binnenkort proberen met wat fijne schuurpapier.
FlipS schreef: 12 jun 2019, 10:25 Je moet het in elk geval niet doen met water, al dan niet met allesreiniger of iets dergelijks. Waarschijnlijk had je dat zelf al ontdekt. Na die reiniging werd het laagje bij mij nog veel plakkeriger en dat heb ik nooit meer goed gekregen. (Zelfde probleem trouwens met een fototoestel met zo'n laagje).
Hier ben ik ook al achter gekomen. Overigens las ik ook iets van een alcohol oplossing die het rubber verwijdert. Lijkt me ook wel een interresante methode om eens me in te verdiepen.
FlipS schreef: 12 jun 2019, 10:25 Ik heb het probleem opgelost door een control system te kopen van een andere fabrikant (joystick en throttle van metaal, waar geen laagje rubber op zit), maar dat zal niet de oplossing zijn die jij zoekt.
Het laagje heel voorzichtig verwijderen lijkt me de beste oplossing.
Op dit moment nog niet, overigens sluit ik het niet uit om hier weer serieus mee verder te gaan. Dan zal er zeker t.z.t. een nieuwe aangeschaft worden.
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM
Plaats reactie