FSX en cpfligt

Handige links en informatie over onze downloads.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
logistiek1
Observer
Observer

FSX en cpfligt

Bericht door logistiek1 » 01 mar 2020, 10:32

Hallo Allemaal,

ik heb de mcp en efis van cpflight, echter om een of andere reden krijg ik deze niet werkend binnen fsx

Alles werkt wel binnen de test omgeving via de software van cpflight

zie wel als ik fsx opstart addons de fscom staan die ik vervolgens connect lampjes gaan aan, maar als ik aan de knoppen draai van de mcp veranderd er niets.

iemand hier ervaring mee hoe dit op te lossen

alvast bedankt voor de medewerking en goed weekend

arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Re: FSX en cpfligt

Bericht door arno » 01 mar 2020, 11:39

Geen flauw idee, geen enkel verstand van deze soft c.q. hardware. :G: Maar als je rechtsboven in de zoekoptie intikt "cpflight" zie je wat meer reacties over cpflight. Misschien zit er een bericht tussen die jou verder kan helpen?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

FlipS
Moderator
Moderator

Re: FSX en cpfligt

Bericht door FlipS » 01 mar 2020, 12:07

Ik heb cpflight niet maar in aanvulling op Arno kan ik nog een tip geven. Veel software voor FSX maakt gebruik van Visual C++ redistributable. Dat programma is niet cumulatief; dat wil zeggen: in tegenstelling tot andere programma's heb je niet genoeg aan de meest recente versie maar moet je er vele hebben. Welke, daar kom je meestal niet achter. De simpelste oplossing is om alle nog beschikbare versies vanaf 2008 te downloaden en installeren. Je vindt de meeste downloads op de website van Microsoft; ze zijn gratis. Ik kon niet alle versies meer vinden op de website van Microsoft maar als je dan via internet zoekt naar de andere versies, kan je er nog enkele vinden. Versies die je niet nodig hebt, kunnen nooit schade toebrengen aan je pc of software. Ik heb er tussen 15 en 20 geïnstalleerd en dat zullen er ongetwijfeld teveel zijn. Met deze actie heb ik sommige add-ons aan de gang kunnen krijgen.
Met wat geluk is je probleem hiermee opgelost.

Hoewel ik niet verwacht dat dat bijdraagt aan de oplossing, kan ik ook aanbevelen FSUIPC te installeren; of op zijn minst het freeware deel.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)

Plaats reactie

Terug naar “Our Downloads & Links”