Fokker NG, een groot succes?

Big bird forum!

Moderator: Moderator-groep

Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3414
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door Kevin » 03 jan 2011, 17:24

De site is inderdaad aangepast. Nu staat er ook het nieuwe logo van NG Aircraft op en het ontwerp van de nieuwe Fokker 100NG.
Afbeelding

jeremykou
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1383
Lid geworden op: 17 jul 2008, 22:13
Locatie: Tussen 0 en 40.000 voet. :-)

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door jeremykou » 03 jan 2011, 18:04

Kijk, ook een Fokker 70. Mooi Spul! :dup:
Groeten,
Jeremy


Afbeelding
ASL Airlines Ireland - First Officer A300-600

Gebruikersavatar
v1rotate
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1466
Lid geworden op: 11 jul 2010, 16:47
Locatie: Bournemouth, UK
Contacteer:

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door v1rotate » 03 jan 2011, 19:06

O, dat was me niet opgevallen. Mooie kisten zijn het hè! Hier mag KLM best wat van inslaan. Als de 737-400 verouderd is, mag hiervoor wel een Fokker 70/100NG komen. Op die vluchtjes van EHAM naar EGLL is echt geen 737-400 nodig. Ik zag laatst op de KLM-site (ik kijk soms wel eens bij 'tickets boeken' welke vliegtuigen er op welke lijn worden ingezet) dat er op de lijn AMSTERDAM - HOUSTON een 737-700!!! wordt ingezet voor een DIRECTE vlucht van AMS naar IAH!!!!
- Living the dream -

jeremykou
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1383
Lid geworden op: 17 jul 2008, 22:13
Locatie: Tussen 0 en 40.000 voet. :-)

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door jeremykou » 03 jan 2011, 19:10

Privatair BBJ ja, dus een business uitvoering met amper 50 stoelen (al dan niet minder?).

Oh en een 737-400 kan goed gevuld worden hoor, d'r wordt soms nog wel eens een A330 naar toe gestuurd. Vroeger toen ze de 767 nog hadden kwam die er ook af en toe.
Groeten,
Jeremy


Afbeelding
ASL Airlines Ireland - First Officer A300-600

Xolon
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1466
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:28
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door Xolon » 03 jan 2011, 20:06

Sterker nog.. KLM heeft een tijdje dagelijks de A330 ingezet op de eerste vlucht in de ochtend. SPL-LHR is een enorm gewilde route. Dagelijks vliegen er meer zo´n 100(!) vluchten tussen beide vliegvelden. Een 737-400 is dus helemaal niet zo gek.

Momenteel is de E-jet van Embraer een betere vervanging voor de oude Fokker vloot, echter heb ik gehoord dat de E-jet een tijdelijke oplossing is. Het schijnt dat deze minder lang meegaan door het dunnere plaatwerk van de fuselage. Dit kan uit de duim gezogen zijn, want ik heb het daarna nooit meer gehoord.

Het zou mooi zijn als de Fokker een wederopstanding beleefd in de vorm van de Fokker NG, maar ik heb nog mijn twijfels. Laat ze eerst maar een binnen een kort tijdsduur die omgebouwde F100 in de lucht krijgen.
Afbeelding
FO Boeing 737-800 | C-47 Grease Monkey

Gebruikersavatar
PatrickZ
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1651
Lid geworden op: 28 apr 2007, 18:38
Locatie: Onder de Rekken2A en Norku2A arrivals juist voor Artip

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door PatrickZ » 03 jan 2011, 21:18

100 vluchten tussen Schiphol en Heathrow lijkt me wel erg veel, maar ik geloof graag dat het er veel zijn. Overigens als die 100 vluchten waar is dan is dat van alle maatschappijen opgeteld neem ik aan, want niet alleen KLM vliegt op die route.

En dan reken je nog niet mee hoeveel vluchten er zijn tussen Schiphol en de overige Londense vliegvelden als Gatwick, Stansted en City.

Dat laatste brengt overigens een nieuw vraagstuk met zich mee, want de huidige Fokker 70 is gelicentieerd voor landing op Londen City. Zal de Fokker 70NG dat ook worden? Zullen we ooit een FokkerNG op Londen City zien?

Xolon
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1466
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:28
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door Xolon » 03 jan 2011, 22:38

Sorry, het moet ook inderdaad SPL-London zijn. Dus incl. de andere velden en maatschappijen, want ik sprak niet over de KLM alleen :wink:
Afbeelding
FO Boeing 737-800 | C-47 Grease Monkey

jeremykou
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1383
Lid geworden op: 17 jul 2008, 22:13
Locatie: Tussen 0 en 40.000 voet. :-)

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door jeremykou » 03 jan 2011, 22:44

Als ze de PH-KAX zouden gebruiken zouden ze voor 1 737-400 wel ongeveer 100x heen en weer moeten. :lol:
Groeten,
Jeremy


Afbeelding
ASL Airlines Ireland - First Officer A300-600

Xolon
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1466
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:28
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door Xolon » 04 jan 2011, 09:24

Nou...

Nee maar kijkend naar vorig jaar (daar weet ik het vleigschema beter van :)) dan kom je echt op behoorlijk wat vluchten naar London:

-BA
-KLM/KLC
-Easyjet
-BMI
-Cityline/VLM

BA alleen vloog al tegen de 20x per dag heen en weer tussen SPL en LHR,LGW,LCY. Tel daar de rest bij op en je komt erg ver.

Maar laten we maar weer ontopic :rr: gaan en over Rekkof babbelen :wink:
Afbeelding
FO Boeing 737-800 | C-47 Grease Monkey

Gebruikersavatar
v1rotate
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1466
Lid geworden op: 11 jul 2010, 16:47
Locatie: Bournemouth, UK
Contacteer:

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door v1rotate » 04 jan 2011, 16:41

NÓG sterker, ik vloog op 23 december 2010 met een 777-300ER vlucht KL 1007 naar London Heathrow!!! Niet normaal toch! De middelste rijen waren bijna allemaal leeg.
- Living the dream -

Gebruikersavatar
PatrickZ
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1651
Lid geworden op: 28 apr 2007, 18:38
Locatie: Onder de Rekken2A en Norku2A arrivals juist voor Artip

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door PatrickZ » 04 jan 2011, 18:16

Er vliegen inderdaad veel verschillende toestellen op die route, zowel grote als kleine.

Maar om terug te komen op Rekkof stelde ik eerder al de vraag, zullen we ooit een FokkerNG zien op Londen City airport? De huidige Fokker 70 mag daar landen, geldt datzelfde voor de Fokker 70NG? Dat zou voor een maatschappij als Cityjet een reden kunnen zijn om dat toestel aan te schaffen, want die vliegen daar veel en hun BAE-146 toestellen hebben ook niet het eeuwige leven.

jeremykou
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1383
Lid geworden op: 17 jul 2008, 22:13
Locatie: Tussen 0 en 40.000 voet. :-)

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door jeremykou » 04 jan 2011, 18:33

Zie je daar nog veel F70's, en zo nee, waarom niet? Hoeveel kost het om hem te laten certificeren? Hoeveel kost de eventuele extra apparatuur? Ik denk dat die vragen daar heel veel mee samenhangen.
Groeten,
Jeremy


Afbeelding
ASL Airlines Ireland - First Officer A300-600

Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3414
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door Kevin » 04 jan 2011, 18:53

Over de certificering voor EGLC (ik hou graag de ICAO codes aan :P) weet ik niet heel veel, ik heb altijd gedacht dat een toestel pas daarvoor gecertificeerd gaat worden als een maatschappij er interesse in had.

Wat ik wel weet wat betreft certificering, is dat NG Aircraft dankzij het feit dat zij voor hun nieuwe product uitgaan van een bestaand vliegtuig, zij alleen die delen opnieuwe hoeven te certificeren die veranderd zijn t.o.v. de originele Fokker 100/70. Dit is bij de originele Fokker 100/70 trouwens ook gedaan. Dit is de zien aan de officiële type aanduiding van deze vliegtuigen: Fokker F28 Mk. 100 respectievelijk Fokker F28 Mk. 070. Je ziet dus dat wat wij Fokker 100/70 noemen, in feite upgraded versies van de Fokker F28 zijn. Ook hier heeft Fokker alleen hoeven certificeren wat veranderd was t.o.v. de originele F28.

Bovenstaande is één van de voordelen die NG Aircraft heeft. In feite hebben ze al een vliegtuig en dit gaan ze simpelweg zo aanpassen dat het een nieuwe, modern en efficiënt product wordt. Helaas gaat bovenstaande volgens mij niet op voor certificering voor London City Airport, maar correct me if I'm wrong. :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
v1rotate
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1466
Lid geworden op: 11 jul 2010, 16:47
Locatie: Bournemouth, UK
Contacteer:

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door v1rotate » 04 jan 2011, 19:00

Ik geloof dat je gelijk hebt Kevin! :dup: Ik heb trouwens de takeoff met de 777-300 vanaf Schiphol even op YouTube gezet.
http://www.youtube.com/watch?v=IXDP7KakJcs (ALS DIT NIET MAG, ZEG DAT DAN EVEN JA?)
De kwaliteit is niet denderend, maar het geluid is goed. (Je hoort de gezagvoerder ook nog even in het begin). Gaat KLM wel weer zelf naar LCY vliegen? Want de "KL" vluchten worden allemaal uitgevoerd door CityJet.
- Living the dream -

arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10771
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door arno » 04 jan 2011, 19:03

Rekkof Aircraft NV is een Nederlands bedrijf dat zich, volgend op het faillissement van Fokker in 1996, tot doel gesteld heeft om de productie van de Fokker F70 en Fokker F100 met enkele verbeteringen weer op te starten.

Dit onderdeel begint een hoog café-gehalte te krijgen, dus we gaan weer over de Fokker's verder? :mrgreen:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

Gebruikersavatar
v1rotate
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1466
Lid geworden op: 11 jul 2010, 16:47
Locatie: Bournemouth, UK
Contacteer:

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door v1rotate » 04 jan 2011, 19:05

ach ja, als er nieuws over de Rekkof komt, dan wordt er vanzelf weer actief over gesproken. En dit zal ook wel weer eens stoppen! :lol:
- Living the dream -

Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3414
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door Kevin » 04 jan 2011, 19:08

Ik vond mijn verhaal niet echt iets wat ik in de kroeg zou vertellen en had dan ook meer gehoopt op een serieuze reactie daarop, in plaats van een Youtube filmpje van een Boeing 777. :roll:
Hoe off-topic kun je gaan in een Rekkof/NG Aircraft/Fokker onderwerp...
Afbeelding

Gebruikersavatar
v1rotate
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1466
Lid geworden op: 11 jul 2010, 16:47
Locatie: Bournemouth, UK
Contacteer:

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door v1rotate » 04 jan 2011, 19:10

OK, laten we weer on-topic gaan: Wat denken jullie? Zal de Rekkof voortzetten, of zal het project stopgezet worden (of nog heel lang duren). En zou KLM zijn Fokkers gaan vervangen?
- Living the dream -

Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3414
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door Kevin » 04 jan 2011, 20:05

Nou, als je mijn posts een beetje gevolgd zou hebben, zou je al hebben kunnen concluderen dat het project niet stopgezet wordt. :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
v1rotate
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1466
Lid geworden op: 11 jul 2010, 16:47
Locatie: Bournemouth, UK
Contacteer:

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door v1rotate » 04 jan 2011, 20:36

ja, oke, maar jij hebt het lot niet in handen hè! :no: :lol:
Maar ik denk dat het wel goed komt, deze Rekkofs zien er fantastisch uit, en als je de specificaties bekijkt, zou je niet zeggen dat dit een toestel van niks is. Misschien komt er dan toch weer een echte NL vliegtuigbouwer van topklasse!
- Living the dream -

Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3414
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door Kevin » 04 jan 2011, 22:21

Nee ik heb niet het lot in handen (dan was NG Aircraft/Rekkof helemaal niet nodig geweest uiteraard...), maar ik weet wel meer dan op die site staat! :wink:
Afbeelding

!transavia!
Instructor
Instructor
Berichten: 460
Lid geworden op: 18 jan 2007, 18:33
Locatie: Barendrecht, Netherlands

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door !transavia! » 04 jan 2011, 22:30

Als ze überhaupt nu zouden stoppen hebben ze al zo veel geld en tijd weggegooid.
Denk niet dat ze dat doen, dus ik wil wel wedden dat dit project doorgezet word. En kan mij ook niet voorstellen dat er geen klanten voor zouden komen, ik las ooit in een interview met de directeur van Skywest (Australië) dat die dolgraag zijn F100 en F50 vloot wilde vervangen door "nieuwere" en dat zijn maatschappij serieus in een wachtlijst bij de lease-maatschappij werd gezet.

Gelukkig voor hun, deed KLM ze weg en konden zij zo nieuwe krijgen. Zou mooi zijn als ILFC of een andere grote lease maatschappij ze zal nemen!
DenimAir zal ze zelfs ook nog wel nemen denk ik!
Gevlogen: 1x Boeing 737-500 (lucthansa), 2x Boeing 737-700 (Transavia), 8x Boeing 737-800 (Ryanair, Pegasus Airlines), 2x Boeing 777-300 (KLM), 1x CRJ900 (Lufthansa Regional), 2x Fokker 50 (Cityjet, VLM)

Gebruikersavatar
v1rotate
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1466
Lid geworden op: 11 jul 2010, 16:47
Locatie: Bournemouth, UK
Contacteer:

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door v1rotate » 04 jan 2011, 22:45

Ja, de Fokkers zijn ook heel erg betrouwbaar. "Ze laten je nooit in de steek"!!
- Living the dream -

!transavia!
Instructor
Instructor
Berichten: 460
Lid geworden op: 18 jan 2007, 18:33
Locatie: Barendrecht, Netherlands

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door !transavia! » 04 jan 2011, 22:50

Ze worden niet voor niks de werkpaarden van de KLM genoemd :)
Gevlogen: 1x Boeing 737-500 (lucthansa), 2x Boeing 737-700 (Transavia), 8x Boeing 737-800 (Ryanair, Pegasus Airlines), 2x Boeing 777-300 (KLM), 1x CRJ900 (Lufthansa Regional), 2x Fokker 50 (Cityjet, VLM)

Gebruikersavatar
v1rotate
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1466
Lid geworden op: 11 jul 2010, 16:47
Locatie: Bournemouth, UK
Contacteer:

Re: Rekkof, een groot succes?

Bericht door v1rotate » 04 jan 2011, 22:51

Dat hoor ik nu voor het eerst. Maar ze hebben gelijk, heb er alleen nog nooit mee gevlogen.
- Living the dream -

Plaats reactie

Terug naar “Civil Aviation”