Swiss Bas simulator bouw wensen

Thuis een complete cockpit aan het nabouwen? Een paar klokjes op je bureau? Of een volledig ingerichte 747? Laat het ons zien!

Moderator: Moderator-groep

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Re: Swiss Bas simulator bouw wensen

Bericht door Swiss Bas » 24 feb 2019, 10:23

Ja deze zijn bij otto te koop van Philips weet niet of ze ook met een hdmi dvi in 18,5 inch er zijn.
Zo zoek ik ook nog de 16 en de 10 icnh schermen.

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 01 mar 2019, 17:48

Goedenavond.

Even nog een vraagje.
Mijn oude hp laptop is overleden en nu wil ik eigenlijk niet gelijk een nieuwe laptop kopen maar het geld gebruiken voor een pc.
Met hoe veel pc,s moet je werken en met welke gtx kaarten.
Ik zat zelf te denken om met msi of zo te kopen met een gtx 1050 i de mip aan te sturen en dan later zodra het zover is met een tweede pc en een betere kaart de led tv,s zeg maar.
In dat geval hou ik de kosten nog laag en ben ik gered met wat pc werk.
Verder hoe werkt dat met meerdere pc,s dit is voor mij nog wat onbekend terein.
Groetjes Bas

Thair.nl
Instructor
Instructor
Contacteer:

Bericht door Thair.nl » 02 mar 2019, 11:35

In mijn B738 simpit (die zeer binnenkort in de verkoop gaat omdat ik momenteel uitsluitend VFR vlieg met een VR bril) gebruik ik tien schermen en een beamer en deze worden aangestuurd door drie PC's. De hoofd PC, die voor de FS en het uitzicht naar buiten wordt gebruikt, is de krachtigste PC (i7-3770K) en heeft een GTX 980 (of zoiets). De beide andere PC's dienen alleen voor het aansturen van een aantal schermen zijn niet zo krachtig en hebben ook geen overdreven videokaart nodig. Met deze hardware draaien P3D (v3) en ProSim (v2.03) zonder problemen compleet met nog wat extra software zoals FS Commander en de nodige webbrowsers.

Groetjes,

Theo.
i7-3770K, 16GB, GTX670, BenQ W1080ST / i5-3550, 8GB, HD5770 / Q6600, 4GB, HD4570 / G1610, 4GB / Saitek yoke,TQ, rudder / OC 737 MCP, EFIS / 10 monitors / Prepar3D, ProSim737, PFPX, TopCat, ASN. websites: thair.nl, facebook.com/thair.nl

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 02 mar 2019, 13:00

Hoi Theo bedankt voor de uitleg.
Al moet ik nog een beeld krijgen over de pc,s en hoe ze met elkaar verbonden zijn 😉 ja mijn gedachte is inderdaad een pc die voldoet voor de mip aansturen dus als een mnder overdreven kaart het gewoon goed doet dan is dat mooi,ik moet tenslotte nog gaan bouwen maar dat kan pas na me verbouwen die ik nu aan het doen bent.
Wat ik ook nog met zien is hoe het met de voeding zit deze al in de pc in gebouwd bijvoorbeeld 650 Watt of gaat dit extern ?
Punt bij mij is dat ik met de yokes wilt beginnen en deze op een gegeven moment wilt gaan testen daarna volgt dan de rudders en het mip.
Maar om de kosten te besparen wil ik nu eerlijk gezegt geen overdreven kaart kopen omdat die techniek ook niet stilstaat en ik er nog niet aan toe bent,maar een pc heb ik natuurlijk zo en zo nodig.
Goed we komen er wel eerst maar thuis weer verder met de pasen moet het klaar zijn mijn KLM kamer😎

Groetjes Bas

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 03 mar 2019, 11:43

Goedemorgen allemaal.

Zal je zien wil je vandaag het kozijn af verven regent het en voor het mooie moet ik me ramen open doen dus.
Maar even wat anders ik ben druk bezig plannen en aan het kijken voor de led tv,s voor me MIP nu is het het volgende voor de 800 serie kan je daar ook 22,5 inch voor gebruiken ik dacht zelf dat er weinig ruimte is,het punt is dat de schermen van nu eigenlijk niet in 18,5 inch digitaal leverbaar zijn bij de meeste zaken zoals bcc media en en zo,en als het er wel is dan heeft het een analoge aansluiting terwijl de kaarten nu digitaal zijn🤔🤔🤔 dus we hebben een uitdaging.
Nu dacht ik wat als we nu eens mee met de tijd gaan en de Boeing 737 Max uitvoering MIP gaan maken dan is het probleem met de monitoren denk ik ook opgelost omdat de Max grotere schermen heeft wat ik ook erg mooi vind daarbij is de 16 en de 10 inch vervalen plus deze hoe ik ook niet aan te sturen dan.
Het is alleen kan het met de flight sim prosim en zo,als ik verder de MIP,s vergelijk is de bovenkant wings en glareshield nog gewoon het zelfte zo lijkt het.
Iemand ervaaring hier mee het lost in iedergeval de lcd 18,5 inch scherm probleem mooi op en het staat ook nog eens mooi plus we hebben weer ruimte over op de kaarten zo lijkt het me.

Groetjes Bas

Thair.nl
Instructor
Instructor
Contacteer:

Bericht door Thair.nl » 04 mar 2019, 12:17

Hoi Bas,

ik heb geen idee hoe of wat met 18.5" schermen of welke maat ook in de 737 MAX MIP moeten gaan, maar wel met ProSim. ProSim heeft heel erg weinig nodig zowel qua processor power als qua videokaarten. In mijn eigen setup draaien een paar schermen mee met de processor waar ook P3D op draait (met geloof ik een GTX 980 als video kaart). ProSim zelf draait op een oude PC waar ook een oude videokaart in zit en stuurt ook een aantal schermen aan. Verder is er nog een derde, nog oudere, PC die de laatste schermen voor zijn rekening neemt en daarnaast ook nog FS Commander en het Operator Station draait.

Als je een (of meerdere) videokaarten hebt die over een DVI aansluiting beschikt dan zijn daar handige verloop plugjes voor die er weer VGA van maken zodat je VGA schermen hierop kwijt kunt.

Groetjes,

Theo.
i7-3770K, 16GB, GTX670, BenQ W1080ST / i5-3550, 8GB, HD5770 / Q6600, 4GB, HD4570 / G1610, 4GB / Saitek yoke,TQ, rudder / OC 737 MCP, EFIS / 10 monitors / Prepar3D, ProSim737, PFPX, TopCat, ASN. websites: thair.nl, facebook.com/thair.nl

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 04 mar 2019, 20:32

Hoi Theo

Als je een (of meerdere) videokaarten hebt die over een DVI aansluiting beschikt dan zijn daar handige verloop plugjes voor die er weer VGA van maken zodat je VGA schermen hierop kwijt kunt.

Wordt het hierdoor niet trager dat begrijp ik namelijk van de meeste verkopers of kennissen die er wat van weten.
Over prosim dat zal denk ik wel goed komen ging me meer om dat allees goed op zijn plek valt digitaal zeg maar tenopzichte van de ng uitvoering.
Mocht het wel werken dan moet ik dus alleen nog de 16 inch en de 10 inch zien te scoren,de MAX uitvoering daarin tegen lijkt me beter omdat de lcd,s groter zijn dan de ng dus de 18,5 16 en de 10 vervalt dan,en bij de MAX gaat het naar een grotere inch maat 22,5 of groter denk ik.

Groetjes Sebastiaan

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 28 mei 2019, 16:52

Hallo allemaal het is even stil geweest ontremd mijn simulator bouw.
Het was een drukke tijd verbouwen wat ps nog niet af is,een andere baan.
Maar het ergste is het overlijden van me vader anderhalve week geleden.
De simulator bouw blijft op me lijst staan.maar wanneer ik nu echt kan beginnen weet ik nog niet al wil ik het wel heel graag zeker nu in deze tijd.
Wat betekend dit voor de ruimte hier verandert wel wat,maar dat is nu even niet van toepassing.

Mvg Sebastiaan

arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Bericht door arno » 28 mei 2019, 21:20

Swiss Bas schreef:
28 mei 2019, 16:52
Maar het ergste is het overlijden van me vader anderhalve week geleden.
Wij wensen jou en je naaste familie veel sterkte met het verlies.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 31 jul 2019, 20:48

Goedenavond forum leden.

Arno bedankt voor het medeleven.

Het is even stil geweest bij mij hier maar door onderander het overlijden van me vader baan wissel en de boel weer oppakken wil ik toch wat een en ander plaatsen.
Achter de schermen wordt druk aan me nieuwe hobby gewerkt.
Zo is de kamer op zolder waar het allemaal moet gaan komen nog niet af echter verhuis ik naar een andere even grote kamer maar ook deze moet nog verder verbouwd worden pas als deze klaar is kan ik en wil ik me simulator room in gaan richten die tevens in de KLM kleuren is zo ver je het nog zal zien😉.
Ondertussen probeer ik wat spullen bij elkaar te sprokkelen al is het natuurlijk een beperkt aanbod hierin dus misschien met Ebay gaan werken iemand ervaring hiermee.
Het lijkt mij mooi om met zoveel mogelijke echte panelen schakelaars en zo te gaan werken dus originele Boeing onderdelen.
Wat we al hebben is het volgende.
Landing gestel hendel origineel met beveiliging.
Overhead window heat paneel origineel
Fire panel origineel
Groundproimity moet allen nog een schalaar tussen denk ik.
Wing anti ice panel
En wat kleine panelen MIP dimmer MIP van Aluminium erg mooi gebouwd.
En als slagroom op de taart echte Yokes Cap en Co stuur alleen de buitenbuis en onder stuk mis ik helaas maar de rest binnenstangen en het bovenstuk hebben we zal wel een metalen buis bij de metaal winkel dacht ik 76 in omvang buitenkant en binnen 72,1 dacht ik zal er om hangen of ik met hem met een schuurblok op de accutol wat uit schuren aan de binnenkant zo dat die mooi aansluit op de yoke zelf.
Wat we ook hebben zijn de tillers origineel en met aan de Cap zijde het originele wiel.
Achterste overhead paneel met vergrendeling.
Dus ik wil eerlijk gezegd zoveel mogelijk echte onderdelen scoren voor me cockpit de draden van de lampjes en schakelaars zullen we dan allemaal hier op moeten solderen maar dat moet ik als ik niet me de modules werkt van open cockpits of zo toch zo en zo ook zou je zegen.
Het belooft dus wel wat te gaan worden hopelijk kan ik later nog meer van dit moois en ik moet zegen dat het verslavend werkt😱😎
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo het duurt even maar dan staan er wel een paar foto,s 😉
Dit hebben we de laatste tijd bij elkaar gesprokkeld we moeten nu nog zoeken naar meer Boeing spul 🤣 en een dikke bank rekening🤣.
Het plan is trouwens dat men straks zo de cockpit van het vliegtuig in loopt😎.
Ik heb nog een lange weg te gaan maar als we zo de boel bij elkaar kunnen vinden dan kunnen we straks wel lekker door.
Bouwen.

Groetjes Bas

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 04 aug 2019, 08:32

Goedemorgen.

Gisteren heb ik een aluminium buis van 76 x3 gehaald voor de buis van de yokes.
De kop van de Yoke hebben we door wat vijl en schuurwerk kleiner gemaakt omdat 3mm natuurlijk niet echt veel vlees is om wat weg te halen en op de kop was er voldoende.
Afbeelding
Nu na een week begint het dus op een control Yoke te lijken.
Nu de andere Yoke buis nog en dan moeten we kijken hoe we de boel onderaan gaan maken voor de roll besturing.
Afbeelding
Afbeelding
Omdat ik niet het gehele yoke besturing hebt zoals de originele buis en het koppelstuk onderin moeten we even kijken hoe het gaan doen,omdat ik ook auto pilot besturing wilt moeten we dus een aandrijving maken,dit zou wel onderin het kantel frame kunnen maar ik wil ook geen laag zwaarte punt hebben.
Maar goed eerst de andere yoke buis maken en dan kijken we weer verder.
Afbeelding
Groetjes Bas.

FooFighters
Moderator
Moderator

Bericht door FooFighters » 07 aug 2019, 11:01

Wat een geweldige berg 737 spullen. Zo zie ik het graag :dup:
Afbeelding

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 07 aug 2019, 18:54

Ja Dennis dit is allemaal erg mooi, denk dat er nog wel meer echte Boeing [vlieg] [vlieg] spullen gaan komen😉, mits ik ze weer kan vinden.
Kon trouwens de echte complete rudders overnemen compleet echter de prijs was 2100,-€ beetje duur voor iets waar je je voeten tegen aan zet😉 wel hoop ik de echte Rudder pendalen te vinden zag ze een keer maar was net te laat en daar baal ik nog steeds van.
Ook wil ik wel de echte overhead frame en de meeste toebehoren dat zou mooi zijn.

Groetjes Bas

ph-dla
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door ph-dla » 09 aug 2019, 10:48

Hallo Bas

Ziet er mooi uit , Al die dure originele onderdelen. Het zal een ware zoektocht worden om al die losse panels te vinden.
Maar geweldig om van alles 1 temaken.
Ga dit zeker volgen.

Dennis
Afbeelding

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 09 aug 2019, 19:47

Ja was een dure aankoop maar ik denk dat het nog mee valt.
Ik zag op Ebay prijzen voorbij komen alleen al voor de window heat ppf,hoop in iedergeval nog de echte rudder pendalen te vinden de rest bouwen we zelf wel maar het leuke is dat ik dus de rudders nu wel verstelbaar kan maken,want niet elke piloot zal 1,94 zijn 🤪.
En inderdaad een echte overhead frame en paneel zal ook gaaf zijn.
Zeker met de blauwe lampjes.

Groetjes Bas

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 10 aug 2019, 12:44

Goedemiddag.

Nog een kleine update van wat we de laatste tijd nog meer gescoord hebben.
Afbeelding
MCP paneel pakket alle schakelaars lampjes led cijfers moeten we nog gaan solderen en aansluiten op van die kaarten ik noem het meestal decoders😉
Afbeelding
Ook hebben we voor naast het MCP paneel de echte draai druk schakelaars.
Verder heb ik de fire control lampen en een throttle flaps speed brake hendels die erg mooi gemaakt zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Bas

ph-dla
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door ph-dla » 10 aug 2019, 13:06

Hallo Bas

Welke interface kaarten ga je gebruiken ?

dennis
Afbeelding

Swiss Bas
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door Swiss Bas » 10 aug 2019, 14:12

Daar moet ik nog naar kijken de man waarvan ik dit overnam zij wel iets.
Denk de meest gebruikte goede kaart.
Voor mij is dit ook weer een nieuw hoofdstuk :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Building at Home”