budget-pit

Thuis een complete cockpit aan het nabouwen? Een paar klokjes op je bureau? Of een volledig ingerichte 747? Laat het ons zien!

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
michielsweb
Senior Controller
Senior Controller

budget-pit

Bericht door michielsweb » 09 jul 2019, 21:47

eerst even een aantal punten waarop de bouw is bedacht.
- functioneel in meerdere vliegtuigen.
- Compact ik woon klein, als het in bureau la op te ruimen is. dat super.
- Ik ben niet rijk, en ik wil "semi-proffesioneel" vliegen in de sim. (lees dump muis / toetsenboord.)

- na enkele mislukkingen die eigenlijk nooit echt gewerkt hebben als bedoeld. is nu dit de opbouw :)

throttle quadrant + radio panel

ik heb een uitbouw aan mij throttle van the thrustmaster t flight hotass.
hier heb ik via een arduino nano, 2x een slide pot, encoder, toggle, tactswitch.
en staand erachter voorlopig op een mobiel stand een 2004 lcd. dit samend maakt up een flaps en speedbrake lever.
en een radio panel :)
toggle is de switch tussen com 1 en 2 of nav 1 en 2 etc.
push button is transfer tussen actief en scratchpad. encoder 4sec click is mode verandering. kort is voor of na ,

totale kosten 27,50 voor uitbouw.

foto volgt. als me bureau weer is opgeruimd van de soldeer troep.

Overhead:
is eigenlijk gedeeltelijk af. echter in de functionele variant. overhead is een opbouw van 2 panelen die naast elkaar komen te hangen / staan.
in de formaat per stuk 20 x 14 cm de linker bevat bij behalve 80% van de vlieg switches op de 737 800 (lees de switches die konden verkort worden zijn ingeschronken. en de switches die je eigenlijk niet dagelijks gebruik zijn eraf. bij mij. ik heb echt nog nooit de flight recorder getest
ik weet het de virtueele FAA zal boos zijn maarja die zijn nog bezig bij de heren van boeing de komende tijd ;)
en een klein beetje afgekeken bij emb, zitten bij mij de fuel cutoff, autobrake parkbrake, gear leaver ook op de overhead.

Afbeelding

zoals jullie zien is de design meer GA :) ik heb gekozen voor wit. omdat ik gewoon geen zin had om de toner zwart inkt op te maken :)

ik wacht nog op de 3d printer connectie die druk bezig is de muren voor de case te maken.
zodat de achter plaat er op kan :)

MCP:
ik heb een saitek multi op de kop getikt voor een zacht prijsje.
hier bovenop staat een diy 7 inch lcd scherm :) voor de monitors. met touchscreen functie.
totale kosten mcp, plus scherm. schrikt niet 71,95

WIP SECTIE.
op 2de panel wat momenteel wordt afgewerkt.
komende indicators voor, flaps, gear, de efis knoppen en landing alt en flight alt.
en de ground connection knoppen (GSX) en voor de practishe en de cool ook de headphone jacks :)

geschatte kosten 11euro veel materiaal hiervoor surplus vanuit overheadpanel deel 1. :)

note: de rotary switch :-) die op panel staat zit nog in de postbodes fietstas ::)

FooFighters
Moderator
Moderator

Re: budget-pit

Bericht door FooFighters » 18 jul 2019, 11:44

Prachtig dit... categorie klein maar erg fijn :ap:
Afbeelding

michielsweb
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door michielsweb » 21 jul 2019, 20:14

Helaas is de lcd stuk gegaan bij een kabelvervanging
Uitbouw foto moet nog even wachten.

Ik Ben bezig met de lua code voor de pokey switches.
Omdat Ik toch bezig was met lua gelijk even een simple cabin crew functie geschreven zodat fs2crew en fspas de deur uit kunnen. Fs2crew Omdat de Fam er soms meer over last van hadden

michielsweb
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door michielsweb » 01 aug 2019, 13:39

kleine update hier.

inmiddels is de 3d design ontwerp. voor efis, throttle quadrant, en radio panel.
in de ontwerp fase einde :-) ik had een aantal foutjes gemaakt in de oude 3d print voor throttle waardoor op nieuw printen nodig was.
nu heb ik zelf een elegantere oplossing ontworpen. waardoor er tevens meer ruimte op bureau blijft.

op dit moment ben ik in het ontwerp nog bezig met de volgende puntjes.
1. plaatsen scherm lijmwand. 4mm deep in het frame :)
2. plaatsen scherm monitorboard (zelfde wandje andere kant.)
3. voetje is bijna af. ik wacht tot me vrouw het netjes uit hard karton snijd. zodat ik de maat precies kan afstellen. mm werk :)
4. chiphouder plaatsen achter alle knoppen. :)
5. cable management. tot maximaal 5 kabels weg te werken

hij is ontworpen om als een brug over een saitek multipanel te plaatsen en vast geschroefd te worden erop :)

eerste demo let niet op de kleuren ik moet het panel in 2 delen printen en zo verschuift alles nog los :)
Afbeelding
image de m

compleet radiopanel, flaps, spoiler.
compleet efis. en ja sticker. is all klaar :-)

michielsweb
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door michielsweb » 08 aug 2019, 00:15

kleine update ~efis,radio,throttle, scherm ~

ben op dit moment bezig met de laatste aanpassing op verzoek van mijn 3d printer contact.
Na zijn feedback is er besloten om de muur achter scherm weg te halen, hier komt een houtbalkje tussen.
de boorgaatjes zijn er inmiddels voor geplaatst. dit scheelt 10 euro en een hoop print gezeur.
na mijn salaris. ga ik hem de finale opdracht gunnen. :dup:

kleine update ~overhead~
de overhead heeft vandaag voor het eerst een complete cold dark tot full shut down getest. en heeft flawless gewerkt.
morgen gaat de boor in de overheadpanel voor de rotary switch

tevens ben ik bezig met een c++ programma om zo wel de volledige pokey io als joystick button. te kunnen gebruiken.
dit kan momenteel via 32 via pokey software, de rest via deze omweg keyboard combo > UCR > vjoy. met als nadeel dat before sim start
de knoppen goed moet staan. anders is het offsync. werkt maar als we het kunnen fixxen is het wel netter :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Building at Home”