geen auto verkeer op snelwegen

De Traffic vragen, Afcad, TTools, PAI. World of AI, we gaan het hier verzamelen!

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
kaasjager
Senior Controller
Senior Controller

geen auto verkeer op snelwegen

Bericht door kaasjager » 23 apr 2019, 10:23

Sinds kort zie ik in FSX geen auto verkeer op de hoofdwegen van Nederland en Europa.
Ik vlieg uitsluitend met photosceneries en de traffic slider staat op 50%
Mijn vraag is; welk bestand regelt het auto verkeer en waar kan ik het vinden?
Photo sceneries zijn mooi maar zijn nog mooier als je hier en daar iets ziet bewegen :wink:

Thomas
Afbeelding

greencan
Site Admin
Site Admin

Re: geen auto verkeer op snelwegen

Bericht door greencan » 24 apr 2019, 09:54

Irritant dit...
Wat gebeurt er boven standaard FSX scenery? Is daar wel verkeer te zien?
Afbeelding

arno
Site Admin
Site Admin

Bericht door arno » 24 apr 2019, 13:41

Gebruik je ook de fotoscenery van NL2000? Daar staat het traffic bestand van NL2000 boven de fotoscenery van de diverse provincies ( dus hoger in de prioriteit). Maar dat is toegevoegd door de makers van NL2000 zelf. Volgens mij kent fsx geen standaard autoverkeer ( wel AI-vliegverkeer) of heel summier/weinig. Dit is pas later toegevoegd ( met diverse addon's) nadat FSX al was gestopt met de ontwikkelingen. Waar fsx het precies "verstopt" heeft weet ik niet. Wel zie ik in de hoofdmap van fsx een map simobjects met daarin een map groundvehicles. Als ik daar weer in zoek dan word ik verwezen naar de map "scenery/global" en dan scenery en texture. bgl en dds-bestanden. Ik weet daar verder niets over te vertellen. Verder als laatste staat in het lijstje "settings-scenery library" een omschrijving : ( basis van/bij fsx-installatie)

[Area.113]
Title=Global, Generic & Vehicle Libraries
Local=Scenery\Global
Layer=113
Active=TRUE
Required=TRUE

Misschien kan je uit het bovenstaande iets zelf destileren.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

kaasjager
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door kaasjager » 25 apr 2019, 13:34

Op de eerste plaats bedankt voor de snelle reactie.

Voor Greencan; NL 2000 laatste versie staat helemaal bovenin dus met de hoogste prioriteit.

Voor Arno; Nl2000 traffic staat boven de provincies.
In de map Simobjects/Groundvehicles vind ik geen map scenery Global!
Wel zie ik in de map Scenery/Global/scenery/Vehicles_land.bgl. Als ik dit bestand open zie ik allemaal ASCI , dus niet te lezen.

Om FSX sneller te laten lopen, vlieg hoofdzakelijk fotoscenery van Europa, heb ik heelveel bestanden afgevinked.
Wel staan aan; Global, Generic & Vehicle library. en Western Europe.

Road Vehicles staat op 78%

Nog steeds geen autoverkeer op de A28 NL 2000 scenery.

Misschien moet ik de opstart disk van FSX maar eens zoeken en alles laten herstellen.

Groet,
Thomas
Afbeelding

arno
Site Admin
Site Admin

Bericht door arno » 25 apr 2019, 15:54

kaasjager schreef:
25 apr 2019, 13:34
Nog steeds geen autoverkeer op de A28 NL 2000 scenery.
Dan moet je dit eens aankaarten op het forum van NL2000. Want bij mij is het druk genoeg op de a28 zeker als het de slider naar 90% wordt gezet.
En op maandagochtend is het nog drukker :mrgreen:
Wat ik ook al eerder schreef, NL2000 heeft zijn eigen autoverkeer gemaakt/geinstalleerd.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

Plaats reactie

Terug naar “AI-Traffic”