Aankomst en vertrektijden AIFP2

De Traffic vragen, Afcad, TTools, PAI. World of AI, we gaan het hier verzamelen!

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
rhderouw
Student Pilot
Student Pilot

Aankomst en vertrektijden AIFP2

Bericht door rhderouw » 17 feb 2015, 14:49

Hallo,

Ik ben helemaal nieuw, dus ik hoop dat het allemaal goed gaat, en mijn vraag in de juiste rubriek terecht komt.

ik heb een vraag over het gebruik van AIFP2 en FSX :

Wanneer ik een toestel om bijvoorbeeld om 11:00 wil laten landen in AIFP2 op bijvoorbeeld EHRD, staat het toestel al aan de grond
Laat ik hem om 11:01 landen, is het toestel nog in de lucht en duurt het soms nog wel 5-10 minuten voordat het toestel landt.
Dit geldt voor alle vliegvelden, en alle vliegtuigen

Wanneer ik een toestel om 11:00 wil laten vetrekken, gebeurt dit altijd enige minuten later (tussen de 2-7 minuten), ook dit geldt voor alle vliegvelden en alle vliegtuigen

Ik kan er geen pijl op trekken, maar ik wil gewoon om 11:00 kunnen vertrekken met mijn toestel, en dan de toestellen zien die ik in AIFP2 aangegeven heb dat zij om 11:00 landen, of ook op de zelfde tijd vertrekken.

Misschien is er iemand die mij kan helpen.

Thnx,
Roelof

arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid

Re: Aankomst en vertrektijden AIFP2

Bericht door arno » 17 feb 2015, 15:25

Wacht even op een reactie van onze admin FSTHEO. Die is een kei in het oplossen van dat soort zaken :y:

By the way: welkom op dit forum :dup:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo » 18 feb 2015, 16:51

Nou ja.... :oops:

Hou er rekening mee dat de traffic engine (het gedeelte van FS wat de traffic aanstuurt) niet het allersterkste deel van FS is Roelof. Er gaan wel eens dingen verkeerd.

Ik neem aan dat je FS opstart in de buurt van 11:00 uur. De engine krijgt het op dat moment vreselijk druk, FS kijkt een minuut of 10 tot een kwartier terug en in een straal van 40 mijl probeert hij alles op gang te brengen, wat er op dat moment aan activiteit nodig is volgens de vliegplannen.
Toestellen aan de grond worden klaar gezet, toestellen die in de lucht horen te zijn worden 'ergens opgehangen' en de boel komt op gang.
En dan gaat het mis met toestellen die eigenlijk op dat moment met de landing bezig zouden moeten zijn. En dus hangt FS die toestellen op een hoogte op, vanwaar op dat moment de landing ingezet wordt en dat gaat extra minuten kosten.

Ik zou zeggen, probeer eens, als je de activiteiten rond 11:00 uur wilt zien, FS te starten om 10:45. Dan heeft hij even de tijd om de dingen op een rijtje te zetten. :D

Theo :wink:

greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan » 18 feb 2015, 20:27

Er is nog een mogelijkheid:
Als je met AIFP een vliegplan maakt kun je bij traffic percentage een getal invullen. Als je kiest voor 1% zal je traffic altijd zichtbaar zijn mits in FSX je traffic niet op nul procent staat.
Maar staat je traffic in FSX op >30,40%, dan kan het een drukke boel worden, zeker op grote velden.
Zet daarom bij wijze van test je traffic slider eens op 10%, of nog minder.
Als dat niet je bedoeling is (als je veel traffic wilt zien) is de oplossing van Theo de beste.
Afbeelding

rhderouw
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door rhderouw » 03 apr 2015, 14:19

Dank voor jullie reactie, ik dacht dat ik iets fout deed, maar ik moet gewoon geduld hebben.

Plaats reactie

Terug naar “AI-Traffic”