2 controllers. X-plane kiest steeds de verkeerde

Algemene discussieplek voor alles betreffende X-Plane

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
FlightingFer
Observer
Observer
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2018, 12:39

2 controllers. X-plane kiest steeds de verkeerde

Bericht door FlightingFer »

Beste sim-piloten.

Ik ben enkele weken geleden begonnen met X-plane 11 en heb inmiddels het virus al aardig te pakken.....

Ik loop echter steeds tegen een kleine ergernis aan. Ik heb nl standaard 2 verschillende controllers aangesloten waarvan ik de Logitech Flightstick voor X-plane wil gebruiken. Helaas moet ik die bij elke opstart steeds opnieuw selecteren. Wellicht zet hij ze standaard in alfabetische volgorde en die andere controller staat dan dus bovenaan. X-plane vraagt dus steeds welke ik wil gebruiken. Is dit op de een of andere manier te omzeilen of b.v. bij de opstart mee te geven welke hij moet gebruiken? Ik gebruik eventueel Logitech profiler maar kan daar geen mogelijkheid vinden om een controller aan een profiel te koppelen.

weet iemand raad.....?
Tnx, Fer
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: 2 controllers. X-plane kiest steeds de verkeerde

Bericht door Gerbress »

Met jouw virus en alleen maar vliegen met xplane11 zou ik zeggen, trek de andere usb stekker eruit en het is opgelost. Gr Gerard
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Plaats reactie