Het is precies andersom. de naald verteld nóóit in welke mate je moet opsturen. Je kan alleen opmaken of je links- of rechtsom moet gaan sturen, hoeveel? geen idee.triepok schreef: Want in de test zegt die rechte naald juist (als ik op een andere koers zit) : ga naar 135. En niet dat ik dan weet op welk radiaal ik dan zit. Of bedoel je iets anders…of in een andere situatie?
Zo zie je, de praktijk testen met de theorie is toch verwarrend voor een leek als ik…
Heading: 125 richting Schiphol
CDI gezet op 125: pijl naar rechts ik moet naar rechts.
Dit klopt, je wilt radiaal 125 inbound vliegen, maar je zit links tov van deze radiaal.
Ik draai aan de OBS bij CDI tot pijl recht is: er staat 135 bovenaan
ja en? dit verteld jou dus helemaal niks. Puur voor oriëntatie kan je nu zien op welke radiaal je zit. Mocht hij nu ´135 FROM´ aangeven, dan weet je dat je (135-125=) 10 radialen naast de gewenste radiaal zit.
Ik Koers naar: 135 om te onderscheppen, radiaal onderschept
Dit klopt niet. Dit moet je echt uit je hoofd zetten. Voor nu: radialen onderschep je ALTIJD in een hoek van 45*. Dus als we hierboven zagen dat je op radiaal 135 zat ipv 125, dan moet je; (125*-45*) heading 080 opsturen.