Heel mooie screenshot!
Op Duxford was op 3 en 4 september de Battle of Britain Memorial Air Show. Wellicht heeft de maker van het screenshot zich daar door laten inspireren. Tot en met verleden vrijdag kon je bij Just Flight hun Hurricane krijgen bij invulling van een enquête. Eén van die Hurricane’s uit dat pakket is de P3878 YB-W die toen ook in de lucht is geweest. Het virtuele exemplaar is vrij goed, met inbegrip van de flight dynamics.
Van de Swordfish van de Royal Navy Historic Flight die toen vloog, heb ik nog geen repaint gevonden, wel een andere, gemaakt door A.F. Scrub. Model knudde en de flight dynamics kan ik niet beoordelen.
In de voormiddag was af en toe Harvard G-BJST in de kleuren van Prince Philip's KF729 in de lucht. Ook daar vond ik geen repaint van, wel van de G-BTXI die op Duxford thuishoort maar tijdens deze luchtshow in de hangar stond. De repaint is gemaakt door Chris Fleet voor AlphaSim’s Harvard waarvan de voornaamste goede eigenschap is dat er talloze repaints voor beschikbaar zijn. De flight dynamics van deze add-on zijn helaas niet goed maar het geluid is prachtig.
De hier getoonde add-on's zijn via AVSIM, inclusief Duxford, dat gemaakt is door Tom Arnold.
Spitfire add-on's zijn er vele, in kwaliteit variërend tussen slecht en uitmuntend maar (re)paints van de exemplaren die op 3 en 4 september meededen, heb ik nog niet gevonden.