Korte vragen topic

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2004 (ook bekend als FS9)

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Korte vragen topic

Bericht door arno »

Het is wel een legaal exemplaar? Want die foutmelding kwam in het verleden veel voor bij gebruikers die fs2004 via een Torrent binnen haalden :mrgreen: .
dutchpilot22 schreef: and that the file is not in use.
Had je fs2004 al eens eerder geinstalleerd en misschien niet alles verwijdert?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
dutchpilot22
Observer
Observer
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jan 2013, 22:20

Re: Korte vragen topic

Bericht door dutchpilot22 »

Bedankt voor de snelle antwoorden!

Ik heb nog zo'n 211 GB ruimte over dus daar zal het niet aan liggen. FSX ook al gede-installeer, de versie is ook legaal. Heb alleen nog wel erg veel add-ons opgeslagen voor zowel fs2004 en FSX. Heb hem al wel vaker geinstalleerd ja! Lastig dit..
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Korte vragen topic

Bericht door FlipS »

Dan zou ik het even niet weten. Misschien één van de FS2004 gebruikers?
Wat je in elk geval kunt doen, is een schijfopruiming, eventueel defragmentatie en dan een registry boost (bijvoorbeeld met freeware CCleaner dat desgewenst ook de schrijfopruiming voor zijn rekening kan nemen).
De aanwezigheid van add-ons zou voor de installatie van de FS niets uit mogen maken.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
rikdegraaff
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 okt 2011, 11:46
Locatie: Perimeter Arnhem
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door rikdegraaff »

Even een vraagje: Ik vlieg nu al een half uur rondjes. [vlieg]
Dit na een route ingesteld van Rotterdam(EHRD) naar London City(EGLC) en dan met IFR, en ook nog VOR to VOR.
Echter stuurt FS9 me op heading 105 i.p.v. het volgende VOR baken.

Zo duurt mijn vlucht nu al 1:45 uur...?
Wat doe ik verkeerd?

PS. Dit is toch het goede topic voor mijn vraag(je)?
Groeten, Rik
Gebruikersavatar
Nocila
Instructor
Instructor
Berichten: 364
Lid geworden op: 17 jan 2008, 15:39
Locatie: Gouda

Re: Korte vragen topic

Bericht door Nocila »

Stel je, ervan uitgaande dat je met een standaard FS vliegtuig vliegt, wel de frequentie en de richting van het VOR baken waar je naar toe wilt vliegen in en heb je ook de NAV knop geactiveerd?
Groeten Nico

Je bent nooit te oud om te spelen, je bent pas oud als je niet meer speelt.
rikdegraaff
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 okt 2011, 11:46
Locatie: Perimeter Arnhem
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door rikdegraaff »

Ik heb niets ingesteld, alleen de GPS aangeklikt en geluisterd naar de ATC.
Maar ik had de instellingen ingesteld via een oude handleiding van FSBase.nl

Ik vloog inderdaad met een Cessna.
Maar heeft iemand een "handleiding" of tips hoe ik dan beter kan vliegen, en zodat ik wel kan landen?

Alvast bedankt! :ap:
Groeten, Rik
rikdegraaff
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 okt 2011, 11:46
Locatie: Perimeter Arnhem
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door rikdegraaff »

Jongens, sorry voor de dubbelpost, maar ik moet even wat kwijt.

Ik heb een trial van een oude FSNav gedownload, en eventjes geinstalleerd.
Werkt perfect, echter hoe stel ik mijn Cessna zo in dat ik goed vlieg.
Volgens mij moet ik dan ook de NAV frequenties instellen, toch?

Ik wil zo graag een vlucht maken, maar het lukt me nog steeds niet... ><
Ik hoop snel wat te horen.

EDIT: Nu gaat het volgens mij wel goed met de FSNav instellingen :D
EDIT2: Woohoo ik ben veilig en wel geland in London City [vlieg] ...!!!!!
Ik snap nu hoe het allemaal werkt (met een beetje hulp van FSNav dan)!
Groeten, Rik
Sandrvich
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 nov 2009, 08:38
Locatie: Tirana, Albanië

Re: Korte vragen topic

Bericht door Sandrvich »

Iemand enig idee hoe ik het Miiden-Oosten een beetje aan kan kleden? Ik heb FlyTampa Dubai, maar de rest van de Sahara ziet er bijvoorbeeld verdacht groen uit voor een zandbak. :-x
Afbeelding Trăiască Republica România! Afbeelding
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Korte vragen topic

Bericht door FsTheo »

Je kunt "2004_wood_desert.zip" eens proberen Sander, daarin zouden ook vervang teztures voor de 'desert' zitten. :D

http://www.hovercontrol.com/cgi-bin/ifo ... 117&tt=zip

Theo :wink:
wendyjanssen
Observer
Observer
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2019, 16:20

Re: Korte vragen topic

Bericht door wendyjanssen »

Hoi! Ik ben nog maar net lid geworden en heb nu al een korte vraag ;-) Ik ben gek op FS maar ben echt toe aan een nieuwe computer, mijn huidige is veel te traag. Ik ben al even gaan googlen en kom dan op van die vergelijkingssites terecht zoals deze: https://knibble.nl/pc best handig als je weet welke filters echt belangrijk zijn voor het spelen van FS. Voel mij wel een beetje blond, dus als iemand tips heeft dan hoor ik die graag. groetjes Wendy
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Korte vragen topic

Bericht door FlipS »

Welkom op dit forum, Wendy!

Eerste vraag n.a.v. jouw vraag is met welke simulator je verder wilt. Voor FS9 heb je (naar hedendaagse begrippen) geen zware pc nodig. Dan zou ik een tweedehandsje kopen voor € 250,- of daaromtrent.
Voor een kale FSX moet je denken aan € 600,-; voor FSX met mooie add-ons € 1200,- of meer. Add-ons maken het veel mooier maar kunnen een enorme invloed hebben op de belasting van de pc. Een halvering van de frame rate of nog minder is niet abnormaal met mooie add-ons.
Voor P3D v4 kaal is een pc van € 1000,- waarschijnlijk genoeg; met mooie add-ons ga je richting € 2000,- of hoger.
Een goede pc voor X-Plane 11 is zelfs nog duurder.
Wat je voor Aerofly FS2 nodig hebt, weet ik niet.
En zoals je elders op dit forum kunt lezen, komt Microsoft in maart 2020 met een nieuwe flight simulator voor pc die alles slaat wat op dat gebied bestaat, maar waarvan de systeemeisen nog niet bekend zijn. Die simulator zal gedeeltelijk draaien in een server van Microsoft zodat ik verwacht dat je die simulator met een goede game pc kunt draaien.

Verder kun je op Tweakers steeds een Best Buy Guide vinden; klik hier.
FSX en P3D leunen erg zwaar op de cpu. Voor FSX heb je een vrij goede videokaart en voor P3D v4 heb je een goede videokaart nodig. Dat laatste hangt dan ook weer af van de resolutie van het beeldscherm dat je kiest. Een 'gewoon' beeldscherm is HD oftewel 1920 x 1080 pixels. Je hebt schermen die een beetje groter zijn (1920 x 1200; dan zie je iets meer van de instrumenten), schermen die ongeveer anderhalf x HD zijn (2560 x1440) en 4K schermen (3840 x 2160). Dat laatste is supermooi, erg duur en kost een erg zware videokaart. En er zijn extra brede schermen.

Je kunt op PassMark vergelijkingen (op basis van 'benchmarks') vinden voor cpu's en videokaarten.
Laat eerst even weten met welke simulator je verder wilt, dan zal ik wat suggesties doen voor de hardware.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie