Stel hier uw X-Plane vragen.

Algemene discussieplek voor alles betreffende X-Plane

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
tinus744
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 feb 2012, 00:25

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door tinus744 »

@kaasjager
https://www.youtube.com/results?search_ ... c+tutorial

Verwacht er niet teveel van. Ik gebruik het in ieder geval nooit. Beter om, als je verder bent, met live ATC te gaan vliegen. Dan heb je te maken met andere X-Plane gebruikers die het leuk vinden om jou de weg te wijzen.

Moet je wel ervaring voor hebben want die ATC boy's stellen eisen dat je moet weten wat de standaard procedures zijn.
Gebruikersavatar
kaasjager
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2009, 10:36
Locatie: Ermelo

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door kaasjager »

Ik heb de link bekeken.
Dat is nog een flinke studie maar ik ga het proberen.
Bedank tinus. :dup:
Afbeelding
Gebruikersavatar
kaasjager
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2009, 10:36
Locatie: Ermelo

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door kaasjager »

Hallo Leen,

Tijdje bezig met X-Plane 10.36.
Wat mij opvalt dat de RT vanuit het vliegtuig altijd vrouwelijk is en dat vind ik jammer.
Is deze ook te veranderen?
Afbeelding
Leendejager
Executive Poster
Executive Poster
Berichten: 3455
Lid geworden op: 06 jan 2007, 09:41
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door Leendejager »

Ik heb géén idee.
Wellicht kun je deze vraag stellen op X-Plane.org. ( in`t Engels)
Daar komt het antwoord vast wel.

Leen
Afbeelding
"Non licet omnibus volare cum aquilis" (Azzurro)
stevenheutink
Observer
Observer
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:57

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door stevenheutink »

Als ik met de 747-400 vlieg valt na 30 minuten de autopiloot uit kan iemand hier een antwoord voor hebben.
Wichert
Observer
Observer
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2013, 09:41

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door Wichert »

Ik heb x-plane 10 op mijn iMac late 2013. Tevens heb ik ook een X-plane 10 op mijn win 10 Laptop.
Ik krijg mijn joystick logitech extreme 3 d pro niet goed geïnstalleerd. Hij stuurt soms automatisch naar links hij blijft niet horizontaal vliegen.
Ik zie ook bij het toewijzen van de functies pit-roll-yaw en itrottle dat ik maar 4 functies kan toewijzen. Op sommige filmpjes op youtube zie ik bij sommige veel meer instellingen zoals park-break left en right die je ook kunt toewijzen. Ik kan maar niet vinden hoe men dat doe om meer dan 4 functies toe te wijzen. Graag wat tips of een een verwijzing waar ik dit kan vinden. Alvast bedankt.
Leendejager
Executive Poster
Executive Poster
Berichten: 3455
Lid geworden op: 06 jan 2007, 09:41
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door Leendejager »

moet in te stellen zij onder joy-stick and buttons.
Afbeelding
"Non licet omnibus volare cum aquilis" (Azzurro)
necrofrost
Observer
Observer
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2016, 11:18

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door necrofrost »

hey Allemaal,

ik ben echt een newbie als het op x-plane aan komt. heb in het verleden wel vaak FSX gespeeld, maar wou toch iets anders. heb ooit x-plane 9 op dvd gekocht, maar eigenlijk nooit gespeeld. en nu dus x-plane 10 gekocht en wel begonnen met spelen. Echt tof.

maar wat ik mij afvroeg. Als je mooie vliegtuigen wilt zoals de http://store.x-plane.org/Boeing-767-300 ... p_444.html moet je dan altijd geld betalen? of zijn er ook mooie andere downloads te vinden?

groet,
Henk
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door Gerbress »

Ik heb zojuist dit binnen-gehaald!!
http://xplanereviews.com/index.php?/for ... 0-by-eadt/
Ben bezig met de Joystick Saitek X52 in te stellen, werkt erg prettig en alles ziet er goed uit. Hiervoor vlieg ik met PMDG 737NGX op FSX met Windows10. Als ik verder ben, heb ik dus een goed vergelijk met de 737.
Sterkte ermee en houdt ons op de hoogte. Groet Gerard.
Laatst gewijzigd door Gerbress op 22 sep 2016, 20:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Leendejager
Executive Poster
Executive Poster
Berichten: 3455
Lid geworden op: 06 jan 2007, 09:41
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door Leendejager »

Het aanbod in GA is groter dan dat van de airliners maar ook daarvan is aardig wat freeware te vinden.

http://forums.x-plane.org/index.php?/fi ... and-later/
Afbeelding
"Non licet omnibus volare cum aquilis" (Azzurro)
Gebruikersavatar
LNRalph
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2013, 21:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door LNRalph »

De x737 zit goed in elkaar. In combinatie met XHSI een leuk freeware pakket.
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door Gerbress »

Ik ben ook maar eens begonnen met de demo xplane10.5. Wel met een vreemd verschijnsel, n.l. als ik opstart met de default en de x737 dan komt de framerate op 27 tot 30 en bij een volgende opstart weer tot maar 5 tot 7.
Als het me lukt de opstart met 27 te pakken en ik gebruik even wat toetsen, valt hij af tot 5. Verder stel ik niets in, of verander niets. Dus gewoon een default demo opstart. Dat wordt dus moeilijk om e.v.t. te kopen.
Diverse malen opnieuw installeren maakt niet uit. Wat te doen en hoe kan dit??/ Groet Gerard.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Leendejager
Executive Poster
Executive Poster
Berichten: 3455
Lid geworden op: 06 jan 2007, 09:41
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door Leendejager »

Heb je de demo al ge-updated?
Updaten met de X-Plane installer, te downloaden op de website van X-Plane.

Het zou ook kunnen zitten in de laatste windows10 update, ik weet er het fijne niet van maar misschien moet je maar eens gaan lezen op X_plane org.
Ikzelf heb nog niet de laatste windows versie.
Microsoft maakte bij de laatste update een grote fout en vele machines kunnen voorlopig niet updaten todat microsoft er een tooltje voor gemaakt heeft
ZIE https://tweakers.net/nieuws/116309/gebr ... en-na.html

LET op

Als je gebruik maakt van de mogelijkheid on NU X-Plane te kopen op de website van LaminarResearch krijg je gratis X-Plane 11 die over een maand uitkomt.


Leen
Afbeelding
"Non licet omnibus volare cum aquilis" (Azzurro)
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door Gerbress »

Ja dat moet uit mijn verhaal komen. Ik heb via de installer de demo geupdate. Werken doet hij perfect, alleen dat ineens afvallen van de framerate is vreemd. Bij mij is zonder pardoes wel de windows10 binnengestormd, dit valt niet tegen te houden. Het gevolg was dat mijn saitekx52 niets meer doet. Via hun website alle voorstellen geprobeerd maar ho maar. Microsoft wordt bedankt. Ik ga eens verder kijken met jouw advies, je hoort nog. Bedankt, Gerard
Edit: Het gaat bij mij niet om die 96 update, die heeft microsoft al teruggetrokken vanwege klachten, maar ik heb het over die grote upgrade jubileum. Valt niet tegen te houden.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Leendejager
Executive Poster
Executive Poster
Berichten: 3455
Lid geworden op: 06 jan 2007, 09:41
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door Leendejager »

Ook de jubileum versie heeft problemen met X-Plane ( maar niet bij iedereen )
Afbeelding
"Non licet omnibus volare cum aquilis" (Azzurro)
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door Gerbress »

Bij mij dus, groetjes
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Leendejager
Executive Poster
Executive Poster
Berichten: 3455
Lid geworden op: 06 jan 2007, 09:41
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door Leendejager »

Ik heb vandaag op het X-Plane.org forum gelezen dat de oplossing van het probleem beschikbaar is.

Het schijnt allemaal iets te maken te hebben met de nieuwste X-Box-app.
Die schijnt iets te doen wat NVidia niet leuk vind.
NVidia en Microsoft zijn eruit gekomen.

Men is het er unaniem over eens dat de nieuste NVidia drivers de uitkomst brengen.

Groet

Leen
Afbeelding
"Non licet omnibus volare cum aquilis" (Azzurro)
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door Gerbress »

Bedankt Leen, even afwachten tot er een update van Vidia komt. Zojuist met de x737v5 maakte ik even een cabine draai en boem, framerate ineens van 27 naar 7. Dus niet handelbaar. Overigens heb ik daar geen last van met de default. Gerard.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door Gerbress »

Ik heb de laatste update van mijn Nvidia kaart binnengehaald en heb tot heden toe geen last meer gehad van terug vallen, dus goede hoop. Heb de aanbieding van Xplane11 gezien, maar dan moet ik wel zeker weten dat hij nog wel te draaien valt. Dus wachten we even de nieuwe Demo af die er ook aan zit te komen. Bedankt Leen voor de aandacht. Groet Gerard.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
bitje
Observer
Observer
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 dec 2016, 22:37

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door bitje »

Ik heb nog eens in mijn archief gekeken en mijn oudere nostalgische publicatie over X-Plane (5.54) en NL2000 scenery voor de MSF 2000 gevonden.
http://www.hetbitje.nl/bitje102k.pdf

Wellicht dat ik ook eens wat over X-Plane 10 en 11 moet gaan schrijven.

Als iemand voorzichtig wil beginnen, kan ik de Thrustmaster T-Stick aanbevelen. De knoppen laten zich prima programmeren in X-Plane.
Nu gebruik ik de Thrustmaster Hotas Warthog. Hiervan zijn de knoppen het beste in XP11 te programmeren.
Support van Thrustmaster is nihil.
Op de Hotas zitten 5 LED's, die te programmeren ziuden zijn, echter niemand weet hoe.

Ook heb ik ontdekt dat er verschillen zitten in vermogen van USB poorten, waar geeen enkele computer firma raad mee weet.
De TM Hotas en Joystick zijn aangesloten op een oude Sitecom 035 USB2.0 7 poorts HUB.
Zodra je de computer start (Windows 7 64-bit), gaat de verlichting in de Hotas branden op stand 2.
Daarbij geeft de Hotas een elektrosmog veld af, welke in stand 5 veel minder is, en via de TARGET software helemaal uit te zetten is.
Bij iedere start van de computer is het een race naar de TARGET software om de kerstboomverlichting uit te zetten.
Zo dacht ik, dat wanneer ik een USB hub met een schakelaar zou gebruiken, het probleem opgelost zou zijn.
Maar een USB hub van Ewent, evenals een van T-link hebben kennelijk te weinig vermogen om de Hotas sowieso aan te sturen.
Sitecom geeft geen antwoord, onderdelen leveranciers weten geen raad. Een USB tester geeft ook geen soelaas.
Het enige wat mij blijft is, wanneer ik niet vlieg om de USB plug uit de HUB te trekken.

Mem turbo vind ik een handig iets.
Als X-Plane aan het laden is, en tussendoor, kun je goed zien dat het geheugen veel in beslag genomen wordt.
Ik heb 32 GB RAM, en daarnaast een vaste Swap file van 32 GB op een andere partitie, en nu blijft er voldoende over.
schuuring
Observer
Observer
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2017, 20:28

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door schuuring »

Beste Luitjes,

als een nieuwkomer op dit forum heb ik voorlopig maar een vraag:
worden er door X-plane (11) gebruikers meetings georganiseerd ?

Heb wel begrepen dat het een pittige machine moet worden (zijn) voor het laten draaien van X-plane.

Vriendelijke groeten,

Ronald Schuuring.
Guido Pirard
Observer
Observer
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2017, 16:00

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door Guido Pirard »

Beste piloten,
Ik ben nieuw met deze Sim en weet nog niks van installeren van planes.

Probleem: Ik download een helikopter (MD-902 Explorer) van de Belgische luchtmacht (Politie) om in mijn X-Plane V11 te vliegen.
Deze koste me 25 euro maar nu krijg ik deze niet in mijn V11 omdat hij zegt dat het een versie (helikopter) is van X-Plane V10.

Ligt het aan mij of is dat nu zo moeilijk om deze te installeren in mijn V11?

Vriendelijke luchtgroeten,
Guido
[vlieg]
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door Gerbress »

Dit gaat zo niet lukken, hij is inderdaad alleen geschikt voor de versie 10. Ik weet niet of dit bij jouw aankoop dit vermeld stond. Ik vond ook op het xplane forum diverse pechhebbers die het niet voor elkaar krijgen en hierbij iemand die aan het experimenteren is geweest, bekijk het maar eens.
Hallo JuanGereda, ik heb de MD902 voor XP11 opgelost. U moet de nieuwste XP10 gebruiken (u kunt de gratis demo maken) en de MD902 XP10-bestanden openen in de PlaneMaker en opslaan. Daarna kunt u de bestanden in XP11 verplaatsen. Nu open je de MD902 in de PlaneMaker vanaf XP11 en je moet de oude GPS-platen verwijderen in de Panel Editor.
Nu kunt u de MD902 in XP11 vliegen. Sorry, het is niet toegestaan om de bestanden op het forum te uploaden. (Sent me a p.m.)


Als je voor het eerst begint met Xplane11, dan adviseer ik om niet direct aan het kopen te gaan maar eerst uitproberen. Je kan een prima free download van de 737 binnenhalen bij site EADT.EU en wel de X737-700 en de 800
Dan heb je voorlopig je handen vol. Succes groet Gerard
Laatst gewijzigd door Gerbress op 17 jun 2017, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Guido Pirard
Observer
Observer
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2017, 16:00

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door Guido Pirard »

Bedankt Gerbress,
Deze info was veel belovend maar ik ben er niet in geslaagd om de Heli aan te passen van V10 naar V11.

Dit is echt moeilijk voor een leek.
Veel knopjes, menu's en vele vragen in die Planemaker.
Steeds de melding van " Je hebt twee GPS'n en die moeten verdeeld worden onder pilot en copiloot."
Om zot te worden van die melding.

In ieder geval bedankt voor je info.

Groeten,
Guido Pirard

:hm
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 146
Lid geworden op: 30 jan 2008, 11:06
Locatie: Leidschendam

Re: Stel hier uw X-Plane vragen.

Bericht door Gerbress »

Jammer, ik geef hieronder de link naar de persoon goon818 in het forum, dan kun je hem benaderen en om de uploadjes vragen, dan ben je meteen klaar. (in zijn bericht vraagt hij om een mailje hiervoor) Gewoon nog even lekker doorbijten. Onder xplane moet je er af en toe flink tegenaan en dat is het leuke van vliegen.
http://forums.x-plane.org/index.php?/fo ... atibility/
Groet G. En laat ons weten!
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Plaats reactie