FSX steam versie
Moderator: Moderator-groep
-
- Student Pilot
FSX steam versie
Hallo,
Sinds een tijdje heb ik de steam versie gedownload. Ik kan inderdaad de instellingen veel hoger instellen zonder dat de zaak blokkeert. Toch is er naar mijn mening een tekortkoming. Als ik met de muiswijzer in de cockpit op een instrument, schakelaar of hendel ging staan, verscheen er in een kadertje de naam van het desbetreffend item met gegevens bv. "altimeter 817 feet", "de-ice switch" enz. Wat mij onmiddellijk opviel bij het gebruik van de steam versie ontbreekt dit kadertje met de naam van het item. Dit vind ik spijtig aangezien ik geen vliegtuig expert ben en ondervind ik veel moeilijkheden om met een nieuw vliegtuig te vliegen zoals er bij de steam versie een paar zijn. Is het misschien mogelijk om deze infokader extra te downloaden of via de instellingen in te schakelen?
Verder heb ik ook nog een probleem om bij de old timer "Nort American P-51D" de frequencies in te stellen. Ik wil bv. de frequentie Dortmunt 108.65Mhrz en ils freq. 109.15 of 110.30 instellen. Maar ik kan blijkbaar alleen freq. instellen tussen 118.00Mhz en136.95 Mhz. Ik weet nier hoe dat komt ? Werkte die vliegtuigen in die tijd misschien met andere frequencies. Is daar wat aan te doen? Dit zal waarschijnlijk niets met "steam" te maken hebben.
Groeten
Patrick
Sinds een tijdje heb ik de steam versie gedownload. Ik kan inderdaad de instellingen veel hoger instellen zonder dat de zaak blokkeert. Toch is er naar mijn mening een tekortkoming. Als ik met de muiswijzer in de cockpit op een instrument, schakelaar of hendel ging staan, verscheen er in een kadertje de naam van het desbetreffend item met gegevens bv. "altimeter 817 feet", "de-ice switch" enz. Wat mij onmiddellijk opviel bij het gebruik van de steam versie ontbreekt dit kadertje met de naam van het item. Dit vind ik spijtig aangezien ik geen vliegtuig expert ben en ondervind ik veel moeilijkheden om met een nieuw vliegtuig te vliegen zoals er bij de steam versie een paar zijn. Is het misschien mogelijk om deze infokader extra te downloaden of via de instellingen in te schakelen?
Verder heb ik ook nog een probleem om bij de old timer "Nort American P-51D" de frequencies in te stellen. Ik wil bv. de frequentie Dortmunt 108.65Mhrz en ils freq. 109.15 of 110.30 instellen. Maar ik kan blijkbaar alleen freq. instellen tussen 118.00Mhz en136.95 Mhz. Ik weet nier hoe dat komt ? Werkte die vliegtuigen in die tijd misschien met andere frequencies. Is daar wat aan te doen? Dit zal waarschijnlijk niets met "steam" te maken hebben.
Groeten
Patrick
- greencan
- Site Admin
Re: FSX steam versie
In de 'gewone' FSX bevindt zich onder settings/display/aircraft de mogelijkheid: Show cockpit tooltips. Daar kun je een vinkje zetten.
Ik weet niet of dat bij de steam versie ook kan, maar dat lijkt me haast wel.
De frequenties die het bij jou wel doen zijn de com. frequenties.
Bij mijn P51 in de VC zit aan de rechterkant een 'kastje' met com1, com2 en Nav. Daar kan ik door aan knopjes te draaien de juiste freq's instellen.
Ik weet niet of dat bij de steam versie ook kan, maar dat lijkt me haast wel.
De frequenties die het bij jou wel doen zijn de com. frequenties.
Bij mijn P51 in de VC zit aan de rechterkant een 'kastje' met com1, com2 en Nav. Daar kan ik door aan knopjes te draaien de juiste freq's instellen.

-
- Student Pilot
Ja, in de steam versie is dit hetzelfde en "show cockpit tooltips" is aangevinkt. Maar ik denk dat dit voor andere tips zijn die tijdens het vliegen worden gegeven zoals bv. "druk op D om de hoogtemeter juist te zetten". De settings /Display/Aircraft staan hetzelfde als in mijn oude FSX.
Wat de frequentie's betreft : In de radio stak probeerde ik ook met de knopjes te draaien maar telkens als ik lager ga dan 118.00 MHZ slaat hij terug op 136000 MHZ . Met andere woorden De frequentie lager dan 11800 kan ik niet instellen.
Wat de frequentie's betreft : In de radio stak probeerde ik ook met de knopjes te draaien maar telkens als ik lager ga dan 118.00 MHZ slaat hij terug op 136000 MHZ . Met andere woorden De frequentie lager dan 11800 kan ik niet instellen.
- greencan
- Site Admin
Dat klopt wel, dat zijn de com frequenties.
Dus er is geen aparte Nav afdeling..Dan valt er niet veel aan te doen denk ik.
Dus er is geen aparte Nav afdeling..Dan valt er niet veel aan te doen denk ik.

- FlipS
- Site Admin
Het zou nog kunnen dat de labels verdwenen zijn door de DX versie. Ik heb de oude FSX (boxed version); die draait default in DX9. Ik ben overgestapt op preview DX10. Daarmee zijn tevens alle labels verdwenen. Nou is preview DX10 een onvolmaakte versie zodat ik zou verwachten dat, als Steam Edition met DX10 werkt, alles weer werkt zoals het hoort en dat het programma compatible is met DX9. Maar ik heb SE niet zodat ik daar niet naar kan kijken, en als het probleem in de DX-versie zit, weet ik ook niet hoe je het moet oplossen, tenzij je dit kunt instellen zoals in de boxed version. Daar zou je even naar kunnen kijken.
Lijkt me vreemd als er geen NAV-radio is terwijl die er in de oude boxed version wel was. Ik meen me iets te herinneren dat MS soms geen plaats had voor alle instrumenten en radio's en dat je views kon omruilen om op die manier alles te kunnen gebruiken. Maar of dat zo is, kan ik dus zonder SE niet uitzoeken. Misschien is ergens een handleiding te vinden?
Lijkt me vreemd als er geen NAV-radio is terwijl die er in de oude boxed version wel was. Ik meen me iets te herinneren dat MS soms geen plaats had voor alle instrumenten en radio's en dat je views kon omruilen om op die manier alles te kunnen gebruiken. Maar of dat zo is, kan ik dus zonder SE niet uitzoeken. Misschien is ergens een handleiding te vinden?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
-
- Student Pilot
Ik heb dus beide versies, de boxed: FSX Deluxe Edision en de Steam Edition. Ik weet niet hoe ik "de Labels" moet instellen in de SE. Althans niet door "show cockpit tooltips" aan te vinken zoals Greencan zegt, want dit is aangevinkt.
Wat de NAV-radio bij mijn "Nort American P-51D" betreft: Dit vliegtuig heb ik enkel in de SE, in mijn Boxed versie was dat er niet bij. De P-51D in jouw box is misschien een andere P-51D.
Wat de NAV-radio bij mijn "Nort American P-51D" betreft: Dit vliegtuig heb ik enkel in de SE, in mijn Boxed versie was dat er niet bij. De P-51D in jouw box is misschien een andere P-51D.
-
- Senior Controller
Ik heb de steam edition, en ik ben er zeker van dat ik als ik bv op de knop voor heading in te stellen, dat ik dan een kadertje krijg ... ( dat is toch wat je bedoeld he ? ) . Post evt wat screenshots van je instellingen, dan vergelijk ik ze met de mijne
Terug van weggeweest!
Windows 10 64Bits|i5 4690K@4,4ghz|GTX950 2GB|8GB DDR3|Samsung 850 SSD 250GB
FSX|PMDG737|PMDG777|REX4
Windows 10 64Bits|i5 4690K@4,4ghz|GTX950 2GB|8GB DDR3|Samsung 850 SSD 250GB
FSX|PMDG737|PMDG777|REX4
-
- Student Pilot
Ik krijg geen kadertje met text wanneer ik met het pijltje over gelijk welk item ga staan. Toch niet in de Staem Edition Ik heb alle mogelijke instellingen i.v.m. text of labels aangevikt in de settings. Het lukt me enkel om screen shots maken met de F12 toets van het toetsenbord, maar dat werkt niet in de setting modus.