geheel verwijderen FSX
Moderator: Moderator-groep
-
- Controller
geheel verwijderen FSX
Ben al een poosje bezig om de restanten van FSX te verwijderen maar zonder resultaat. Ik denk dat er ergens nog iets blijft staan. Heb op een andere schijf de directory FSX aangemaakt dus niet meer onder de bekende games omdat het spel steeds stopte. Nu wil ik het spel installeren van een de cd maar deze blijft hangen met de vermelding dat ie aan het opruimen is. Hoe kom ik nu verder om alles er toch nog af te krijgen en FSX opnieuw te installeren op windows 7.
Heeft iemand voor mij een aantal tips. Gr van Wietske
Heeft iemand voor mij een aantal tips. Gr van Wietske
FSX
-
- Ere oud staflid
Re: geheel verwijderen FSX
Greencan heeft eens een beschrijving voor goed verwijderen op dit forum geplaatst. Misschien dat eens volgen?
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 80#p211646
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 80#p211646
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
- FlipS
- Site Admin
Wat gebeurt er als het installatieprogramma meldt dat het aan het opruimen is en je laat het installatieprogramma gewoon zijn gang gaan?
Er zijn programma's die niet alleen naar het programma zoeken maar ook naar alle bijbehorende bestanden; bijvoorbeeld REVO uninstaller. Maar dat werkt alleen als FSX nog wel aanwezig is.
Blijkbaar vindt de installer nog ergens een registratie. Belangrijkste is een registry boost (= opruiming) met CCleaner. Er zijn meerdere programma's waar je een registry boost mee kunt uitvoeren maar CCleaner is het enige betrouwbare. Als je registry verrommeld wordt (wat bij andere programma's wel mogelijk is) werkt er van alles niet meer naar behoren. Je hebt genoeg aan de freeware versie van CCleaner.
Er zijn programma's die niet alleen naar het programma zoeken maar ook naar alle bijbehorende bestanden; bijvoorbeeld REVO uninstaller. Maar dat werkt alleen als FSX nog wel aanwezig is.
Blijkbaar vindt de installer nog ergens een registratie. Belangrijkste is een registry boost (= opruiming) met CCleaner. Er zijn meerdere programma's waar je een registry boost mee kunt uitvoeren maar CCleaner is het enige betrouwbare. Als je registry verrommeld wordt (wat bij andere programma's wel mogelijk is) werkt er van alles niet meer naar behoren. Je hebt genoeg aan de freeware versie van CCleaner.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
-
- Controller
Jammer dat de links niet meer werken. Ben weer een paar uur zoet geweest. Nu cd erin en weer blijft ie hangen op Removing Applications.
In ieder geval bedankt voor je hulp.. Stop er eerst maar mee. Gr wietske
In ieder geval bedankt voor je hulp.. Stop er eerst maar mee. Gr wietske
FSX
- FlipS
- Site Admin
Na enig Googelen vond ik dat het nodig kan zijn om Microsoft KB928080.exe te draaien. Kan geen kwaad om dat te proberen.
-
- Controller
- FlipS
- Site Admin
Dat is vreemd want ik heb de URL van het web gekopieerd. Bij mij opent de link wel. Je krijgt dan een pagina op Support.Microsoft.com. Iets naar beneden scrollen en dan vind je "Resolution
The following file is available for download from the Microsoft Download Center:" en daaronder een download die KB928080.exe blijkt te zijn.
The following file is available for download from the Microsoft Download Center:" en daaronder een download die KB928080.exe blijkt te zijn.
-
- Controller
Oké bedankt. Ga ik daar even kijken.. Ik had de eerste download aangeklikt, ben de naam even kwijt. Kijk binnenkort wel even...
FSX
-
- Controller
Zou het trouwens ook nog kunnen als ik de harde schijf ga indelen in petities en daarop een aparte FSX directory aanmaak? Misschien heb ik dan niets meer te maken met al die meldingen etc.
FSX
- FlipS
- Site Admin
Als de FSX installer meldt dat die applicaties gaat verwijderen, betekent dat dat de installer een actieve licentie of iets dergelijks vindt. Die staat dan ergens in de registry, want anders had je geen speciaal programma nodig om die te verwijderen. Het maakt nu dus niets meer uit waar je FSX installeert en hoe, je zult altijd de foutmelding krijgen tot je de oorzaak hebt weggenomen.
Kennelijk is dit iets wat vaak verkeerd gaat, anders had Microsoft die KB928080.exe niet hoeven ontwikkelen.
Ik zou geen partities aanmaken; daar heb je vaker last dan voordeel van.
Kennelijk is dit iets wat vaak verkeerd gaat, anders had Microsoft die KB928080.exe niet hoeven ontwikkelen.
Ik zou geen partities aanmaken; daar heb je vaker last dan voordeel van.
-
- Controller
Nog een keer geprobeerd, link werkt wel alleen die exe bestand bestaan niet meer. Wat een toestand om dit weer te herstellen.
FSX
- greencan
- Site Admin
Tot mijn grote spijt en verdriet ging er iets erg fout met FSX/ acceleration, alweer een jaar geleden,zoiets.
Later bleek dat aan verkeerde videokaart-instellingen te liggen na een update, maar dat wist ik toen nog niet.
Tijd om mijn eigen medicijn eens toe te passen: FSX geheel verwijderen.
Dat ging niet goed. Ik herinner me dat Kevin hetzelfde probleem had.
Je moest op het eind de volgende procedure uitvoeren:
2. Type cd MicrosoftKB928080. (druk enter)
3. Type resetsldl -All, and then press ENTER. (druk enter)
En dan kreeg ik een foutmelding.
Acceleration was alsnog niet opnieuw te installeren.
Oplossing: Formatteren van de -in mijn geval- C schijf en met tranen in de ogen helemaal opnieuw beginnen.
Windows, Fs, addons, enzovoort.
Wat een werk om alles weer goed te krijgen, uren en uren...
Achteraf bezien was dat dan wel weer de moeite waard.
Dat ik het probleem op heb kunnen lossen is eigenlijk stom toeval.
Joop- een vriend van me- wilde net zo'n pc als ik heb: Een Micha-pc, en lekker vliegen. Als je niet weet wat een Micha-pc is, wil ik dat graag via pb uitleggen.
Joop deed er vervolgens niets mee en vroeg mij om zijn pc over te nemen, wat ik heb gedaan.
Identieke pc's, identieke hardware. Zijn videokaart-instellingen heb ik toen overgenomen op mijn pc.
Als een zonnetje!
Het probleem werd veroorzaakt door een update van mijn Nvidea drivers. Daar dacht ik goed aan te doen, updaten.
Na die update waren er meerdere instellingen gewijzigd.
Tip: Als alles lekker werkt, date dan niet up.
Later bleek dat aan verkeerde videokaart-instellingen te liggen na een update, maar dat wist ik toen nog niet.
Tijd om mijn eigen medicijn eens toe te passen: FSX geheel verwijderen.
Dat ging niet goed. Ik herinner me dat Kevin hetzelfde probleem had.
Je moest op het eind de volgende procedure uitvoeren:
2. Type cd MicrosoftKB928080. (druk enter)
3. Type resetsldl -All, and then press ENTER. (druk enter)
En dan kreeg ik een foutmelding.
Acceleration was alsnog niet opnieuw te installeren.
Oplossing: Formatteren van de -in mijn geval- C schijf en met tranen in de ogen helemaal opnieuw beginnen.
Windows, Fs, addons, enzovoort.
Wat een werk om alles weer goed te krijgen, uren en uren...
Achteraf bezien was dat dan wel weer de moeite waard.
Dat ik het probleem op heb kunnen lossen is eigenlijk stom toeval.
Joop- een vriend van me- wilde net zo'n pc als ik heb: Een Micha-pc, en lekker vliegen. Als je niet weet wat een Micha-pc is, wil ik dat graag via pb uitleggen.
Joop deed er vervolgens niets mee en vroeg mij om zijn pc over te nemen, wat ik heb gedaan.
Identieke pc's, identieke hardware. Zijn videokaart-instellingen heb ik toen overgenomen op mijn pc.
Als een zonnetje!
Het probleem werd veroorzaakt door een update van mijn Nvidea drivers. Daar dacht ik goed aan te doen, updaten.
Na die update waren er meerdere instellingen gewijzigd.
Tip: Als alles lekker werkt, date dan niet up.

- FlipS
- Site Admin
Sorry wietske, zover had ik het niet geprobeerd. Ik ben even aan het zoeken geweest en ik heb het bestand (gecomprimeerd tot .zip) gevonden op Fly Away Simulation
Op de pagina van Microsoft Support waarvan ik de link eerder gaf, staat wat je verder moet doen. Ik hoop dat het doet wat het moet doen.
Als dit allemaal niet lukt, dan blijft de oplossing van greencan over: formatteren en de hele pc opnieuw installeren ...
Op de pagina van Microsoft Support waarvan ik de link eerder gaf, staat wat je verder moet doen. Ik hoop dat het doet wat het moet doen.
Als dit allemaal niet lukt, dan blijft de oplossing van greencan over: formatteren en de hele pc opnieuw installeren ...
-
- Controller
Bedankt hiervoor. Nu opent ie wel en kennelijk op de achtergrond gebeurt er iets. Echter weer zonder resultaat....
De pc is van mijn vriend en hij wil deze absoluut niet formatteren enz.
Jammer dan moet ik fsx voorlopig maar vaarwel zeggen..
De pc is van mijn vriend en hij wil deze absoluut niet formatteren enz.
Jammer dan moet ik fsx voorlopig maar vaarwel zeggen..
FSX
- FlipS
- Site Admin
Heb je de oude boxed version of Steam Edition? Als je de oude boxed version hebt, kun je misschien proberen een repair uit te voeren. De installer vindt immers nog een registratie, hoewel je geprobeerd had FSX te verwijderen.
Andere mogelijkheid: als je de boxed version hebt, probeer dan Steam Edition te installeren. Dat kost een paar tientjes maar draait beter dan de oude boxed version. Voor zover ik weet kunnen boxed version en Steam Edition in dezelfde pc geïnstalleerd worden; met andere woorden: de oude installatie zou dan niet in de weg mogen zitten.
Andere mogelijkheid: als je de boxed version hebt, probeer dan Steam Edition te installeren. Dat kost een paar tientjes maar draait beter dan de oude boxed version. Voor zover ik weet kunnen boxed version en Steam Edition in dezelfde pc geïnstalleerd worden; met andere woorden: de oude installatie zou dan niet in de weg mogen zitten.
-
- Controller
Ik heb de oude FSX nog. Heb geen idee wat de steam is.
Ik zal eens rondkijken op het web.
Bedankt voor de tip.
Ik zal eens rondkijken op het web.
Bedankt voor de tip.
FSX
- FlipS
- Site Admin
Als je toch opnieuw moet installeren, zou ik adviseren om over te stappen op Steam Edition omdat dat voortdurend wordt verbeterd terwijl Microsoft definitief gestopt is met FSX. Je krijgt regelmatig updates van FSX Steam Edition.
FSX Steam Edition wordt uitgegeven door Dovetail Games. Je zult gemakkelijk informatie kunnen vinden op Internet.
FSX Steam Edition wordt uitgegeven door Dovetail Games. Je zult gemakkelijk informatie kunnen vinden op Internet.
-
- Controller
Bedankt voor je antwoord. Ik zal inderdaad dit gaan overwegen. Mocht ik hier vragen over hebben dan ga ik op een ander draadje verder. Bv installeren van vliegtuigen en of nl 2000 ook op steam werkt enz.
FSX