probleem met X-Plane op meerdere schermen

Algemene discussieplek voor alles betreffende X-Plane

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
hansle52
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2011, 15:16

probleem met X-Plane op meerdere schermen

Bericht door hansle52 »

Hallo,
Ik ben sinds enige tijd een gebruiker van X-plane. Momenteel draai ik X-plane 10.51 op een 4-tal pc's. 3 pc' zijn bedoeld voor het zicht naar buiten en 1 pc is voor de instrumenten. Deze pc draait op W7. De andere pc's draaien onder Linux (Mint 17.3) De pc die dus bedoeld is voor de instrumenten is de 'server' binnen het netwerk. Het liefste zou ik deze pc ook draaien onder Linux, maar door de problemen die ik ondervind om met name de go-flight artikelen aan de praat te krijgen, draait deze onder W7. (Ik heb van Go-Flight de GF-MCP, 2x de GF-166A en 2x de GF-46.) Ook heb ik nog de nodige hardware van Desktopaviator en een (omgebouwde Saitek yoke en een saitek voetenstuur. Alles draait op dit moment naar volle tevredenheid, terwijl de 3 (22") monitoren een erg leuk beeld naar buiten geven. Tot zover alles in orde, maaaaar ik heb het volgende probleem.
Wanneer ik het beeld bekijk op de monitoren, dan blijkt dat het vliegtuig op deze pc's niet aan de grond staat, maar boven de grond zweeft en dan niet enkele centimeters, maar meerdere meters. In de lucht is dit niet zo'n probleem, maar eenmaal geland is het geen gezicht. Dit speel op alle 3 de beeldschermen. Wanneer ik een andere vliegtuig kies, staat alles ong. 5 seconden aan de grond en daarna gaat alles weer de lucht in. Ik vermoed dus dat de w7 pc een signaal afgeeft dat op de andere pc's het beeld verziekt.
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe, en zeker zo belangrijk, hoe kan ik dit verhelpen.
Hans
wim1976
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 156
Lid geworden op: 31 mar 2011, 15:37
Locatie: Barneveld

Re: probleem met X-Plane op meerdere schermen

Bericht door wim1976 »

Oei, dit is wel heel specifiek. Heb je al eens contact gehad met de support afdeling van Laminar Research.
hansle52
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2011, 15:16

Re: probleem met X-Plane op meerdere schermen

Bericht door hansle52 »

Probleem opgelost!
Ik ben verder aan het kijken geweest en het bleek dat ik de grafische instellingen van de 'server' zoveel mogelijk uit had gezet, omdat deze pc de minste performance had. Eén van de vinkjes die uitstonden was "Runways follow terrain contours". Toen ik dit vinkje weer had aangezet en X-plane opnieuw gestart had bleek alles naar behoren te werken.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: probleem met X-Plane op meerdere schermen

Bericht door arno »

Dank voor de terug koppeling :dup:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Plaats reactie