Hallo allemaal,
Dank voor de duidelijke uitleg. Dit geeft me weer wat meer inzicht in het, op de beste manier, Tweaken van mijn systeem.
Dit lijkt zeker per Pc te verschillen. Zelfs bij twee identieke systemen schijnt Fs zich anders te gedragen.
Ik heb AM op 84 gezet maar mijn systeem begon direct te protesteren. Ik kreeg last van "stutters" en de Rwy-lights werden eerst zwarte blokjes voordat ze zichtbaar werden. (Schijnt te maken te hebben met ORBX-Trees).
Tevens heb ik ook maar eens geëxperimenteerd met de FPS.
Wanneer ik die op Unlimited zet is mijn systeem net een op hol geslagen paard. Hij schiet van de 40 naar 140 om dan weer een paar seconden te blijven hangen rond de 15 Fps.
De "logische" 30Fps zit mijn Pc ook niet lekker. Uiteindelijk heb ik gemerkt dat, wanneer ik hem lock op 40Fps, hij als een zonnetje draait. Ik zie dan nergens stutters, flitsen of andere rariteiten. Dus, so be it.
Ook kwam ik op YouTube nog een toelichting van Chrisrambo tegen. Hij heeft toevallig de zelfde Gpu als ik en wat hij vertelde over zijn settings klonk heel erg logisch en verhelderend.
https://www.youtube.com/watch?v=LEVTMN6cHI8
Waar het (denk ik) op neer komt is het volgende:
'wanneer je een paar mooie schilderijen op de maan zet zul je deze absoluut niet kunnen zien. Wanneer je je Pc zo instelt dat hij ook deze details moet gaan berekenen is dit dus een belasting die ten koste zal gaan van je eigen beleving en observatie'.
Zo heeft hij zijn resoluties een stuk lager staan dan dat ik had. Toen ik ook bij mij de resoluties (bijna) halveerde zag ik geen enkel verschil in detail t.o.v. de Max-settings. Alleen werd het beeld weer een heel stuk rustiger.
Dit in combinatie met de Fps die bij mij op 40Fps staan is voor mij denk ik de beste setting. Het enigste dat ik bij mij wel nog heb toegevoegd is FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.15
Dan nog even een mazzeltje voor mij persoonlijk.
Een kennis van me heeft Fsx-Steam thuis liggen dit ik zo kan ophalen. Hij heeft het ooit gekocht op een markt en dacht dat het een leuk schietspelletje was. Hij is meer een GTA type

.
Aangezien ik nog niet veel Add-ons heb geïnstalleerd en nu toch wat meer kennis heb van het Tweaken vraag ik me af of het de moeite is over te stappen van de Boxed versie naar Steam. Er schijnen migratie-mogelijkheden te zijn maar zoals ik al zei heb ik op dit moment alleen ORBX en REX gebruikt en die zijn zo overgezet. Is dit de moeite waard denk je?
Ik sta uiteraard open voor reacties en meningen.
Groet,
Ticon65
(at) FlipS:
Excuus, ik lees je reactie pas nu ik ben ingelogd op Dfs.
Ik kan je slotvraag met "Ja" beantwoorden.
Wanneer ik Dx-10 activeer sluit ik Fsx eerst helemaal af (om de wijzigingen in mijn Cfg door te laten voeren) en na een tijdje start ik hem weer op. Ik zie dan meteen dat Dx-10 actief is.