airmanager 3

Algemene discussieplek voor alles betreffende X-Plane

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
wdelcart
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2017, 18:14

airmanager 3

Bericht door wdelcart »

mayday maday mady
Ik heb xplane 11 via cd geinstaleerd werkt prima pc werkt alleen voor xplane
zou nu graag een tweede scherm met instrumenten hebben beiden werken onder windows 10 via airmanager 3 in demo voor een maand en het
werkt in test mode maar kan onmogelijk koppelen aan xplane11 onderaan rechts blijft in searching for flight simulator ook airmanager2
ook met ip adres lukt het mij niet alsook firewall afgezet zonder resultaat is er airplain11 ergens een parameter die ik na 3 weken zoeken nog over het hoofd zie
Haast de wanhoop nabij wacht met veel spanning
Thair.nl
Instructor
Instructor
Berichten: 417
Lid geworden op: 25 dec 2012, 10:23
Locatie: EHRD
Contacteer:

Re: airmanager 3

Bericht door Thair.nl »

Dit kan een aantal oorzaken hebben.

Zitten beide PC's in hetzelfde subnet?
Als dit niet zo is, dan kunnen de PC's elkaar niet zien en zal dus ook Air Manager geen verbinding kunnen krijgen. De IP-adressen van beide PC's moeten op het laatste octet na gelijk zijn en het subnetmask zou 255.255.255.0 moeten zijn op beide machines.

Is de configuratie binnen Air Manager goed?
Heb je in de settings tab aangegeven dat X-Plane je Flight Simulator is.
Heb je onder "Flight simulator connection" aangegeven dat X-Plane op een remote computer draait en daaronder ook het IP-adres van die PC opgegeven.

Heb je de Air Manager Plug-in geïnstalleerd?
Bij Air Manager wordt een plug-in meegeleverd die moet worden geïnstalleerd op de PC waarop je flight simulator draait anders kan er geen verbinding worden gemaakt.

Ik hoop je hiermee een stuk op weg te hebben geholpen.

Groetjes,

Theo.
i7-3770K, 16GB, GTX670, BenQ W1080ST / i5-3550, 8GB, HD5770 / Q6600, 4GB, HD4570 / G1610, 4GB / Saitek yoke,TQ, rudder / OC 737 MCP, EFIS / 10 monitors / Prepar3D, ProSim737, PFPX, TopCat, ASN. websites: thair.nl, facebook.com/thair.nl
wdelcart
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2017, 18:14

Re: airmanager 3

Bericht door wdelcart »

voor alle zekerheid nog eens gecontrleerd
xplane ziet air manager maar air manager blijft zoeken rechts onder
maar bedankt voor het snelle andwoord
wdelcart
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2017, 18:14

Re: airmanager 3

Bericht door wdelcart »

hoeraaaaa
het werkt opgelet onder windows10 moeten de twee pc's ik weet niet het juiste nl woord daar ik reeds 25 jaar in fr woon het groupe residentielle zitten ik vermoet huisgroep ondertussen plug in 2.1.7 ook geinstaleerd voor de ondersteuning van de x64
Thair.nl
Instructor
Instructor
Berichten: 417
Lid geworden op: 25 dec 2012, 10:23
Locatie: EHRD
Contacteer:

Re: airmanager 3

Bericht door Thair.nl »

Ik weet ook het Nederlandse woord niet voor (gebruik altijd de Engelse versies) maar daar heet het inderdaad ook Homegroup. Binnen Windows is dat inderdaad een eerste vereiste om PC's met elkaar te kunnen laten praten. Verder gebruik ik zelf op alle PC's ook dezelfde gebruikersnamen en wachtwoorden, scheelt ook weer in het eenvoudig toegang krijgen tot bestanden op andere PC's.


Goed om te horen dat het nu in ieder geval goed werkt. Ga je zelf (met SkinMan en LUA) instrumenten ontwikkelen of download je alleen bestaande instrumenten vanaf de Air Manager website?

Groetjes,

Theo.
i7-3770K, 16GB, GTX670, BenQ W1080ST / i5-3550, 8GB, HD5770 / Q6600, 4GB, HD4570 / G1610, 4GB / Saitek yoke,TQ, rudder / OC 737 MCP, EFIS / 10 monitors / Prepar3D, ProSim737, PFPX, TopCat, ASN. websites: thair.nl, facebook.com/thair.nl
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: airmanager 3

Bericht door arno »

Thair.nl schreef: Homegroup.
"Werkgroep" volgens mijn PC :mrgreen:

Theo bedankt voor je hulp en wdelcart je kunt nu lekker verder!
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
wdelcart
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2017, 18:14

Re: airmanager 3

Bericht door wdelcart »

wacht met veel spanning af wanneer airmanager3 beschikbaar is voor aankoop
Thair.nl
Instructor
Instructor
Berichten: 417
Lid geworden op: 25 dec 2012, 10:23
Locatie: EHRD
Contacteer:

Re: airmanager 3

Bericht door Thair.nl »

Ik heb begrepen dat de public beta met een week beschikbaar moet zijn. Ik ben benieuwd wat er aangepast moet gaan worden aan mijn huidige instrumenten. Tot ik dit weet wacht ik even met het verder ontwikkelen van nieuwe instrumenten voor mijn toestellen.

Groetjes,

Theo.
i7-3770K, 16GB, GTX670, BenQ W1080ST / i5-3550, 8GB, HD5770 / Q6600, 4GB, HD4570 / G1610, 4GB / Saitek yoke,TQ, rudder / OC 737 MCP, EFIS / 10 monitors / Prepar3D, ProSim737, PFPX, TopCat, ASN. websites: thair.nl, facebook.com/thair.nl
wdelcart
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2017, 18:14

Re: airmanager 3

Bericht door wdelcart »

ik heb airmanager 3 3 weken kunnen (testen) maar ja het was maarde helft van driekwart omdat ik niet kon koppelen maar het ziet er weelbelovend uit
ook heb ik vernomen dat er met de 2 versie niet naar de 3 kan geupdate worden daarom wacht ik met veel spannig af
Plaats reactie