p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
seiran
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:23

p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door seiran »

heey allemaal.

sinds kort nieuwe pc gehaald p3dv4.2 pmdg 747 v3 en 737 ngx nl2000 airports en 3d objecten (zonder photoreal ground textures, bepaalde ground mesh/texture pay addons gebruik ik in plaats van photoreal ground van nl2000) tampafly amsterdam
chase plane voor camera control. aicontroller v2.

alles werkt prima op eham 25 tot 35 fps met pmdg 747.

voor ai traffic gebruik ik bvai en een paar andere losse ai aircraft omdat bvai die niet hadden met de time tables van woai ( gebruik alleen de traffic bgl file omgezet naar de vliegtuigen van bvai)

enige wat mij erg opviel dat overdag de strobe en nav lights enorm bright zijn en vormen 2 bolletjes aan elke kant van de vleugel.

als ze een stukje van je af zijn is net alsof er 2 vliegende bolletjes voor bij komen

weet iemand hier iets voor?
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door greencan »

Afbeelding
seiran
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:23

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door seiran »

greencan schreef:Misschien kun je hier iets mee:
https://www.avsim.com/forums/topic/4157 ... oo-bright/
dank je wel.

ik had in de tussen tijd al iets gevonden maar heb het nog niet uit geprobeerd.

genaamd fsreborn light
https://www.fsreborn.com/ai-lights-reborn-free-edition

ik ben alleen niet zo kapot van om dynamic light te gebruiken voor de reflectie van het licht op de tarmac.
persoonlijk vind ik dat er niet uit zien (te overdreven wat ik tot nu toe heb gezien)

maar fs reborn moest volgens de makers ook werken zonder dynamic light aan dus ik ben benieuwd. ik maak wel ff een kort filmpje met de originele en de fsreborn versie. helaas heb ik deze week nacht dienst dus waarschijnlijk niet eerder dan vrijdag
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door greencan »

Als dat Fsreborn doet wat het zegt is dat vermoedelijk een aardige oplossing.
We horen je ervaringen graag. :dup:
Afbeelding
seiran
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:23

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door seiran »

greencan schreef:Als dat Fsreborn doet wat het zegt is dat vermoedelijk een aardige oplossing.
We horen je ervaringen graag. :dup:
dat komt zeker goed.

men beweerd grotere afstanden zichtbaar en geen orbs rond de vleugels dus ik ben erg benieuwd of dat ook zo is.

greencan waar gaat uw voorkeur naar uit op gebied van flight sim? heeft u toevallig xplane 11 uitgeprobeerd? zo ja is het echt veel beter dan p3d?
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door greencan »

Ik doe het meeste met FSX acceleration omdat ik daar de meeste addons voor heb.
P3D v4 vind ik wel mooier, maar ik ga al die addons niet dubbel aanschaffen.
Van X-plane zie ik wel eens filmpjes op Youtube. Mooi, maar niet wat ik zoek.
Ik heb ook nog Lock-on Gold liggen. Een Military sim die me niet beviel omdat alles totaal anders werkt dan bij FSX. 283 key-combinations, meestal afwijkend van wat we in FSX gewend zijn..
Doe mij dus nog maar even FSX! :dup:
Afbeelding
seiran
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:23

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door seiran »

fsx heb ik wel gehad maar het crashed bij mij heel vaak na 2 of 3 keer klikken achter elkaar op iets.
ondanks de fix die er voor was.

uren lange vlucht gehad en dan klikte je ergens op en hup gelijk een ctd (fs passengers vluchten)

ik had hier voor fs2004 maar ja dikke 64 bit pc en in wezen kon je er niet zo heel gekke veel meer mee dan
omtrend fs2004.

toen kwam fsx qua graphics een betere versie dan fs2004 (de niet steam editie) en de engine liet iets meer mogelijkheden toe maar zoals ik eerder zei vond ik fsx de niet steam editie behoorlijk onstabiel.

ooit p3d v1 uitgeprobeerd maar die vond ik nog slechter dan fsx de niet steam editie

van de week zat ik wat ytube filmjes te kijken en kwam daar in eens x plane 11 voor bij en in het filmpje hadden ze over dat bij fs2004 tot en met p3dv4 dat vliegen aan voelt als dat het via rails loopt (beetje arcade modus) vandaar dat benieuwd was naar of uw xplane had geprobeerd en of dat ook anders is dan bij microsoft/dove tail/lockhead martin software
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door greencan »

Ik ben sinds 1982 actief met Fs. 36 jaar dus. Al vanaf het begin liepen de meesten van ons achter met onze hardware. Fs kon altijd meer bieden dan onze pc's aankonden. En je had nog niet koud een nieuwe pc aangeschaft, of er kwam weer een nieuwe Fs versie uit die opnieuw hogere eisen stelde aan je systeem.
Dat is nu weer het geval met P3D. Voor FSX heb ik alles lekker onder controle, maar voor P3D zou ik weer opnieuw moeten investeren in een weer snellere pc met een betere videokaart.
Dat gaat voorlopig niet gebeuren.
Maar de sleutel tot een prettige, probleemloze vlucht met alles wat erbij komt is je pc.
Die moet zo zijn samengesteld dat hij al het Fs geweld aankan. Daar hangt helaas een fors prijskaartje aan.
En na een paar jaar -in het beste geval- loop je weer achter.
Ik heb veel hobby's gehad. Fs is uiteindelijk als enige overgebleven. Altijd boeiend, altijd van alles uit te zoeken, aan te passen en mee te experimenteren.
Van mij mag zo'n hobby iets kosten. :dup:
Afbeelding
seiran
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:23

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door seiran »

ja zeker mag dat wat kosten al vind ik de prijs voor p3dv4 best wel aan de prijzige kant.

ik heb het net uitgeprobeerd fsreborn..

ze zijn idd langere afstandzichtbaar en geen orb meer rond de vleugels echter na opnieuw mijn vanilla effect folder terug te hebben gebracht zijn de orbs ook verdwenen.

het rare is mijn fps ligt hoger met nacht textures dan overdag terwijl ik lees dat andere het anders om hebben

ik zou met obs een filmje maken maar raar maar waar ik krijg de recording niet gestart als ik in p3d ben.. starten en stoppen van de opname heb ik op verschillende toetsen uitgeprobeerd maar wil niet ik weet niet of chase plane dat blokkeert
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door greencan »

Dat bedoel ik dus!
Altijd weer iets uit te zoeken, en van het één komt het ander.
Voor mijn filmpjes gebruik ik Fraps.
Simpel maar duur tenzij je meerdere pc's gebruikt zoals ik. Dan wordt het bedrag gedeeld door je aantal pc's.
Vervolgens heb je Fraps die giga bestanden aflevert in AVI formaat.
Natuurlijk moet je daar dan weer wat mee, bijv. aanpassen naar MP4 formaat.
Kwam ik terecht bij de Open Shot video editor, leren hoe dat werkt, weer wat uurtjes verder.
Dan de stemmetjes/achtergrondgeluiden leren bewerken met Audacity, opnieuw wat uurtjes verder.
Maar wat een mogelijkheden! Allemaal te ontdekken als je gaat flightsimmen.
Heel veel jaren geleden was André van Duin op zaterdagochtend te horen met de Dik voor Mekaar show.
Dat kan ik nu ook!
De vraag is of je dat moet willen, maar het kan wel. Resultaat tot nu toe wat melige filmpjes die ik niet openbaar durf te maken uit angst voor gezichtsverlies. Maar: Big fun en daar gaat het om.
Ik hoop dat je er uit komt en wacht op het filmpje. :wink:
Afbeelding
seiran
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:23

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door seiran »

ik ben gewend geraakt aan obs als je hem goed instelt dan en hem gelijk op mp4 laat opnemen scheelt zeeen van tijd.. alleen dat van hotkeys niet werken schijnt te komen door dat obs niet gefocusd is. want als obs scherm voor me hebt werke hotkeys wel maar zodra je game als main focus hebt werken ze niet meer(waarschijnlijk te maken met update van obs)


vlieg je ook vatsim?

oh maar ik ben niet geheel onbekend met flight sims..

mijn eerste was sierra pro pilot en falcon 4.0
fs2000 en fs2002 maar de meeste tijd en geld in fs2004 gestoken
Laatst gewijzigd door seiran op 04 mei 2018, 00:51, 2 keer totaal gewijzigd.
seiran
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:23

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door seiran »

vlieg je ook vatsim?
seiran
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:23

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door seiran »

oh maar ik ben niet geheel onbekend met flight sims..

mijn eerste was sierra pro pilot en falcon 4.0
fs2000 en fs2002 maar de meeste tijd en geld in fs2004 gestoken
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door greencan »

Een verzoek: Je schrijft binnen 5 minuten 3 nieuwe berichten. Graag zouden we zien dat je het eerste bericht van 22:39 edit en de volgende berichten daaraan plakt. Scheelt weer serverruimte.
Nee, ik ben niet bekend met Vatsim. Wel kort met IVAO gevlogen maar lang genoeg om er achter te komen dat ik niet pas in de on-line flying wereld. Ik ben gewend mijn eigen gang te gaan en te doen waar ik zin in heb.
Als experiment was er ooit de A51 on-line server. Meestal een chaotische wanorde, maar ik heb er toch veel geleerd en er veel plezier aan beleefd. Als er al regels waren werden die met alle gemak van de wereld overtreden. Dan blijkt dat regels toch nodig zijn.. :mrgreen:
Back on topic, we dwalen af.
Afbeelding
seiran
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:23

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door seiran »

greencan schreef:Een verzoek: Je schrijft binnen 5 minuten 3 nieuwe berichten. Graag zouden we zien dat je het eerste bericht van 22:39 edit en de volgende berichten daaraan plakt. Scheelt weer serverruimte
ik heb dat gedaan maar ik weet niet hoe ik die berichten kan verwijderen?
greencan schreef: Back on topic, we dwalen af.
vroeger ( jaartje of 8 geleden)had ik enorm veel stuttering en lag met fraps en de gigantisch grote film bestanden had niet echt de ruimte voor
(toen geen 64 bit pc btw en geen terrabyte schijven)

zal het eens proberen
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door FlipS »

Seiran schreef:
heeft u toevallig xplane 11 uitgeprobeerd? zo ja is het echt veel beter dan p3d?
Deze vraag valt nogal ver buiten het onderwerp van dit topic. Er is in het verleden al veel over geschreven. Lees bijvoorbeeld http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=93&t=20888 . Ook http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=132&t=20756 en http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=37&t=20725 geven wel wat informatie omdat daar nog een paar andere flight simulators genoemd worden, waarvan Flight Sim World inmiddels niet meer bestaat. Als je meer wilt weten over het verschil tussen FSX - P3D - X-Plane, kun je het beste met de eerste link die ik hier gaf, verder gaan.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door greencan »

Je eigen bericht kun je verwijderen door op de rode knop met het witte kruisje te klikken. Ik weet alleen niet zeker of jij die ziet. De mods en admins in ieder geval wel.
Afbeelding
seiran
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:23

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door seiran »

FlipS schreef:Seiran schreef:
Als je meer wilt weten over het verschil tussen FSX - P3D - X-Plane, kun je het beste met de eerste link die ik hier gaf, verder gaan.
ik ga geen nieuwe forum topic openen... of verder in die van iemand anders.. ik wou gewoon ff weten meer niet. was gewoon nieuwsgierig na al de filmpjes over xplane en ik kan dat van xplane wel on topic maken..
want ik vond de nav lights en strobe er mooi uit zien in xplane.. althans beter dan in p3d vanilla dus is er een manier om die om te zetten naar p3d of is dat verboden?
greencan schreef:Je eigen bericht kun je verwijderen door op de rode knop met het witte kruisje te klikken. Ik weet alleen niet zeker of jij die ziet. De mods en admins in ieder geval wel.
nee die zie ik niet helaas sorry
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door greencan »

Okee, dan kun je waarschijnlijk naar de optie 'edit bericht' gaan en daar kiezen voor aanpassen of verwijderen.
Nog een verzoek: Je houdt zo te zien nogal van quotes. Een quote heeft alleen zin als het om een bepaald gedeelte uit een bericht gaat waar je op wilt reageren. Dus de quote, en dan volgt je reactie.
Hele berichten quoten heeft natuurlijk geen zin als datzelfde bericht er vlak boven staat.
Ook dit soort kleine zaken scheelt weer ruimte ook al lijkt het niet van al te veel belang.
Is je lichtprobleem inmiddels naar tevredenheid opgelost?
Afbeelding
seiran
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:23

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door seiran »

gefilmd met nvidia geforce huppelde pup

kreeg obs niet goed aan de praat in samen hang met p3d.. tevens vind ik de film kwaliteit belabberd (onscherp/cartoon like) maar ja had beloofd om filmpje te maken over de light issue.

https://www.youtube.com/watch?v=GVdbdTI ... e=youtu.be
filmpje gemaakt bij deze zie je ook de landings lichten als of ze in de fik staan
en tevens AI word bestuurd door AIcontroller
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door greencan »

Duidelijk filmpje, laat precies zien wat je bedoelt.
Ik vind die lichten nog wel meevallen eerlijk gezegd, of in ieder geval acceptabel. Beter dan bij mij. Bij take-off krijg ik min of meer vliegende kerstbomen te zien...
Voor een aantal van mijn AI's heb ik de verlichting om die reden uitgezet in de betreffende cfg. file.
De kwaliteit van het filmpje? Ach, alles kan altijd mooier en beter, maar om iets te laten zien is dit toch prima?
:dup:
Afbeelding
seiran
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:23

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door seiran »

greencan schreef: De kwaliteit van het filmpje? Ach, alles kan altijd mooier en beter, maar om iets te laten zien is dit toch prima?
:dup:
okay dank je wel dit is nog wel zonder fs reborn

en over kwaliteit ik load normaal niet up naar youtube of iets dergelijks maar het is wel handig om te weten om de kwaliteit hoger te krijgen.

bijvoorbeeld in de nacht werd de ground texture in de movie erg blokkerig(scherm niet zo) met obs was het nog erger
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door greencan »

Ja, om een kwaliteitsfilmpje te produceren moet ik ook nog even doorleren.
Ik gebruik voor de conversie van AVI (Fraps formaat) naar iets anders op dit moment de Open Shot Video editor.
Daar kies ik nog voor de standaard instelling (Mp4) omdat de meeste Youtubefilmpjes ook Mp4 zijn.
Maar het moet beter kunnen. Ik zie soms verbazingwekkende kwaliteit en er staat nou nooit eens bij hoe ze dat gedaan hebben.
Ik ben niet van plan om met Youtube in zee te gaan. Reclame-terroristen, hoewel ik niet weet of je dat als je iets post uit kunt zetten. Hun voorwaarden bevallen me ook niet.
Als ik al kom tot 'filmproductie' houd ik dat in eigen beheer. Geen probleem bij Xs4all. Standaard 2 Gb opslag en meer ruimte huren is altijd mogelijk.
Maar eerst de kwaliteit omhoog. Misschien krijgen we hier tips over. Wel een beetje off topic, maar om daar nu weer een nieuw topic over te beginnen..
Ik wacht wat reacties af om te zien of dit onderwerp leeft.
Afbeelding
seiran
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:23

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door seiran »

wel gemerkt met nvidia geforce nog wat.. weinig tot geen cpu vreet alleen de opties zijn wel aan de magere kant.(word geleverd bij de videokaart software)

de huidige obs versie heeft moeite met hotkeys
en als ik in de nacht op neem en terug kijk lijkt het meer op mindcraft/lego dan wat ik zelf op het scherm heb..

ik heb verschillende settings geprobeerd die men in youtube filmpjes beweren dat dat de beste settings zijn en mooie filmpjes van krijgt maar praktijk is niet wat het had moeten zijn.

niet dat ik een ultra sterke pc heb maar p3dv4 draait voor waar ik hem voor gebruik gewoon goed

i7 met 3.6 ghz een 770 gtx 2gb en 16 gb ram.

ik hoef niet te geilen met ultra mooie beeld materiaal op youtube of voor de likes en of de aandacht.
ik ben geen blogger/vlogger of wat dan ook
maar tis wel leuk als je een filmpje maakt dat het niet iets is om voor te schamen en wat je zelf op je beeld hebt ook daadwerkelijk kunt delen.

gisteren nog tegen me broertje online cs go gespeeld en op genomen iets van 30 minuten (via nvidia geforce) mooie kwaliteit fps bij mij ligt dan rond de 180 als ik ze niet lock. geen last van tijdens gamen
en dat zelfs opslaan op de zelfde schijf als de game op staat.

maar als ik dan p3d opneem en terug kijk denk ik bah zo zag het er bij mij echt niet uit tijdens het vliegen/ vliegtuig spotten er uit.

ik zal zo nog eens proberen met nvidia in de nacht en dan gelijk de fsreborn light gebeuren er bij.
seiran
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:23

Re: p3d v4.2 nav en strobe lights te groot

Bericht door seiran »

oei iets stoms gedaan.. in nvidia geforcen experiance

had ik per ongeluk beta driver aan gevinkt..
met p3d merkte ik wonderbaarlijk niets van.

maar met een andere game en video stress test.

heerlijke bsod videokaart scheduler internal error.

met dit als voorafje ( na 2 minuten te hebben gegamed)

https://imgur.com/a/Ma8B15r

ik dacht eerst mijn video kaart aan poeier of voeding die op 1 van zijn rails te weinig stroom levert
aangezien de bsod bericht nou niet al te vriendelijk klinkt video scheduler internal error op google.
ik heb de pc net een maand dus vond ik het al beetje vreemd dat ie nu al aan poeier kon zijn maar ja je weet maar nooit.

toch even alle stappen terug gelopen die ik die avond had gemaakt en toen viel mijn oog op dat bij nvidia geforce experiance beta driver stond aan gevinkt, beta drivers van video kaarten en andere hardware laat ik liefst zo veel mogelijk links liggen dus hem uit gevinkt en daarna de zelfde game uren lang online kunnen spelen en stress test ook weer volledig door lopen.

mijn tip mocht je ooit nvidia geforce experiance gebruiken kijk dan heel goed uit met het aanvinken van beta driver
Plaats reactie