Links rijdend verkeer in Nederland?

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DaveHagen
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 dec 2016, 12:29
Locatie: Venray

Links rijdend verkeer in Nederland?

Bericht door DaveHagen »

Hallo, ik ben even een tijdje weggeweest, maar ik heb een vraag: Is het mogelijk dat je de autoverkeer op de grond kunt wijzigen? Dus dat de ouders niet meer rechts maar links rijden (zoals in Ierland en de VK)? Indien mogelijk, hoe kan ik dit doen?
Wees jezelf
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Links rijdend verkeer in Nederland?

Bericht door greencan »

Dave, je hebt een unieke vraag gesteld! :dup:
Om eerlijk te zijn: Met de rijrichting van roadtraffic in Fs heb ik me nog nooit bezig gehouden.
Ik denk dat het wel zou kunnen, maar dan met gescheiden rijbanen die je zelf zou moeten aanleggen.
Een monsterklus dus.
Misschien komt er nog een antwoord dat je verder zal helpen, maar verwacht er niet te veel van op dit moment. Het is erg rustig op DFS....
Afbeelding
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Links rijdend verkeer in Nederland?

Bericht door arno »

Interessante vraag. Een beetje lezend hierover op het www denk ik dat dit in een " bgl" verwerkt zit. Heel simpel gezegd/geschreven. Je maakt 2 lijnen en per lijn geef je aan welke kant ze oprijden. Het is misschien wel heel simpel ge(be)dacht. Maar...

Ik denk dat weinigen hier een antwoord op kunnen geven. Misschien wel Arno Gerretsen ( medewerker aan de scenery van NL2000). Misschien kan je de vraag aan hem stellen?
https://www.scenerydesign.org/author/arno/ Wel leuk dat als je een antwoord hebt dit ook hier te vermelden.

Of misschien de maker van deze roadtextures?
https://flyawaysimulation.com/downloads ... s-scenery/
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
DaveHagen
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 dec 2016, 12:29
Locatie: Venray

Re: Links rijdend verkeer in Nederland?

Bericht door DaveHagen »

Hey Arno, ik heb het op Flightsim gevraagd, en ik las dat ik dan de lwfg.xml moet bewerken maar kan het nergens vinden :G:
Wees jezelf
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Links rijdend verkeer in Nederland?

Bericht door arno »

Met jouw antwoord ben ik op het www even gaan zoeken. Zie volgende link en dan het bericht van geobas, verwijzing naar " users/user/appdata…." ( het vierde bericht in die link over spb...)

https://www.fsdeveloper.com/forum/threa ... in.217613/

Let wel op dat je tijdig backups maakt!!!
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
DaveHagen
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 dec 2016, 12:29
Locatie: Venray

Re: Links rijdend verkeer in Nederland?

Bericht door DaveHagen »

Ik heb via die site de bestand weten om te zetten naar XML en bewerkt (RightSideDrive op false, dus moeten ze wel links rijden), ik vloog dus even over Rotterdam, maar er word nog steeds rechts gereden, alles gecheckt, over Amsterdam gevlogen, ook rechts, vlieg nu over Dublin waar ze gewoon links rijden
Wees jezelf
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Links rijdend verkeer in Nederland?

Bericht door arno »

Je bent al veel verder. Maar ik kan je niet verder helpen. :G:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Plaats reactie