Overschakelen naar Windows 10

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gilby737
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2019, 18:32

Overschakelen naar Windows 10

Bericht door Gilby737 »

Hallo,

Ik gebruik nu Windows 7 en stel me de vraag indien ik overschakel naar Windows 10 dit feilloos gaat, of geeft dit proplemen aangaande add ln scenerys, hardware zoals TQ motor quadrant, cpflight overhead en mcp panel?
Gilbert.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Overschakelen naar Windows 10

Bericht door arno »

In onderstaand onderdeel vind je wat ervaringen bij overstappen. Voornamelijk over FSX etc. Toen was P3D nog niet zo in beeld.
Verder zullen er nog wel wat opmerking komen over P3D.
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=88&t=20059

Zelf heb ik geen P3D maar heb wel gelezen op dit forum dat er niet zoveel verschillen zijn bij overstappen van W7 naar W10. Ligt ook helemaal hoe je eigen systeem is ingericht. Op het programma zal het wellicht niet zoveel invloed hebben. Denk er wel aan, vóór het overstappen altijd een goede backup te hebben.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Overschakelen naar Windows 10

Bericht door FlipS »

In het onderwerp waar Arno naar verwijst, zal je zeker antwoord kunnen vinden op je vraag, maar je moet dan vijf pagina's doorlezen. Zelf ben ik tot nu toe blijven hangen in Windows 7 (met FSX en P3D v2.5) maar ik ga ook een keer overstappen. Grootste (en waarschijnlijk enige) problemen zijn de spelbesturingen, maar inmiddels zijn die problemen ook op te lossen. Het lijkt me verstandig dat je nieuwe drivers downloadt voor je spelbesturingen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: Overschakelen naar Windows 10

Bericht door PW053 »

Overgestapt van W7 naar 10 overkwam mij het volgende:
In W7 had ik mbv Link2fs en een Arduino uno een "radiostack" gebouwd bestaande uit 1 16x2 lcd display, 1 zeven standen keuze schakelaar, een druktoets (swap) en een rotary encoder (met een dubbele functie). Schitterend :!: met slechts drie regeldingetjes een hele radiostack bedienen (en uitlezen) zonder muis of toetsenbord.... 8)

In W10 krijg ik het niet meer aan de praat.... Als ik Link2fs start komt de foutmelding dat FSX niet aanwezig is..
Na wat speurwerk blijkt het om het bestand "simconnect.dll" te gaan, wat wel degelijk aanwezig is :roll:
(anders zou bv REX het ook niet doen)

:arrow: Op laptop met W10 start Link2fs wel, maar met dikke rode letters: FSX NOT RUNNING!... En dat kan kloppen, want :arrow:
het fustrerende van dit verhaal: Er IS helemaal GEEN FSX aanwezig op die laptop :fl:

Mvg, Frank, In de hoop dat iemand me de gouden tip kan geven...
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Overschakelen naar Windows 10

Bericht door FlipS »

Daar heb ik zo gauw geen oplossing voor. Heb je een upgrade gemaakt van W7 naar W10 of een nieuwe installatie? Als je een upgrade hebt gemaakt, zou je kunnen proberen SimConnect opnieuw te installeren (staat op de eerste schijf van FSX). Maar ik geef toe dat het moeilijk voor te stellen is dat SimConnect niet goed zou functioneren omdat REX wel goed werkt.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: Overschakelen naar Windows 10

Bericht door PW053 »

Het was een upgrade, FlipS. FSX is de Steam-versie, die ik eroverheen had geinstalleerd, zonder problemen en compleet met behoud van instellingen, cfg's en award's!. Zelfde verhaal over REX en de andere pay-ware addon's. Geld ook voor FS2004. Opmerkelijk is dat de freeware Manfred Jahn & Team (Constellation 749, C47 mk2 en 3 en de C117) addons zonder meer weer werkten.....
Van de spelbesturingen heb ik alle drivers opnieuw geinstalleerd en de functies opnieuw toegewezen (FSX).
De box FSX gebruik ik al iets van 3 jaar niet meer vanwege aanhoudende problemen.

Vanmiddag Link2fs voor FS2004 getest... Voor deze toepassing moet je "FSConnect.dll" in de module map van FS 2004 plaatsen.

Mvg, Frank.
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: Overschakelen naar Windows 10

Bericht door PW053 »

Probleem opgelost!
FlipS je hebt me toch wel op het goede spoor gezet..... :D het duurde even voor ik het doorhad :rr:
Die simconnect.dll is te vinden in SDK map/LegacyInterfaces/RTM,SP1,XPACK van FSX, er zijn 3 van die bestandjes welke na installatie er voor zorgen dat Link2fs weer werkt :y:
Hartelijk dank!

Mvg, Frank [vlieg] [vlieg]
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Plaats reactie