Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2020

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
crazyrozol
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:51

Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door crazyrozol »

Dag iedereen

Ongeveer 12 uur geleden is er een filmpje geplaatst van de nieuwe "Microsoft Flight simulator" met Microsoft's Azure artificial intelligence. Deze komt uit op PC en Xbox.

https://youtu.be/rGu14fWM4dI

Wet denken jullie hiervan?

Groetjes!
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door arno »

Aan de plaatjes te zien is/wordt het heel wat: https://fsi.microsoftstudios.com/

Wordt sparen voor een "krachtiger" PC :G: . En trailers worden altijd mooi voorgesteld. :fl: Nog eventjes wachten tot 2020.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door 777 »

Ziet er erg goed uit, ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Polito
Instructor
Instructor
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:59
Locatie: Euskal Herria

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door Polito »

Ook sparen voor de aankoop van deze nieuwe FS dan, zal geen twee euro worden.
We wachten rustig af, het jaar duurt nog lang.
Intel i5-8400CPU 2,71Ghz - Windows 10 Pro 64 bits - 16Gb RAM - Geforce GTX1050 - HPCompaq LA2206xc/LG L225WS - T.Flight Stick X
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door FlipS »

Dit is inderdaad volkomen ondoorgrondelijk! :shock: Zou MS nu het ACES team ook weer terughalen van Lockheed-Martin? :hm
Ik heb me er trouwens altijd over verbaasd dat vliegtuigbouwer L-M een FS uitbrengt voor 'consumer entertainment' (flight simulatoren zoals die voor de luchtvaart gebruikt worden zijn een paar niveaus hoger en duurder dan de voor 'consumer entertainment' op de markt gebrachte flight simulatoren) en dan bovendien in de EULA zet dat het programma niet gebruikt mag worden voor 'consumer entertainment', om vervolgens weer te vermelden dat iedereen P3D mag aanschaffen.
Zal ik nu P3D v4 aanschaffen of toch maar even wachten op MSFS 11? Een nieuwe pc zal ik toch wel moeten aanschaffen want intussen haal ik met alle nieuwe add-ons zelfs met FSX vaak geen bruikbare frame rate meer.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
777
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 jan 2019, 20:30

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door 777 »

Benieuwd of ook de addons zoals Capt.Sim / ORBX etc. te gebruiken zullen zijn.
Anders loopt deze hobby echt uit de portemonee...
Alhoewel, dan is default alles misschien al helemaal top.
Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 21 jul 2008, 19:58
Locatie: Dakloos

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door Tsaar Martijn I »

Ziet er veel belovend uit, maar dat was de trailer van FSX ook, nog steeds geen olifanten tegen gekomen. Ik weet nog wel van een jaar of zeven geleden dat Microsoft Flight uitbracht. Leek heel wat maar was niet open voor derde ontwikkelaars. Heb begrepen dat er meer informatie volgde, dus we wachten af.
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM
Gebruikersavatar
CordeBruin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 791
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:37
Locatie: Brasschaat, Belgium
Contacteer:

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door CordeBruin »

Het feit dat het ook voor X-box zal worden uitgebracht lijkt het mij meer een spel te worden dan een simulatie.
Promo filmpjes zijn altijd gelikt.

Inmiddels zijn er ook reacties van enkele grote namen in de flightsim world en de meeste zijn die van we wachten
af en zullen wel zien.

Ik ben inmiddels over naar X-plane en tot hele grote tevredenheid.

Groeten,

Cor
Join V-Bird VA. Look at vbirdva.com
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door Japio »

Ik vermoed dat op dit moment P3D en in iets mindere mate Xplane de dienst in de Flightsim wereld uitmaken. Wat Microsoft dan ook bezield om weer een plekje te veroveren komt wel vreemd over, temeer daar het aantal potentiële afnemers wereldwijd plotseling niet is toegenomen. Het zal dan ook zo wel zijn dat zij met name Xbox willen promoten en gaan werken met bijv. dure abonnementen die zeker niet geschikt zijn voor het merendeel voor de meestal oudere Flightsimmers.
><
Gebruikersavatar
CordeBruin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 791
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:37
Locatie: Brasschaat, Belgium
Contacteer:

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door CordeBruin »

Japio schreef: 17 jun 2019, 21:16 Ik vermoed dat op dit moment P3D en in iets mindere mate Xplane de dienst in de Flightsim wereld uitmaken. Wat Microsoft dan ook bezield om weer een plekje te veroveren komt wel vreemd over, temeer daar het aantal potentiële afnemers wereldwijd plotseling niet is toegenomen. Het zal dan ook zo wel zijn dat zij met name Xbox willen promoten en gaan werken met bijv. dure abonnementen die zeker niet geschikt zijn voor het merendeel voor de meestal oudere Flightsimmers.
><
Op dit moment zijn de simulatoren die gebaseerd zijn of gemaakt zijn door Microsoft nog de grootste echter X-plane is aan een stevige opmars bezig en ik denk dat je gelijk hebt dat het Microsoft meer te doen is om content te verkopen tegen een bedrag per maand en dat e.e.a. meer in een spelvorm wordt gebracht.

We gaan het wel weer afwachten. Bij Steam hadden ze ook die mooie plannen en dat is ontploft in hun gezicht.

Groeten,

Cor
Join V-Bird VA. Look at vbirdva.com
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door arno »

arno schreef: 10 jun 2019, 10:00 https://fsi.microsoftstudios.com/
U kunt mee doen aan de ontwikkeling door "insider" te worden. Volgens de website wordt het programma in augustus 2020 gelanceerd.
Iemand die "insider" wordt/is kan ons misschien hier ook een beetje op de hoogte houden van de ontwikkeling(en), als dat is toegestaan :G:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door FlipS »

Inmiddels is er al veel meer bekend over de nieuwe flight simulator van Microsoft, of Microsoft FS11 zoals die gaat heten. Op AVSIM is een kort verslag te vinden van een interview dat door Jorg Neumann, hoofd van Microsoft Flight Simulator en Sebastian Wloch, CEO, Co-Founder, Asobo Studio (de ontwikkelaar) gegeven werd.
Op YouTube staan al meerdere video's met beelden van en commentaar op FS11. Kijk en luister even naar Froogle
die net zoals de meeste bezoekers van dit forum aanvankelijk erg sceptisch was. Het komt ongeveer hier op neer: er zijn momenteel vele vliegsimulatie programma's en elk programma heeft sterke en zwakke kanten. FS11 zal op elk gebied beter/mooier/realistischer zijn dan welk nu bestaand programma dan ook.

Verder is er een video met enkele FAQ


De belangrijkste vraag van iedereen is natuurlijk: kan mijn pc dat trekken? Antwoord is er nog niet, maar het vermoeden is dat Microsoft zijn traditie voortzet, waarbij je voor een nieuwe versie van de Flight Simulator een pc nodig hebt die op zijn vroegst twee jaar na de release van de nieuwe versie op de markt komt. Dat is het vermoeden. De bedoeling is dat FS11 online gedraaid wordt en dat de server van MS een belangrijk deel van het rekenwerk voor zijn rekening neemt, omdat een normale zware game pc anders niet zwaar genoeg zou zijn. Wat er dan nog voor pc nodig is, is nog niet bekend, maar duidelijk is wel dat je een snelle internetverbinding nodig zult hebben. Ik vermoed dat mijn ADSL (die voor het gewone werk prima voldoet) niet toereikend zal zijn. Afwachten.

Een andere vraag is natuurlijk wat de sim zelf gaat kosten. De bedoeling is dat je een abonnement neemt. Dat abonnement zal vermoedelijk op termijn veel geld kosten, maar het ziet er naar uit dat je nauwelijks of geen add-ons voor scenery en mooie wolken nodig zult hebben. Alleen als er tussen de default vliegtuigen niets naar je zin zit, zul je een vliegtuig add-on moeten aanschaffen.

Het belooft dus toch wel een betaalbare simulatie te worden. Microsoft heeft benadrukt erg veel waarde te hechten aan de community. Bovendien beseft MS vele bouwers van add-ons (en met name dus scenery en wolken add-ons) in de wielen te rijden. Er wordt met die bouwers overlegd om te bespreken welke bijdrage zij kunnen leveren.

Ik ben benieuwd. Na het fiasco van Microsoft Flight lijkt MS nu 180 graden de andere kant uit te gaan. Volgend jaar weten we meer.

EDIT: als ik de plaatjes van de links naar YouTube aanklik, vraagt mijn laptop of ik Adobe Flash eenmaal wil toestaan. Nadat ik dat toesta, gebeurt er niets meer. Daarom even de complete links:
Froogle: https://www.youtube.com/watch?v=Fj8h6yibHHc
FAQ: https://www.youtube.com/watch?v=isVmSRZT5e8
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door Japio »

De laatste update van 17 oktober laat zien welke vliegtuigen er standaard inkomen, dat lijkt voldoende echter mis ik de Boeing 737 terwijl de Airbus 320 wel is opgenomen. Al met al gaat het er steeds beter uitzien.
:D
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door Japio »

Inmiddels bijna beland in 2020 maar de info inzake de release en verdere ontwikkeling staat m.i. op een laag pitje. Als we e.e.a. afzetten tegenover het bekend worden van de nieuwe MSFS 2020 is het op dit moment wat aan de schrale kant. Met mij zijn er waarschijnlijk een behoorlijk aantal flightsimmers die i.v.m. de aanschaf van een nieuwe PC bijv. graag willen weten binnen welke termijn er t.a.v. van dit alles de benodigde informatie zal volgen dus hoop ik dat dit ook wordt gelezen door de verantwoordelijken medewerkers van Microsoft en ons van nieuwe info kunnen voorzien, waarvoor bij voorbaat dank. :G:

Vermeld dat ik nog steeds vlieg met FSX ,maar zoals gezegd toe ben aan wat nieuws.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door arno »

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de release gepland staat in augustus 2020

Edit: ik lees nu op Internet maart 2020
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door Japio »

Dank voor je reactie, als het inderdaad maart zou zijn is dat wel zo fijn. Kun je misschien vermelden Arno waar je dat hebt gelezen?
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door arno »

Zoekend via Google naar : "fs2020 march" las ik daar wat berichten over.

En op de officiele site bij "sdk update" ( even een stukje scrollen)staat het ook

https://www.flightsimulator.com/
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
PeterL
Instructor
Instructor
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 dec 2009, 19:08
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door PeterL »

De datum die genoemd wordt betreft de geplande releasedatum voor de SDK, dus de Software Development Kit. Dat is dus niet de datum dat FS2020 op de markt komt, want dat gaat echt nog wel langer duren. Een paar leden van de flightsimclub waar ik lid van ben zijn wat beter geinformeerd en daar hoorde ik dat de geplande datum eind 2020 zal zijn, dat duurt dus nog een jaar! En we weten allemaal hoe zoiets gaat: ergens onstaat er oponthoud, zit er iets tegen en we hebben het ineens over voorjaar 2021!! Het is trouwens een frans bedrijf in Bordeaux dat de nieuwe sim ontwikkelt, ben de naam even vergeten. Ga er verder vanuit dat er een high end pc nodig zal zijn plus een zeer snelle internetverbinding om alle data te kunnen verwerken. Mogelijk, maar volgens mij zeer waarschijnlijk, zal je met één of andere vorm van abonnement FS2020 kunnen/moeten spelen. Tja, dat is wat ik er over hoor, we gaan het zien.
Ik volg de ontwikkelingen op diverse fora en dan merk ik dat het voor veel simmers om diverse redenen geen optie meer is. Er zijn nog heel veel locaties waar een snelle internetverbinding ontbreekt om er eens 1 te noemen. En niet iedereen kan het zich veroorloven om een nieuw systeem aan te schaffen.
Ben trouwens ook benieuwd wat het gaat betekenen voor FSX-SE, XPlane en P3D. Sinds Microsoft de controle over FSX weer in eigen beheer heeft, is er bij Steam geen DLC meer toegevoegd aan SE. Ook hoorde ik dat LM P3D alleen nog verder ontwikkeld voor eigen gebruik. En de titel "grote verliezer" gaat deze keer naar: AeroflyFS2. Ik heb deze sim indertijd in de early acces fase aan geschaft voor Eur 15,00, maar daar zit werkelijk geen enkele ontwikkeling in. Maar daar hebben we hier een eigen rubriek voor, ik zal daar binnenkort mijn ervaringen eens plaatsen.

Goeie jaarwisseling allemaal.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door FlipS »

Release van de simulator: 18 augustus.
Standard $ 59,99
De Luxe $ 89,99
Premium De Luxe $ 199,99
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door Japio »

Kijk even op www.tweakers.net en scrol naar 13/7 - 2020 , daar staat een redelijk uitgebreid verhaal over het e.e.a.
4 p221w - + eyefinity monitor,I7 930 2x ATI Sapph HD5850 TOXIC - Antec 1200 Black - Coomas silent 1000 w- Asus P6T - Coomas V10 - 2x 500 Gb HD en 2x Solid State SSD . - 1x 128 gb en 1x 240 gb
windows 7 HP 64 .rudderpedals en div. Saitek panels/stuur
DutchBird
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2013, 19:26
Locatie: Schiedam

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door DutchBird »

Verkrijgbaar op TIEN dubbelzijdige DVD's. Man, hoe lang moet dat installen wel niet duren op je arme PC??
>> Fly me to the mooooooooooooooon! <<
Japio
Instructor
Instructor
Berichten: 487
Lid geworden op: 29 jan 2008, 22:01

Re: Nieuwe Microsoft Flight Simulator

Bericht door Japio »

Voor diegenen welke dit nog niet hebben gezien, klik op bijgaande link.

Https://flyawaysimulation.com/news/4953/#launchtrailer
4 p221w - + eyefinity monitor,I7 930 2x ATI Sapph HD5850 TOXIC - Antec 1200 Black - Coomas silent 1000 w- Asus P6T - Coomas V10 - 2x 500 Gb HD en 2x Solid State SSD . - 1x 128 gb en 1x 240 gb
windows 7 HP 64 .rudderpedals en div. Saitek panels/stuur
Plaats reactie