Wie kan/wil mij helpen

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2004 (ook bekend als FS9)

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
mattepatatje
Observer
Observer
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 nov 2020, 15:13

Wie kan/wil mij helpen

Bericht door mattepatatje »

Beste Simmers,

Mijn eerste FS was versie 1 op een olivetti PC (1995). Mijn laatste op een dikke Dell (ik heb het uiteraard over een PC) FS 2004 met alles erop en eraan. Met de PMDG 737, sceneries van heel europa via http://www.freewarescenery.com, jullie allemaal bekend denk ik PMDG 737, ground environment etc. etc. Dus echt alles werkend met AI etc. etc. Dat was in 2008: scheiding en daarna bleef FS liggen. Andere prioriteiten.

En nu wil ik het weer oppakken. Maar ja, in afwachting van fs 2020 dat als platform zal net als al die andere weer gevuld worden met tig addons wil ik nog even wachten op de aanslag die dat doet op de hardware en dan pas een nieuw systeem kopen dat FPS proof is.

Ik ben inmiddels 68, met pensioen en heb de vraag of er iemand in jullie midden is die mij met al die oude spullen onder Windows 10 weer op gang wil helpen. Ik kom er niet uit.

Ik begrijp dat daar (reis) kosten aan verbonden zijn. Dus ik sta open voor een aanbod.

Vriendelijke groet,

Mat Thissen
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Wie kan/wil mij helpen

Bericht door FlipS »

Welkom op de forum, Mat!

Als je wilt dat iemand bij je thuis komt, lijkt het me wel handig als je je woonplaats of omgeving vermeldt.
Waarbij we nu helaas wel rekening moeten houden met corona.

We kunnen natuurlijk kijken hoever we komen met online hulp.
Begrijp ik het goed dat je FS2004 in een nieuwe pc wilt installeren? Want als je je oude pc nog steeds gebruikt met een upgrade naar Windows 10 zou alles nog moeten werken.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
mattepatatje
Observer
Observer
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 nov 2020, 15:13

Re: Wie kan/wil mij helpen

Bericht door mattepatatje »

Hallo Flip. Dank voor je snelle reactie en vooral voor je aanbod om hulp. Ik heb inmiddels ook deze suggestie gevonden: https://www.flightsim.com/vbfs/showthre ... our-NEW-PC.

Betekent voor mij dat ik het oude "beest" opnieuw ga laten opstarten (voeding is stuk) en daarna via mijn externe harde schijf (kan nog 805 GB hebben)
de boel weer aan de praat krijg. Wordt vervolgd. Nogmaals dank.

Vriendelijke groet,

Mat
Plaats reactie