Forum sessions timeout? / Automatic disconnect?

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
PH_RVE
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 aug 2020, 20:21

Forum sessions timeout? / Automatic disconnect?

Bericht door PH_RVE »

Beste Webmaster / DutchFS staff.
Is het mogelijk dat er iets gebroken is tijdens de laatste opschoning/ verbouwing m.b.t. de tijd dat iemand inlogged kan/mag zijn?

Waarom vraag ik dit?
1. Ik log netjes in met gegeven user_id en password.
2. Ik bekijk mijn prive-berichten.
3. Ik lees de nieuwe berichten op het (alle) forums
4. Ik kijk of in ergens antwoord op kan geven om iemand verder mee te kunnen helpen.

Maar... soms.. random, Out-of-the-Blue,
5. Wanneer ik een:
- ander forum-bericht wil lezen
- ander forum-sectie wil openen
Lijkt het alsof ik automatisch ben uitgelogd door website / forum zelf? en moet ik mezelf weer opnieuw aanmelden / inloggen
Is dit reeds bekend bij jullie? Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Technische Achtergrond informatie:
6. Operating System: Windows10 Home, up-to-date - https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10
7. Internet browser: Firefox (v88.01 64 bits) - [url]https://www.mozilla.org/nl/firefox/windows/[url]
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Forum sessions timeout? / Automatic disconnect?

Bericht door greencan »

Bij mij geen problemen tot dusver. Win7/Firefox. Mijn laatste sessie heeft 2 uur geduurd (Je pb beantwoorden).
Ook had ik meerdere Firefox-schermen open staan: Je pb, de links uit die pb en mijn antwoord op die pb.
:G:
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Forum sessions timeout? / Automatic disconnect?

Bericht door FlipS »

Moet je je echt weer opnieuw aanmelden of lijkt dat alleen maar zo? Bij mij gebeurt het dat ik na inloggen en wisselen van pagina niet meer ingelogd lijk te zijn. Maar als ik dan op een bericht reageer, blijkt dat ik toch nog steeds ingelogd ben. Een timeout heb ik nog niet meegemaakt.
Ik gebruik Windows 10 (geheel up to date) en Edge als browser voor Dutchfs.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
PH_RVE
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 aug 2020, 20:21

Re: Forum sessions timeout? / Automatic disconnect?

Bericht door PH_RVE »

FlipS schreef: 21 mei 2021, 09:56 Moet je je echt weer opnieuw aanmelden of lijkt dat alleen maar zo?
Ik kreeg een login scherm voor mijn neus, echter had ik daarbij meerdere [TABs} tegelijk open staan.
FlipS schreef: 21 mei 2021, 09:56 Bij mij gebeurt het dat ik na inloggen en wisselen van pagina niet meer ingelogd lijk te zijn. Maar als ik dan op een bericht reageer,
blijkt dat ik toch nog steeds ingelogd ben. Een timeout heb ik nog niet meegemaakt.
Ik gebruik Windows 10 (geheel up to date) en Edge als browser voor Dutchfs.
Dank je wel voor de terugkoppeling en tips Flips
Ik zal eens kijken of het verschijnsel zich nog steeds herhaald als ik maar met 1 [TAB} tegelijk de DutchFs website bezoek.
Plaats reactie