MFS2020 DVD raak gefrustreerd

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2020

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pa5ca
Observer
Observer
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2021, 16:04

MFS2020 DVD raak gefrustreerd

Bericht door pa5ca »

Hallo Allen,
Ik ben nieuw op dit forum, mijn naam is Frans en woon in het oosten van het land.
Na lang getreuzeld te hebben heb ik FLS2020 Premium gekocht, de 10x DVD versie omdat ik hoopte daardoor wat minder installatie issues te hebben.
Maar helaas, de 10 DVD's installeren was een tijd rovende bezigheid... maar ach je hebt wat en je wil wat.
Na de installatie van de DVD's moest ik blijkbaar via mijn MS account de laatste update en via de code die bij mijn DVD pakket zat mijn FLS upgraden naar de Premium versie.
Totaal was de update en upgrade 27,5 gb.
Echter is mijn PC nu 48u online en moet ik 123gb downloaden, dat lijkt mij niet correct toch... Ik koop juist de DVD versie om dit te voorkomen.
Inmiddels de installatie ongedaan gemaakt, de DVD's 10 stuks op een andere HD gezet waardoor ik nu niet meer hoefde te wisselen van DVD's. Mijn nieuwe installatie ging nu een heel stuk vlotter.
Echter liep ik weer tegen de up-date en upgrade aan en begon mijn PC weer de 123gb te downloaden.
Is ... zijn er hier collega's die dit herkennen en daar een oplossing voor hebben gevonden..
Ik zou jullie er heel erkentelijk voor zijn.
PS.
Mijn PC voldoet aan de gestelde MS eisen. Ik heb een blauwe maandag een minder legale versie van FLS2020 gedraaid, deze versie deed het probleemloos. maar omdat ik het niet eerlijk vindt en vond heb ik besloten om de volledige versie aan te schaffen.
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: MFS2020 DVD raak gefrustreerd

Bericht door greencan »

Welkom!
Zover nog geen reacties, jammer.
Als je het MSFS2020 onderdeel doorbladert zal het je opvallen dat je niet de enige bent met problemen op dit gebied. Misschien valt daar iets uit te halen..
Wat een illegaal experiment voor schade aanricht weet ik niet. Er zijn in het register misschien zaken achtergebleven die een legale versie in de weg zouden kunnen zitten. Dat soort problemen zijn op te lossen, maar het is altijd knap lastig om uit te zoeken waar het precies zit.
Even andere reacties afwachten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
pa5ca
Observer
Observer
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2021, 16:04

Re: MFS2020 DVD raak gefrustreerd

Bericht door pa5ca »

greencan schreef: 23 aug 2021, 15:00 Welkom!
Zover nog geen reacties, jammer.
Als je het MSFS2020 onderdeel doorbladert zal het je opvallen dat je niet de enige bent met problemen op dit gebied. Misschien valt daar iets uit te halen..
Wat een illegaal experiment voor schade aanricht weet ik niet. Er zijn in het register misschien zaken achtergebleven die een legale versie in de weg zouden kunnen zitten. Dat soort problemen zijn op te lossen, maar het is altijd knap lastig om uit te zoeken waar het precies zit.
Even andere reacties afwachten.
Bedankt voor het welkom,
Naast het flight simmen (Jaren de oudere MS versies gevlogen) kom ik tijd te kort voor al mijn hobby's.
- Gelicenseerd radio zendamateur.
- Model vliegen, helikopters, maar na een breuk in mijn hand lukte dat niet meer. Sinds die tijd fixedwing.
- Regelmatig met een collega van het werk Cessna vliegen.
- Model spoor.
- Eigen bedrijf.
- Werken in een ziekenhuis.
- Kamperen met onze VW California bus
:wink:

Het is idd erg rustig hier op dit forum, inmiddels ook lid geworden bij de leverancier, https://forum.aerosoft.com ben er iets wijzer geworden.
Het blijkt normaal te zijn dat je de eerste keer 125gb moet downloaden, ik zit nu op 78% na 24 uur... niet slecht :G: :? ><

Je zal in Timboektoe wonen en een DSL verbindingen hebben van 5mb/s nou tegen de tijd dat je eindelijk aan de gang kunt sta je met een been in je graf. :hm
Het illegale experiment heeft mijns inziens geen kwaad gedaan... uiteindelijk zal het gaan werken... tenminste daar hoop ik wel op.
Als het een drama blijft is het jammer dan gaat de meuk in de KLIKO €119 over de balk en ga ik kijken naar X-plane. :fl:
Op jou advies ga idd nog een beetje snuffelen hier op het forum.

Mvg,

Frans...
Gebruikersavatar
pa5ca
Observer
Observer
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2021, 16:04

Re: MFS2020 DVD raak gefrustreerd

Bericht door pa5ca »

Net een uurtje geleden, download completed... Yess en ik heb direct een eerste vlucht kunnen maken. [vlieg]
Alles wat ik tot nu toe heb kunnen testen werkt.
Het heeft al met al 27+++ uur en diverse installatie pogingen geduurd.
Nu als een speer een image maken van deze SSD... voor het geval er wat crashed.

Nu op naar mijn volgende project... ruimte maken voor mijn derde scherm, deze aansluiten en dan het maken van een Cessna cockpit ... tijd zat... gaat lukken... :fl:
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: MFS2020 DVD raak gefrustreerd

Bericht door greencan »

Direct een eerste vlucht, dat valt niet tegen!
Ik ben nu al een week aan het experimenteren met dit programma vanwege de VR mogelijkheid -dat werkt overigens uitstekend.
Maar, gewend zijnde aan FSX, probeer ik ook zonder VR vluchten te maken. Op de ouderwetse manier dus. En dat valt me vies tegen. Er zijn heel veel keyboard-commands die andere dingen doen dan zoals gewend in FSX en dat moet weer allemaal uitgezocht worden.
Mijn Hotas Warthog set moet 'from scratch' opnieuw geprogrammeerd worden want behalve de axes werkt niets normaal.
Eenmaal in de lucht val ik steevast naar beneden met een aantal toestellen zonder enig idee te hebben waarom. De pan-views zoals in FSX zullen er misschien wel zijn, maar ik kan ze nog niet vinden, enzovoort.
De scenery is mooi, maar het reclame-praatje dat het klopt met de werkelijkheid gaat me te ver. FSX in combinatie met NL2000 vind ik op dit moment nog prettiger wat dat betreft. Daar zijn geen krankzinnige bouwsels op plaatsen waar ze niet horen, bij 2020 wel.
Er is nog veel meer, maar dan ga ik te ver off topic. :y:
Afbeelding
Plaats reactie