Wake effecten van schepen

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Wake effecten van schepen

Bericht door FlipS »

Onlangs installeerde ik Global AI ships (GAIST). Dat is een mooie aanvulling op het scheepvaartverkeer; op de drukke routes kom je nu een leuk aantal schepen tegen. Maar er is een vervelend probleem: de golven en het schuimspoor achter de schepen staan verticaal omhoog; op kilometers afstand zichtbaar.
Afbeelding

Ik veronderstel dat deze effecten ergens verkeerd geconfigureerd zijn, maar waar en hoe heb ik nog niet kunnen vinden. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
De enige oplossing die ik nu heb kunnen vinden, is het uitschakelen van de effecten (ofwel door het wake effect-bestand uit te schakelen, ofwel door een dubbele slash voor de regel die het effect activeert in het sim-bestand te plaatsen) maar het is natuurlijk veel mooier als er wel een mooi spoor achter de schepen getrokken wordt.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
PH_RVE
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 aug 2020, 20:21

Re: Wake effecten van schepen

Bericht door PH_RVE »

1. Maar er is een vervelend probleem: de golven en het schuimspoor achter de schepen staan verticaal omhoog; op kilometers afstand zichtbaar.
Lol Dat "effect" lijkt wel een echte waterhoos i.p.v. een ship water-surface wake-effect
2. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
Volgens mij is de snelste manier voor het vinden van een oplossing deze:
- Maak een account aan op de website www.fsdeveloper.com
- Zoek contact met maker van Global AI Ship Traffic
- Op FsDeveloper kun je de maker van GAIST vinden onder de forumnaam KL791

- https://www.fsdeveloper.com/forum/members/kl791.12608/ - KL791 gebruikersprofiel
- https://www.fsdeveloper.com/forum/membe ... nt-content - KL791 draden op FsDeveloper

Succes
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Wake effecten van schepen

Bericht door FlipS »

Dank!
Ik zal contact opnemen met de maker. Vreemd dat ik kennelijk de enige ben bij wie dit probleem zich voordoet ...
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: Wake effecten van schepen

Bericht door PW053 »

Die schepen (GAIST) heb ik ook in FSX-SE, nooit vergelijkbare problemen mee gehad..
Wel had ik veel te lage condens strepen achter de F1 Pilatus PC12, maar dat was horizontaal.

Edit: Zie nu dat ik een oudere versie heb: https://flightsim.to/file/9529/global-a ... ic-msfs-v1
Onder known issues staat: ""Models do not have effects such as smoke and wakes; it will be reintroduced in October 2021""""

Mvg, Frank
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Wake effecten van schepen

Bericht door FlipS »

In FSX (boxed) had ik met AICarriers hetzelfde probleem met een verticaal schuimspoor. Nou liggen die carriers toch stil zodat een schuimspoor hoe dan ook een vreemd gezicht is. Ik heb het effect daar maar uitgeschakeld, want door het verticale spoor was het dek niet meer te zien.
In GAIST gaan sommige schepen zo snel dat ik ze met een vliegtuig maar amper bij kan houden. Daar zijn schuimsporen dus wel begrijpelijk, maar niet als ze verticaal staan.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie