FSX Steam

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

FSX Steam

Bericht door Arie »

Goede avond.
Heb mijn laptop ge-update naar Windows 11.
Mijn vraag is: is Windows 11 compatble met FSXSTEAM?
Heb het ge-installeert maar er gaat van alles mis.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Vriendelijke groet Arie.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: FSX Steam

Bericht door FlipS »

Ik kan niet uit eigen ervaring spreken, maar een snel rondje internet leert dat FSX SE feilloos werkt onder Windows 11.
Is de installatie helemaal goed verlopen? Heb je aan het einde van de installatie een knop 'Finish' of 'Voltooien' of iets dergelijks gehad?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: FSX Steam

Bericht door Arie »

Sorry Flips voor de late reactie.
Verwachte een e-mail met antwoord.
Is dat niet meer gebruikelijk?
Maar hartelijk bedankt voor jouw reactie, en ga het nog een keer proberen.
Wat jouw vraag betreft, er is niets mis gegaan tijdens de installatie maar het programma werkt niet goed.
De site van Steam is inmiddels extreem veranderd misschien dat ik daarin een fout maakt.
Vriendelijke groet Arie.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: FSX Steam

Bericht door FlipS »

Sorry Arie, maar het is op alle forums gebruikelijk om via het forum te antwoorden zodat andere bezoekers ook hun voordeel kunnen doen met de antwoorden.

Er moet toch iets mis zijn gegaan bij de installatie. Misschien helpt het als je laat weten wat er precies mis gaat.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: FSX Steam

Bericht door Arie »

Goede dag.Flips.
Nee ik bedoel, voorheen als iemand had geantwoord op je vraag, kreeg je e-mail dat iemand had gereageerd en daar wachten ik op.
Heb helaas nog geen tijd gehad om de installatie opnieuw te doen maar zodra dat gebeurd is hoor je van mij.
Vr. Gr. Arie.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: FSX Steam

Bericht door FlipS »

Misschien is die instelling verloren gegaan door de verhuizing van het forum. In elk geval kun je dat zelf weer activeren. Ga naar Gebruikerspaneel >
Forumvoorkeuren > Wijzig berichtstandaarden. Onderste instelling.

Succes met de herinstallatie! Neem de tijd, want het kan soms lijken dat er niets meer gebeurt. Zoals gezegd is de installatie pas klaar als je op 'Finish' of iets dergelijks hebt moeten klikken.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: FSX Steam

Bericht door Arie »

Goede avond Flips.
Heb nogmaals de installatie gedaan, dat ging goed, maar waarom het programma niet goed werkt, denk ik, is dat ik bij het opstarten van FSX Steam de volgende mededeling kreeg " Dit certivicaat is verlopen of niet meer geldig". Weet ook niet hoe je dit kunt oplossen!
Ligt het aan mij dat het zo rustig is op de site? Heb mijn eerste instructies van Theo gekregen, ben intussen 85 jaar.
Maar nog steeds actief bezig. Trouwens, bij opties stonden de onderste twee vakjes aan gevinkt.
Heb inmiddels FSX Steam weer verwijderd, wil eerst kijken hoe ik dit probleem opgelost kan krijgen.
Vr. Gr. Arie.
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: FSX Steam

Bericht door PW053 »

" Dit certivicaat is verlopen of niet meer geldig"

Ik krijg deze melding ook al een tijdje. Heeft iets te maken met een beta versie van FSX-steam geloof ik. Dat certificaat is al sinds half december niet meer geldig. Geen probleem, gewoon ja of nee klikken en FSX start gewoon op. Als je ja klikt verschjnt het beta scherm, als je nee klikt verschijnt het "normale" startscherm. Geen idee hoe je het weg kunt krijgen.....

My 2 cents.... Mvg, Frank.
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: FSX Steam

Bericht door Arie »

Goede avond Frank.
Bedankt voor je snelle reactie.
Na installatie start fsxsteam gewoon op maar op mijn monitor een klein beeld en op mijn laptop een normaal beeld. Krijg het niet veranderd.
Vr gr Arie.
Gebruikersavatar
PW053
Instructor
Instructor
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:42

Re: FSX Steam

Bericht door PW053 »

PW053 schreef: 01 feb 2022, 21:49 " Dit certivicaat is verlopen of niet meer geldig"

Ik krijg deze melding ook al een tijdje. Heeft iets te maken met een beta versie van FSX-steam geloof ik. Dat certificaat is al sinds half december niet meer geldig. Geen probleem, gewoon ja of nee klikken en FSX start gewoon op. Als je ja klikt verschjnt het beta scherm, als je nee klikt verschijnt het "normale" startscherm. Geen idee hoe je het weg kunt krijgen.....

My 2 cents.... Mvg, Frank.
:idea: Zojuist op Steam general discusions gevonden:
https://steamcommunity.com/app/314160/d ... 1642313948

Is dus MS issue, je kunt dat certificaat wel downloaden en installeren maar dan is het nog steeds verlopen... :roll:

Mvg, Frank
"If you can fly a Sopwith Camel, you can fly anything" :fl: Majoor James "Biggles" Bigglesworth.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: FSX Steam

Bericht door FlipS »

Arie,
Ik neem aan dat je monitor een hogere resolutie heeft dan het scherm van je laptop? Als dat zo is, moet je het beeldscherm van je laptop uitschakelen. Als het goed is, zal het beeld op de monitor dan automatisch aangepast worden. In Windows 11 kun je met de Windows toets + P een menu oproepen waarin je het externe beeldscherm kunt kiezen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: FSX Steam

Bericht door Arie »

Goede dag Flips.
Maar in FSX Steam en Prepar3d v5 is dit probleem er niet, dus zou het hier ook goed moeten gaan?
Vr, Gr. Arie.
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: FSX Steam

Bericht door Arie »

Dag Flips.
Bedoelde niet FSX Steam maar FSX.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: FSX Steam

Bericht door FlipS »

Het is al even geleden dat ik FSX SE geïnstalleerd heb, maar volgens mij moet je zowel in FSX als in Steam de resolutie van je beeldscherm zelf instellen. In Windows wordt de resolutie automatisch ingesteld maar desondanks moet je de resolutie in FSX, Steam en ook in P3D zelf instellen.
Als het beeldscherm van je laptop een lagere resolutie zou hebben dan je extra beeldscherm, weet ik niet of het mogelijk is een hogere resolutie in te stellen, tenzij je alleen het extra beeldscherm gebruikt. Maar dat zie je vanzelf.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie