Helpdesk...

Vragen en opmerkingen over Dutchfs

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Helpdesk...

Bericht door greencan »

Vandaag weer iemand voor €16.000 het schip in (Telegraaf).
Hoe dat mogelijk is begrijp ik niet. In de media wordt zeer regelmatig gewaarschuwd voor Helpdesks en vele andere vormen van oplichting.
Ik ben zelf al een tijdje niet meer gebeld. Jammer, ik beleef er altijd veel plezier aan. :mrgreen:
De telefoon gaat. (huislijn, mijn mobiel gebruik ik bijna nooit).
Een of ander verweg-nummer zie ik op mijn nummermelder. Dan weet je het al, dit gaat weer leuk worden.
Ik neem op, maar de verbinding is moeizaam: Gekraak, even wachten, contact.
Het gesprek wordt gevoerd in Engels of iets wat daarop moet lijken. Ik zet de Nederlandse vertaling hieronder.

''Hallo, u spreekt met de helpdesk van Microsoft. U heeft een probleem met uw computer!''
'' Hee, wat raar, dat was me nog niet opgevallen. Welke computer?''
'' Hoe bedoelt u?''
'' Ik heb hier 7 computers.'' (De waarheid overigens).

Stilte.

''Houdt u mij voor de gek?''
''Nee hoor, ik heb hier 7 computers.''
''Wat doet u daar dan allemaal mee?''
''Nou, ik heb er drie voor Microsoft Flightsimulator en de rest is voor andere taken.''
''Maar wat doet u dan op die andere computers?''

Ik heb hem in de tang. Probleem plotseling opgelost. Ik kan dit zwakzinnige gezwatel nog wel even voort laten duren, maar heb er geen zin meer in en beëindig het gesprek met de meest vriendelijke groeten die ik maar kan verzinnen.
En nu maar weer wachten op de volgende poging...
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Helpdesk...

Bericht door FlipS »

Voor zoiets ben ik nou nog nooit gebeld ... Ik krijg af en toe pop-ups die me waarschuwen dat de veiligheidshuppeldepup gezien heeft dat mijn computer gehackt is. Dan wordt van me gevraagd contact op te nemen door op een knop te drukken of iets dergelijks. Juist niet dus. Of ik krijg op mijn mobieltje een sms-bericht van de bank. Er hebben via mijn rekening enkele verdachte transacties plaatsgevonden en daarom wordt ik verzocht op het bericht te reageren. Alleen vreemd dat ik tot nu toe alleen zulke berichten kreeg van banken waar ik helemaal geen rekening heb.
Ze bedenken steeds wat nieuws. Vroeger kreeg ik af en toe een e-mail dat een verre verwant van me overleden was waarvan geen nazaten gevonden konden worden. Ik was daardoor erfgenaam, zonder dat ik daar zelf iets van afwist. Dat soort berichten krijg ik tegenwoordig niet meer.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie