flightsim chrashed na 2min

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2020

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
hondaman63
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 okt 2013, 11:21

flightsim chrashed na 2min

Bericht door hondaman63 »

Afbeeldinghallo medesimmers
ik ben nu echt wanhoop nabij, draai fs 2020 premium de luxe na probleem met iets geheugen stopt fs.
heb windows 10 pro opnieuw geinstalleerd zo ook fs 2020 toen kreeg ik doorverwijzing naar ms store dus fs weer eraf gehaald xbox app geupdated
en fs 2020 weer er op.
echter het 1e probleem gewoon weer terug "" de instructie0x0...... verwijst naar geheugen op 0x0...... het geheugen kan niet worden read"" enigste dan klik ok en weg fs.

heeft iemand dat probleem ook en is hier oplossing voor.

heb memetest86 gedraaid geheugen is goed .
systeem alienware aera 51 r5 i9 9th gen
rtx 2080 video , 32gb geheugen nc schijf nvme m.2 128 gb en waar sim opstaat ssd samsung.

ben wanhoop na bij googlen levert weinig op hooguit vele klachten maar geen oplossing.
het lijkt mij in fs 2020 te zitten.
wie wil en kan mij hier helpen ben nu radeloos alvast dank
weet niet hoe foto bij te voegen
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: flightsim chrashed na 2min

Bericht door greencan »

Als je denkt dat een foto -screenshot- zou kunnen helpen met het oplossen van dit probleem kun je die naar mij mailen, dan zet ik hem hieronder.
Zie pb voor mijn e-mail.
Afbeelding
Gebruikersavatar
madfred
Instructor
Instructor
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 jan 2007, 21:27
Locatie: Colorado Springs, USA

Re: flightsim chrashed na 2min

Bericht door madfred »

Hallo Hondaman,

Je schrijft dat je specs "rtx 2080 video , 32gb geheugen nc schijf nvme m.2 128 gb en waar sim opstaat ssd samsung." zijn.

Betekent did dat FS2020 op een 128GB schijf is geinstalleerd (inclusief Windows)?

128GB is niet genoeg voor FS2020 laat staan als je eneveens Windows op diezelfde schijf hebt geinstalleerd.

FS2020 gebruikt tussen 115Gb en 150Gb, afhankelijk van de versie, e dat is zonder enige "custom" toevoegingen.

De rest van je computer hardware is voldoende om FS2020 goed to kunnen draaien. (Misschien niet alles op "Ultra")
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
hondaman63
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 okt 2013, 11:21

Re: flightsim chrashed na 2min

Bericht door hondaman63 »

Nee sorry niet duidelijk geweest fs 2020 op 1tb ssd schijf een samsung.
Dus genoeg ruimte.
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: flightsim chrashed na 2min

Bericht door greencan »

De foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
madfred
Instructor
Instructor
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 jan 2007, 21:27
Locatie: Colorado Springs, USA

Re: flightsim chrashed na 2min

Bericht door madfred »

Het bericht verwijst naar een geheugen lokatie van je RAM (Ik denk dat je dat al wel begrepen had, haha).

Memtest herkent de error duidelijk niet.

Twee dingen die je kunt doen

1: als je meer dan 1 geheugen module hebt, Start met 1 module op je moederboard, start FSX, dan probeer de andere and zie of je hetzelfde probleem ondervindt met ieder individuele module. (lees in de handleiding van je moederboard welke slot te gebruiken als je maar 1 module installeert.

Als hetzelfde gebeurt met iedere module, dan zou ik alle modules terug plaatsen, en naar optie twee kijken

2: Zoek voor een reparatie programma op her internet, om een mogelijk corrupte geheugen sector te blokkeren.

Ik hoop dat boven staande nuttig is.

**********************************
Update: Ik vond zojuist deze informatie: https://www.flightsim.com/vbfs/showthre ... -t-be-read
Probeer deze tips eerst!!
**********************************
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
hondaman63
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 okt 2013, 11:21

Re: flightsim chrashed na 2min

Bericht door hondaman63 »

Ik ga hier zeker mee aan de slag.
Heb intussen veel gelezen dat ook gpu 40mhz langzamer moet masr ja je leest veel
Ik heb 2 modules totaal 32gb.
Moet wel zeggen dat antwoord ff kan duren ben nog herstellende van chemo kuren dus je begrijpt veel moe nog.

Maar zeker testen
Dank alvast voor reactie
Gebruikersavatar
madfred
Instructor
Instructor
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 jan 2007, 21:27
Locatie: Colorado Springs, USA

Re: flightsim chrashed na 2min

Bericht door madfred »

Chemo Kuren is geen katten pis. Neem de tijd. Ik hoop dat je herstel spoedig verloopt.

Wij horen het wel.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
hondaman63
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 okt 2013, 11:21

Re: flightsim chrashed na 2min

Bericht door hondaman63 »

hey hallo nou ff mijzelf nog ff er toe gezet..
grappige is in manager content vond ik fs base cgl 0.121 deze geinstalleerd 58gb.
en wat gebeurt er hij draait.

heb trouwens het geheugen gedaaan zoals u zei maar dat maakte niets uit dat werkt.
enigste waar ik tegenaanloop nu is het stotteren en zie fps van 35fps terugvallen naar 10fps waarbij beeld soms stil staat ben wel diverse settings aan het proberen.
dus voor deze suggesties sta ik open wie zou wil en kan mij daarbij helpen.
mijn systeem alienware aera 51 i9-9820x rtx 2080 nvidia c schijf 128gb nvme m.2 en de flight schijf samsungssd 870 qvo 1tb monitor dell U3818DW 4k
geheugen 32 gb windows 10 pro.
zou dus moeten zeggen vlekkeloos draaien
alvast super dank voor het meedenken en hopelijk kan iemand mij helpen fs te fine tunen.
Gebruikersavatar
madfred
Instructor
Instructor
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 jan 2007, 21:27
Locatie: Colorado Springs, USA

Re: flightsim chrashed na 2min

Bericht door madfred »

Blij te horen dat de simulator niet langer crasht.

Voor de fps drop; wanneer gebeurt dit:

- Specifiek vliegveld/vliegtuig
- tijdens het wijzigen van je zicht richting (rond kijken)
- iets anders

Wat zijn je instellingen? Medium/High/Ultra

Specifiek de grafische instellingen zijn van belang.
Met de juiste instellingen kan FS2020 zelfs de beste computer overbelasten.

Terrain LOD bijvoorbeeld zou ik niet hoger zetten dan 200.

Als je FS2020 vliegt, wat is de belasting op je CPU en GPU (processor en Grafische kaart). Om dit te zien open je de Task Manager (taak beheer) Ctrl+Alt+Esc and selekteer de performance (prestatie) tab.

Zoals je ziet, er zijn vele mogelijke oorzaken van de variaties in FPS. En er zijn vele bronnen op het internet (inclusief youtube.com) die helpen. Maar ze kunnen danook voor verwarring zorgen.

Als je wijzigingen doorvoert, zorg er dan voor om er steeds maar 1 te doen en dan zien wat het resultaat is. Zo houd je overzicht en is het eenvoudig om een wijziging ongedaan te maken als deze niet het gewenste resultaat geeft.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Afbeelding
hondaman63
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 okt 2013, 11:21

Re: flightsim chrashed na 2min

Bericht door hondaman63 »

Ja dat aan veel dingen kan liggen is me duidelijk bv 30 000ft a320 45fps ga ik landen dus meer scenery valt fps wel is terug tot 9fps vrijwel alles staat low. En prestaties 9gb video geheugen van de 15gb cpu 60%
Schijven doen crijwel weinig 12% heb screen shots maar weet niet hoe te posten .
Ook bv rond kijken camera dropt de fps heel erg.
Terwijl op grote hoogte zeg maar soms 60 70 fps.
Maar gem 40 a 50 fps.
En probeer inderdaad 1 instelling per keer maar wat opvalt voor die update zeg maar crashte hij maar beeld goed nu draait fs maar hapert tot vervelende toe.
Blijf tweaken naar beste instelling.
Wederom kan even duren maar kom er op terug.

Dank u wel
hondaman63
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 okt 2013, 11:21

Re: flightsim chrashed na 2min

Bericht door hondaman63 »

hallo
na paar drukke dagen toch ff bezig geweest had alles uit of low staan en toch haperingen.
nu heb ik bij nvidea instelling geprobeerd iets van globale rtx 2080 instelling naar rtx 2080 setting gezet nu veel terug gezet op medium draait nu gem 30 a 35 fps en alls ik camera beweeg dan stuk beter al helemaal vloeiend loopt het niet ook als ik alles uit of laag heb staan zeg maar laagst van alles.
nu in ieder geval te doen maar welke specs heb je nodig om alles voluit en vloeiend te kunnen draaien.
dacht dat ik een heel vlot systeem had maar dus niet.

is er nog wel iemand die mij nog kan verder helpen met tweaken van fs 2020 en of videokaart instelling.
tot zover update blijf bezig
Plaats reactie