EBFN Koksijde SAR Base

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

EBFN Koksijde SAR Base

Bericht door zzip »

Na mijn scenerie van EBBL Kleine Brogel hebben verschillende Flightsimmers mij gevraagd om een scenery van EBFN Koksijde te maken.
Omdat ik toen 2 projecten had lopen, waaronder EBFS Florennes, heb ik ze steeds moeten teleurstellen.
Nu beide projecten zijn voltooid ben ik beginnen te informeren.
Er is een mooie bestaande EBFN Koksijde (FSX) van Peter Hermans van 2015.
Peter heeft die toen gemaakt met zijn kennis en objecten van toen.
Nu, zeven jeer later, is er veel varanderd in het flightsimwereldje.
MSFS2020 is in opmars, maar toch heb ik besloten om Koksijde nog in P3Dv4 te maken.
Vermoedelijk zal dit ook mijn laatste P3Dv4 scenery zijn en stap ik over naar MSFS.
Als basis voor deze EBFN heb ik de toestemming gekregen van de auteur Peter Hermans om zijn scenery te gebruiken en aan te passen voor P3Dv4.
Bedankt daarvoor Peter Hermans.

Grtz
Peter
Afbeelding
Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

Re: EBFN Koksijde SAR Base

Bericht door zzip »

Nog vergeten te vermelden dat dit een scenery zal worden zonder photoreal background.
Dit omdat alle satelliietafbeeldingen van EBFN geblurd zijn.
Grtz
Peter
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: EBFN Koksijde SAR Base

Bericht door FlipS »

Voor een voor P3D v4 aangepaste versie van EBFN heb ik zeker belangstelling. De komende jaren ga ik nog niet overstappen naar MSFS2020. Pas als mijn geliefde A2A vliegtuigen beschikbaar zijn voor MSFS2020 ga ik de installatie overwegen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

Re: EBFN Koksijde SAR Base

Bericht door zzip »

Ik zit met zowat hetzelfde probleem Flip.
P3Dv4 of MSFS2020.
Komt tijd komt raad
Grtz
Peter
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: EBFN Koksijde SAR Base

Bericht door FlipS »

Zojuist vernam ik dat de scenery in MSFS2020 volkomen nep is, waaraan vrijwel alle interessante objecten ontbreken. Je vliegt dus met een virtueel vliegtuig dat te weinig eisen stelt over een onherkenbaar landschap. Daar heb ik MSFS2020 niet voor nodig.
Het ziet ernaar uit dat het héél lang gaat duren voor ik MSFS2020 ga installeren.

In FSX had ik alle scenery die ik voor België kon vinden geïnstalleerd. Dat heb ik dus ook gedaan in P3D v4, om te ontdekken dat een aantal vliegvelden niet compatible is. Die blijven dus volkomen afwezig.
Dus mocht je tijd hebben ...
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: EBFN Koksijde SAR Base

Bericht door greencan »

Even een uitleg over die 'neppe' Fs2020 scenery:
Die zou dus 'photoreal' moeten zijn, gebaseerd op satellietbeelden van Google. De op een satellietbeeld platte ondergrond wordt vervolgens 3D ingevuld. Waar het groen is, verrijzen bomen, waar bebouwing is verrijzen gebouwen.
Dan zou je verwachten dat die bebouwing enigszins klopt met de werkelijkheid. Voor 'hot spots' is dat dan ook wel het geval, maar overige bebouwing is volgezet met random huizen/gebouwen.
Als je boven de Amsterdamse grachtengordel vliegt zou je grachtenpanden verwachten. Nee dus. Wel ziet de bebouwing er gelikt uit, maar het klopt niet met de werkelijkheid.
Wat men wel heel aardig heeft gedaan is het in beeld brengen van een aantal toeristische hotspots, 30+ op dit moment. Daar is veel aandacht aan besteed en dus klopt het veel meer.
Waar ik me aan stoor is het schijnbaar wegpoetsen van zaken die je op een satellietbeeld wel zou moeten zien. Bij NL2000 zie je hoe ik het bedoel: De werkelijkheid is nog altijd plat in beeld, zoals bijv. de pier van Scheveningen, circuit van Zandvoort enz.. Bij Fs2020 is er een kustlijn met wat gebouwen, maar geen pier of circuit te zien!
Tijdens een vakantie in Griekenland reden we langs locaties met ruïnes die te bezichtigen waren. Dat waren er behoorlijk wat. In Fs2020: Nul! Die ruïnes zouden bij NL2000 toch te zien zijn, maar dan plat. Fs2020 lijkt ze weggepoetst te hebben...
Afbeelding
Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

Re: EBFN Koksijde SAR Base

Bericht door zzip »

Jullie commentaren zijn terecht juist vind ik.
Er is enorm veel aandacht besteed aan de toestellen en voor VFR vluchten is er ook al een verbetering, zolang je niet over steden vliegt.
Dit heb ik snel vastgesteld bij iemand die MSFS heeft.
Maar wat mij ontzettend stoort is het opstarten van MSFS.
2 tot 3 minuten.
Begin dan maar eens als scenerybuilder wat objecten te plaatsen.
Object plaatsen in ADE = 30 sec.
Kontroleren in MSFS 2 min.

Er is ergens een manier om sneller op te starten, maar dan ben je nog meer dan 1 minuut bezig met het opstarten.
MSFS is een verbetering, maar er moet nog enorm veel gebeuren (na nog 10-tallen updates van 2 a 3 GB denk ik).
Ook de Keyboard commands zijn bijna allen verschillend met FSX, PsD.
Enorm frustrerend.
Grtz
Peter
Afbeelding
Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

Re: EBFN Koksijde SAR Base

Bericht door zzip »

Toch ook alweer even vermelden dan ik een oplossing aan het uitwerken ben om toch nog een photoreal te maken voor EBFN.
Grtz
Peter
Afbeelding
Plaats reactie