Programma foetsie

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2020

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
DBoydNL
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jan 2012, 10:59

Programma foetsie

Bericht door DBoydNL »

Ik heb FS2020 succesvol geinstalleerd op een externe SSD en er mee gevlogen. Toen effe een week of 2 niet. Sinds gisteren kan Windows het programma niet meer vinden. Als ik in de zoekbalk Flight Sim intik, of navigeer naar Mictosoft en daar het pictogram vind, en ik daar op klik / dubbelklik, gaat hij naar de MS Store en wil hij "Game Services" voor XBox installeren. Alleen staat er bij "Dit product is geïnstalleerd". Installeer ik toch, dan installeert hij en keert terug naar hetzelfde scherm zonder enige indicatie wat ik verder moet doen.
Het pictogram dat de Windows zoekbalk vindt, heeft geen Eigenschappen of "Bestandlocatie openen" optie (alle andere pictograms wel). Ik kan dus niet zien waar de snelkoppeling naar verwijst.
Als ik met Verkenner op de SSD zoek naar fs*.exe (wat toch de naam van de executable is?) of naar *.exe vindt hij niks. Er staat dus geen executable op de SSD?!

Wat nu? Alle 10 DVD's opnieuw installeren en de enorm grote eerste update weer downloaden???

Wat is dit voor bizar gedrag?

David
Laatst gewijzigd door DBoydNL op 16 nov 2020, 10:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Programma foetsie

Bericht door FlipS »

Ik kan me niet voorstellen dat het hele programma verdwenen is. Ik denk eerder dat alleen de snelkoppeling verdwenen is.
Kun je het programma vinden als je de verkenner opent? Waarschijnlijk onder C:\Program Files\Microsoft
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
DBoydNL
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jan 2012, 10:59

Re: Programma foetsie

Bericht door DBoydNL »

"Ik heb FS2020 succesvol geinstalleerd op een externe SSD en er mee gevlogen. "
"Als ik met Verkenner op de SSD zoek naar fs*.exe (wat toch de naam van de executable is?) of naar *.exe vindt hij niks. Er staat dus geen executable op de SSD?!"


David
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Programma foetsie

Bericht door FlipS »

Ja, maar er moet toch een map zijn?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
Polito
Instructor
Instructor
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:59
Locatie: Euskal Herria

Re: Programma foetsie

Bericht door Polito »

Misschien de map : WindowsApps ?
Daar staat ie bij mij.
Intel i5-8400CPU 2,71Ghz - Windows 10 Pro 64 bits - 16Gb RAM - Geforce GTX1050 - HPCompaq LA2206xc/LG L225WS - T.Flight Stick X
DBoydNL
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jan 2012, 10:59

Re: Programma foetsie

Bericht door DBoydNL »

Op de G schijf (de SSD) staat in Program Files alleen de map: ModifiableWindowsApps.
In de root staat een map Windowsapps, maar "U hebt momenteel geen toegang tot deze map" Klik op doorgaan als u permanent toegang wilt krijgen..." Dat haalt echter niks uit, ook niet het volgende scherm "Klik op het tabblad beveiligen"; daar wordt voor alles aangegeven dat het is "toegestaan". Dit is wellicht de reden waarom Verkenner geen exe bestand vindt op de SSD?
Nogmaals, het pictogram voor FS2020 heeft de optie eigenschappen niet, waardoor het niet mogelijk is om te zien waar de snelkoppeling naar verwijst, noch de optie Bestandslocatie.
De SSD is echter nog altijd voor ruim de helft vol, wat veroorzaakt zou worden door de vele GB's van FS2020.

Intussen brengt dubbelklikken op het FS2020 pictogram me nog altijd naar de MS Store website.

David
Laatst gewijzigd door DBoydNL op 17 nov 2020, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Programma foetsie

Bericht door FlipS »

Je zou via Instellingen > Apps moeten kunnen zien of FS2020 nog geïnstalleerd is.
Je zou het programma ook moeten kunnen zien in de lijst als je links op de Windows-knip klikt; als het programma daar wel te vinden is, zou je het daar ook moeten kunnen opstarten.
Heb je op het tabblad Beveiliging verder gezocht via Geavanceerd?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
DBoydNL
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jan 2012, 10:59

Re: Programma foetsie

Bericht door DBoydNL »

Wat is het lastig om hier een afbeelding (screenshot) te uploaden. Wanneer ik op de "foto knop" klik, krijg ik twee img codes in mijn bericht met geen enkele indicatie wat ik daar mee moet doen! Ik verkeer al jaren op forums, maar heb nog nooit zoiets onbehulpzaams meegemaakt!

"MS Flight Simulator DVD content" (zonder versie nr.) staat nog in de lijst van Apps. Onderaan de App lijst staat dat hij Xbox Game studios is en de "Helpkoppeling" (wat is DAT nou weer?) verwijst naar www.xbox.com. Dat is echter ook het geval voor andere software, die ik gedownload heb (verwijzing naar de download website). Ik word hier dus niet wijzer van, alleen dat "een Flight Simulator" nog in de lijst voorkomt. Ik kan natuurlijk kiezen voor Verwijderen of Wijzigen, maar heb geen idee of ik daarmee gewoon de uninstall activeer en vervolgens weer uren kan gaan besteden aan het opnieuw installeren van alle 10 DVD's en de gigantische update (al eerder gezegd).

Het pictogram waar ik op klik, bereik ik via de Windows knop door te scrollen naar MicroSoft en daar te kiezen voor het pictogram voor MS FS2020 OF door in de zoekbalk "Flight sim" in te tikken en bovenaan te klikken op het pictogram voor MS FS2020.

Ik heb op het tabblad Beveiliging alles bekeken, ook onder Geavanceerd, maar niets geeft een indicatie dat het ergens wat mee te maken heeft.

Feit is, dat ik iets dergelijks nog nooit heb meegemaakt, terwijl ik toch redelijk goed thuis ben in Windows. Waarom kan ik geen exe bestand vinden? Waarom werken de pictogrammen (die wel de pictogrammen voor FS 2020 zijn) ineens niet meer? Sterker nog, waarom verwijzen die pictogrammen ineens blijkbaar naar een XBox of MS games site? Waarom kan ik FS2020, waar ik netjes voor betaald heb, al een week lang niet meer opstarten?

David
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Programma foetsie

Bericht door FlipS »

Ik begin me af te vragen of er iets mis is gegaan met de registratie waardoor Microsoft denkt dat je nog betalen moet.
In elk geval lijkt het erop dat geen van de bezoekers van dit forum je verder kan helpen. Ik denk dat het het beste is als je je vraag voorlegt aan de Microsoft helpdesk. Inderdaad wel heel vervelend.

Screenshots plaatsen gaat toch vrij eenvoudig: je zet ze in een daartoe bestemde website, bijvoorbeeld Postimage. Bij elke foto krijg je een direct link; die plaats je tussen de twee blokjes img.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Programma foetsie

Bericht door greencan »

Er zijn providers die in hun pakket een cloud optie bieden.
Bij Ziggo heb ik 10 GB, en bij XS4ALL zal het ook wel zo iets zijn,dat weet ik niet eens, maar ik gebruik die optie al jaren.
Bestand(en) uploaden -daar gebruik ik Filezilla voor- en dan een link naar zo'n bestand plaatsen.
Geen gezeur met voorwaarden, geen reclames, precies zoals ik het wil.
Misschien iets om eens uit te zoeken.
Afbeelding
DBoydNL
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jan 2012, 10:59

Re: Programma foetsie

Bericht door DBoydNL »

Screenshots plaatsen gaat vrij eenvoudig als je eenmaal weet hoe dat de bedoeling is. Het zou netjes zijn als dat bij het klikken op de foto knop vermeld zou worden. Wat er nu verschijnt bij het aanraken van de knop is raadselachtig.

Ik zal op zoek gaan naar de MS (Flight Sim) helpdesk. Dat gaat natuurlijk moeilijk omdat ik niet in het programma kan komen.

Bedankt voor jullie wegwijzingen.

David
holie2
Observer
Observer
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:18

Re: Programma foetsie

Bericht door holie2 »

Ik heb hetzelfde probleem ongeveer.
Als ik MSFS 2020 wil starten met het icoontje op mijn bureaublad opent de microsoft app store.
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Programma foetsie

Bericht door greencan »

Na 18 november 2020 hebben we niets meer van DBoydNL vernomen.
En dan wordt het gissen naar de afloop en eventuele oplossing..
Dit is de tweede melding van dit probleem. Maar het blijkt dus vaker voor te komen:
https://forums.flightsimulator.com/t/ms ... /464897/16
Misschien staat er iets bruikbaars bij?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Polito
Instructor
Instructor
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2007, 20:59
Locatie: Euskal Herria

Re: Programma foetsie

Bericht door Polito »

Inmiddels heb ik hetzelfde probleem gehad na de laatste Windows-update.
foutmelding 0X80073cfc.
Ik heb heel wat af zitten rommelen en naspeuren, hetgeen resulteerde dat ik iets aangeklikt heb, waardoor FS verdwenen was.
Getracht Windows/Xbox me te laten bellen, maar hun telefoontjes werden door mijn provider veranderd in de melding dat ik geen berichten in mijn box heb. Leuk.
Tot ik weet ik wat gedaan heb en de FS weer opnieuw kon installeren. Let wel, ik heb geen DVDschijven. Mooi, met alle updates en aanvullingen heerlijk zesentwintig uur bezig geweest. Ach, voor een gepensioneerde met geduld mag dat geen punt zijn. Maar flink balen was het wel.
Hij doet het weer, en, raar maar waar, alle instellingen zijn bewaard gebleven.
Met groet, Paul
Intel i5-8400CPU 2,71Ghz - Windows 10 Pro 64 bits - 16Gb RAM - Geforce GTX1050 - HPCompaq LA2206xc/LG L225WS - T.Flight Stick X
Plaats reactie